dj dilago en ranger - wetteloos

Ik vind het idee tof (van de beat vooral), vind het wel echt als een demo klinken. Dat zingachtige van wetteloos zou ik toch echt veranderen in iets anders. Verder vind ik de vocalen een beetje langzaam klinken, ze zijn mij iets te "fluweel" voor wat een rauwe beat hoort te zijn. Ik zou persoonlijk voor een mic kiezen met wat meer hoog want deze klinkt gewoon heel wollig. Ik sluit me aan bij de "breaks" opmerking. Maar als je dat niet wilt doen in iedergeval wat kick variaties ofzo want nu is het nog een beetje aan de saaie kant.

Verder wel tof hoor! Dat gitaar melodietje samen met die bass lijn vind ik super dope. Drums mogen iets rauwer en vallen een beetje weg in de mix.

EQ en compressie man, houd die vocal lekker rauw en filter wat van van dat wollige eruit (Ik denk rond de 160 en rond de 380) dat zijn beide erg bekende frequentie gebieden voor "muddyness" Wat ik meestal doe is voordat ik mijn mix begin er al 1 of 2 db uitfilteren in dat gebied op de master.
Dank voor je reactie! Ik ben geen mixer en 'doe maar wat' edoch zal ik zien of ik jouw tips in de praktijk kan brengen! De mic die ik gebruik is een sm 58 en Ramon gebruikt een condensator mic dacht ik.
 
Dank voor je reactie! Ik ben geen mixer en 'doe maar wat' edoch zal ik zien of ik jouw tips in de praktijk kan brengen! De mic die ik gebruik is een sm 58 en Ramon gebruikt een condensator mic dacht ik.

mixen kan soms een heel ingewikkeld proces lijken (is het ook als je het professioneel doet) maar het komt eigenlijk neer op heel goed worden in 4 simpele tools namelijk; EQ, Compressie, panning en volume. Als je een simpele doch effectieve mix wilt, raad ik je aan om the basics hiervan te begrijpen. Therecordingrevolution op youtube heeft hier hele basic series voor. Ik zou zeggen check ze eens als je tijd hebt!



 
Ik ga er voor zitten, Afroham! Eerst op zoek naar budget studiomonitoren en dan zal ik eens kijken of ik ook met een degelijke mix op de proppen kan komen. :)

De track 'wetteloos' heb ik nog wat westerngeluiden aan toegevoegd en wolvengehuil. Ook heb ik de drum wat vetter gemaakt. Ben benieuwd of jullie de veranderingen kunnen smaken.
 

Attachments

  • dj dilago en ranger - wetteloos.mp3
    3,6 MB · Bekeken: 93
Laatst gewijzigd:
Ik ken te weinig van deze stijl, maar ik wordt meer en meer fan van je werk met elke track die je post.
De mix kan idd wat beter en sluit ik me aan bij de comment van Afroham. De inhoud is belangrijker.
Dat is hier gelukkig het geval, maar bedenk dat als je mix 100% goed zit, je track ook veel beter aankomt. Well done & blijven gaan !!
 
Back
Top