dj dilago en ranger - wetteloos

Dilago

Ouwe rot
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
1.707
Locatie
burgum
Het is weer weekend, tijd voor een nieuwe track van Ranger en mij.

Ik zat wat te pielen op m'n western gitaar en vond een country blues /western achtige thema waar ik een beat van gemaakt heb welke ik afgelopen week al gepost had in het topic maak een stukje hiphop. Vervolgens hebben Ramon en ik onze teksten wat op het thema gebaseerd en vandaag alweer opgenomen.

Veel plezier en reacties worden gewaardeerd!
 

Attachments

  • dj dilago en ranger - wetteloos.mp3
    3,6 MB · Bekeken: 96
Leuk experiment!

Wat elektronische toevoegingen zou het voor mij wel toegankelijker maken.. :-)
 
Bij het ritme zou misschien nog wat elektronisch kunnen?

Maar ik zal het deze keer door de vingers zien.. :-D

Oja, het valt me bij deze track op dat er niet echt een break inzit.
De vocalen gaan achter elkaar door.
 
Laatst gewijzigd:
Dank voor de reacties!

Ik heb nog een paar puntjes op de 'i' gezet aangaande de vocal mix. Er zat mij wat te veel ruis op. Hier is dit dan de eindversie.
 

Attachments

  • dj dilago en ranger - wetteloos.mp3
    3,6 MB · Bekeken: 96
Laatst gewijzigd:
Oja, het valt me bij deze track op dat er niet echt een break inzit.
De vocalen gaan achter elkaar door.

Hier sluit ik mij bij aan maar dat zeg ik bij alle nummers die jullie gemaakt hebben.
Voor de rest is het niet zo mijn ding. Komt waarschijnlijk door al het akoestisch materiaal.

Desondanks, lekker doorgaan !
 
We hebben de rijms ditmaal meer afgewisseld Chojin maar breaks zitten er in deze track inderdaad weinig. Dat was een bewuste keuze van mij, een minimale beat die min of meer door kabbelt. Wellicht dat onze volgende track je meer aanspreekt en betreffende afwisselende breaks voldoet deze toch aardig aan de norm? :)
 
Wellicht dat onze volgende track je meer aanspreekt en betreffende afwisselende breaks voldoet deze toch aardig aan de norm? :)

Zekers !!! Kijk zo hoort het ! :)
Met alle respect deze track klinkt veel meer pro als je kabbelde tracks.

Opbouwende kritiek:
Mis op een of andere manier wat sprankel in de vocaltracks. Ik weet niet of dit aan de apparatuur ligt of dat je niet veel met de vocaltracks doet kwa effect. Klinkt wat dof. Of ligt dat aan mij ?

Lekker doorgaan !
 
Hip-hop draait om de loop, dus kabbelende tracks zijn nagenoeg onvermijdbaar. Een Dj Premier loopt een zelfde patroon een compleet nummer lang, waar Hank Shocklee elke twee seconden afwisselt. Toegegeven: het werk van Shocklee spreekt mij ook meer aan, maar bij conceptuele nummers kan een kabbelende beat goed werken wat mij betreft. Die dient als ondersteuning van het verhaal en teveel muzikaal geweld leidt alleen maar af.

Vocals doe ik weinig mee, zo droog mogelijk op de beat want galm is m.i. niet zo goed houdbaar. :)
 
Ik vind het idee tof (van de beat vooral), vind het wel echt als een demo klinken. Dat zingachtige van wetteloos zou ik toch echt veranderen in iets anders. Verder vind ik de vocalen een beetje langzaam klinken, ze zijn mij iets te "fluweel" voor wat een rauwe beat hoort te zijn. Ik zou persoonlijk voor een mic kiezen met wat meer hoog want deze klinkt gewoon heel wollig. Ik sluit me aan bij de "breaks" opmerking. Maar als je dat niet wilt doen in iedergeval wat kick variaties ofzo want nu is het nog een beetje aan de saaie kant.

Verder wel tof hoor! Dat gitaar melodietje samen met die bass lijn vind ik super dope. Drums mogen iets rauwer en vallen een beetje weg in de mix.

EQ en compressie man, houd die vocal lekker rauw en filter wat van van dat wollige eruit (Ik denk rond de 160 en rond de 380) dat zijn beide erg bekende frequentie gebieden voor "muddyness" Wat ik meestal doe is voordat ik mijn mix begin er al 1 of 2 db uitfilteren in dat gebied op de master.
 
Hip-hop draait om de loop, dus kabbelende tracks zijn nagenoeg onvermijdbaar.

Wat ik bedoelde met een 'break' is dat je een 'intermezzo' inlast die iets anders is dan de rest van de track. Dat kan best op dezelfde beat. Net zoals bijvoorbeeld een solo in een nummer. Jullie refrein 'wetteloos' is wel zoiets, maar het kan misschien nog spannender.
 
Back
Top