Nieuwe Korg KR-55 Pro rhythm machine

Attachments

  • KR-55 Pro.jpg
    KR-55 Pro.jpg
    51,8 KB · Bekeken: 203
mooie sounds zeg! net of die acoustische drumset er gewoon live bij staat.
Who needs a drummer these days?
 
Ik heb ooit, zo'n 20 jaar geleden een KR-55 kado gekregen voor nix. Superding, alleen het enige dat echt ontbrak was een klok input. Deze hebben we er toen zelf op gemaakt. Helaas deed deze niet de swing functie meenemen. Dus met externe klok was er geen swing mogelijkheid, jammer, maar hanteerbaar. Ik heb er echt veel vette livesets meegedaan. Heerlijk zo'n bak waar je nix hoeft in te programmeren, alleen maar ritmes kiezen en daar dan lekker mee door freaken. Zelfs ooit een fan gehad die zich écht af vroeg waar de 5/4de beat vandaan kwam, en idd die kwam dus uit de kr-55!
Waarom, in hemelsnaamm, zit er nu anno 2018 nog steeds geen external sync mogelijkheid op, of zie ik het helemaal verkeerd?!?!?
 
Geen midi of andere sync.-mogelijkheid.
Is volgens mij ook niet primair ontworpen om icm synths te gebruiken.
Meer iets voor de gitarist / bassist lijkt me ...
 
Psies dat snap ik wel, maar het is toch heel suf dat als je het wel eens een keertje met de rest van je spul mee wil laten lopen dat dat dan dus niet kan!!!, Dat vond ik al absurd bij de oorspronkelijke KR-55. En dat ze dan 40 jaar na dato nog met een nieuwe versie komen, die dat ene dingetje dus nog steeds niet kan?!?!?!? dan missen ze in mijn ogen toch echt iets existentialistisch, oid...
Wel leuk detail, ik kreeg die bak dus van iemand voor noppes, maar zodra ik hem aansloot en hem op disco zette en eerst de basdrum open draaide, daarna snare, toen hihats en dan ook nog eens een fill-in deed. Kreeg de gever toch ineens heel grote oren en keek die mij zo aan van; dat deed die bij mij nou nooit?!?!?
Echt een vette bak om dus in-sync met je live set te laten lopen!
 
je kan toch je origineel kr55 aan een beatstep hangen en daar de swing in progen. ik heb dat ook gedaan .. superleuk ding idd.
 
Gaaf ding.... vond jaren geleden die Adrenalinn met ingebouwde drumdoos ook zo praktisch met de gitaar.
 
Ik ben blij dat ze niet de originele KR-55 analoge klanken hebben gebruikt want ik heb er net vorig jaar een op het forum gekocht en door Tom Carpenter van Analogue Solutions midi in en individuele uitgangen laten inbouwen. Dat sync-probleem heb ik dus alleen als ik de originele ritmes wil gebruiken, maar ook dat kan ik omzeilen door die zelf opnieuw te programmeren. Heerlijke scherpe hihat en volle snare. Korg had beter een ander typenaam kunnen kiezen.
 
Ding ziet er inderdaad mooi uit. Maar is, zoals gezegd, bedoeld voor gitaristen. Het is geen programmeerbare drumcomputer.
 
Zou er een midi-kit voor deze drumbak bestaan?
Syncen is voor mij echt een deal maker/breaker...

Cheers,
Exo. :mega:
Nope.
(ten minste, ik kon hem niet vinden).
Wel voor z'n oudere broers.
Maar met een beetje pech is het nu dusdanig ingebakken dat dat soort hacks niet meer werken.
Jammer Korg.
Wat was je aan het denken toen je dit bedacht?
 
Ik heb een gitaar en ik wil samen met een drummer in een kroeg spelen.
Net wat de video aan geeft. Nou, meer heb je eigenlijk nie nodig.
Drums zijn actueel en het ding kan lekker breaks maken én hij is niet duur.
Een live dingetje dus...:okdan:
 
Ik heb een gitaar en ik wil samen met een drummer in een kroeg spelen.
Net wat de video aan geeft. Nou, meer heb je eigenlijk nie nodig.
Drums zijn actueel en het ding kan lekker breaks maken én hij is niet duur.
Een live dingetje dus...:okdan:
Ja dat begrijp ik, maar hoe moeilijk was het om midi te implementeren?
Dan had je ineens een drumcomputer die ook samen met andere gear inzetbaar was.
 
Als je alleen met een gitaar op de zolderkamer zit
dan heb je geen midi en 10 andere aansluiten nodig.
als je die wel nodig heb koop je geen KR-55 :)
 
Als je alleen met een gitaar op de zolderkamer zit
dan heb je geen midi en 10 andere aansluiten nodig.
als je die wel nodig heb koop je geen KR-55 :)
Nodig niet, maar je had er ook geen last van als ze er wel waren geweest.
En ik had ze wel graag gehad.
Omdat ik ook m'n synths etc. aan had willen sluiten die een midi clock nodig hebben.
 
Dan was ie waarschijnlijk ietsjes duurder geweest...
Qua onderdelen zal het meevallen, maar de verkoopprijs zal inderdaad iets omhoog gegaan zijn.
Wat wel een nadeel is, maar hij is sowieso al vrij goedkoop.
Ik denk wel dat hij dan een groter verkoopsucces zou zijn geworden.
Maar misschien waren ze bang dat het de electribes zou kannibaliseren.
 
Én ik vindt dat je in deze tijd wel (positieve) lef nodig hebt om tussen al die hypes een klein drum boxje uitgeven die al vergeten is voor dat ze het uitbrengen:dubbel::okdan:
 
Én ik vindt dat je in deze tijd wel (positieve) lef nodig hebt om tussen al die hypes een klein drum boxje uitgeven die al vergeten is voor dat ze het uitbrengen:dubbel::okdan:
Hahahahahaha.
Gelukkig mogen we vinden wat we willen.
En als je er blij mee bent, dan snap ik dat ook.
Ik kan er helaas niks mee, wat ik wel graag had gewild.
 
Back
Top