Behringer Neutron

Yup, als je meer flexibiliteit wil is een externe Midi CV converter een goeie oplossing
Wat kosten die CV grappen allemaal extra ?
Als het Korg lukt om via Midi expressie te openen in de Volca Keys en de Bass zou dat Behringer met minimale kosten óók moeten lukken.

Afgelopen zaterdag 27 oktober zag ik de Neutron en Model D beide staan bij die beroemde winkel in Goes
(ritje van 3 uur retour maar dat terzijde): Wat zijn ze klein !!
Ik had een beetje hardware verwacht in de orde van de Creamware serie maar het
is meer Madurodam. Op Youtube lijkt het allemaal wat groter.
 
Het is eurorackformaat, had alleen maar breder kunnen zijn ;) het klinkt -en dan heb ik alleen de Neutron- wel veel groter dan de andere surrogaat Moogs.
CV.OCD kost 100 euro en mutant Brain 170 en daar kan je vervolgens alles mee aansturen
 
Die overlays zijn cool, wel een beetje duur 8>

Duur ? welnee... kijk eens naar m'n resultaat :)

Neutron.jpg
 
Very nice indeed! Ben het wel eens dat het aan de prijzige kant is... Aan de andere kant, doe het maar eens voor minder, zit toch wel wat werk in. Is het sticky spul trouwens? Of een losse sheet?
 
Kosten zijn 29,95 voor een overlay. Verzendkosten weet ik niet precies, maar dat zal wel op de genoemde site staan als je iets in je shopping cart gooit
 
Duur ? welnee... kijk eens naar m'n resultaat :)

Voor 1 layover valt het nog wel mee, maar ik zou er meer dan 1 kopen als ik een neutron had (misschien wel allemaal). Dan wordt het al snel een dure grap (zelfs met korting).... :)
 
Ik breng binnenkort volledig nieuwe faceplates uit voor de neutron. Dus geen overlays.
 

Attachments

  • NeutronBlack.jpg
    NeutronBlack.jpg
    50,3 KB · Bekeken: 74
Ik had ook een Neutron voor een paar dagen, toen stuurde ik hem terug.
Oscillatoren zijn oke, die filter overdrive combo ging er bij mij niet in.
 
Ik had ook een Neutron voor een paar dagen, toen stuurde ik hem terug.
Oscillatoren zijn oke, die filter overdrive combo ging er bij mij niet in.

Grappig hoe smaken verschillen. De filters en overdrive zijn voor mij juist de reden waarom ik meestal als eerste aan de knoppen van mijn neutron zit te draaien. Maar ze klinken niet heel conventioneel inderdaad. Zelf oscillerende 12dB filters ken ik eigenlijk alleen van mn MS-20 en met de smerige overdrive geeft het een enorm klank-pallet. Ik ben wel nieuwsgierig wat je aan dat geluid niet leuk vond.
 
Ik ben daar ook wel benieuwd naar... zou je het wel serieus bedoelen komt zelfs in mij op, de Neutron biedt mij heel veel meer dan de euro's doen vermoeden. Misschien de tip om ook eens op te schrijven (of te ervaren) wat er wel goed aan is i.p.v. alleen te zeggen wat er niet goed is. Dat helpt, met alles overigens, geloof me...
 
Back
Top