[disco] hoe verder!?

Dacht ik lekker ouwe disco te horen komt erineens zo'n enorme dreun house beat in. Jammer!
Op dat moment klinkt het ook gelijk totaal anders.

Ja afmaken, nauw een lead erbijzoeken. Ergens nog wat strings plaatsen. Gitaar akkoordje effe weghalen en weer toevoegen. Ja kan eigelijk alle kanten op. Maar ik denk dat als je een pakkende string onder dit geheel gooit je al een heel eind komt.
 
klinkt erg vet,goed ruimtelijk afgemixed,lekker stereo :D maar die kick kan echt niet,past totaal niet bij de track,en staat veeeeeel te hard in verhouding gooi er een wat meer punchy short decay kick in,denk dat dat beter past,en gooi er gewoon een lekker leadje bij of een organ...
 
ik sluit me aan bij dj conflict, kick past echt niet, als je dat er uberhaupt in wilt zou ik zeker hem een paar tandjes minder hard zetten, je kunt hem of er in houden en dan wat kewle strings erin gooien en het richting dance gooien of eruit mikken en richting disco uitwerken (kzou voor het laatste gaan denk ik)
 
Oei, op het moment dat je twee gitaarpartijen tegelijk spelen heb je een enorme lelijke mineur/majeur overlapping! (G tegen Gis)
 
inderdaad, die gitaarsamples klinken zo vals samen dat het mijn tenen krom trekt, en de bassdrum is echt het verkeerde geluid en staat veel te hard. heb je dit gemaakt met pcspeakers?

maar verder is het idee wel ok

ik denk dat de bassline iets meer funky kan worden op een gegeven moment
 
Origineel geplaatst door NiFF
inderdaad, die gitaarsamples klinken zo vals samen dat het mijn tenen krom trekt, en de bassdrum is echt het verkeerde geluid en staat veel te hard. heb je dit gemaakt met pcspeakers?

nou ja zo slecht is het ook niet gemixed,als je de kick wegdenkt dan klinkt het erg okey!!!
 
Ik denk inderdaad dat je even moet nadenken welke kant je op wil, zuivere disco of disco house. Nu hangt 't er een beetje tussen in. Naast die kick mag je ook wel een andere clap nemen.

De samples van Ueberschall staan vaak erg breed. Ik zou ze toch een beetje meer naar 't midden proberen te krijgen, zodat 't wat samenhangender in de mix komt te staan.
 
Back
Top