Dj Dilago en Ranger - Blauwe Luchten (track 3!)

Dilago

Ouwe rot
Lid sinds
20 juni 2003
Berichten
1.707
Locatie
burgum
Vorige week stuurde Ramon me reeds een dag na het horen van de beat z'n vocalen en dus kon ik niet achterblijven. Deze snelle werkflow is nog steeds wennen voor mij maar toegegeven: jarenlang schaven levert minder meerwaarde op dan al dat ijdele werk doet vermoeden.

Hoe dan ook, hier alweer een nieuwe Dj Dilago en Ranger track!

Groet en fijn weekend!
 

Attachments

  • dj dilago en ranger - blauwe luchten.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 98
Laatst gewijzigd:
Ik heb de mix nog even wat vetter gemaakt, ergens vind ik dat er nog wat scratches bij kunnen maar die kan ik momenteel helaas niet opnemen. Wat een amateurisme, ik weet het maar het is niet anders. Mijn budget is even niet toereikend voor een nieuwe pc.
 
Is ook weer lekker !

Zoals ik eerder al meldde, track mag iets gevarieerder. Nu is het een loop die continue doorloopt en eigenlijk niet zoveel in gebeurd. Simpel voorbeeld die break aan het einde ergens in het midden zetten. Loop stoppen, break, loop gaat verder. Dat soort simpele dingen maakt het net wat speelser.

Lekker doorgaan heren ! Goed bezig !
 
Vorige week stuurde Ramon me reeds een dag na het horen van de beat z'n vocalen en dus kon ik niet achterblijven. Deze snelle werkflow is nog steeds wennen voor mij maar toegegeven: jarenlang schaven levert minder meerwaarde op dan al dat ijdele werk doet vermoeden.

Hoe dan ook, hier alweer een nieuwe Dj Dilago en Ranger track!

Groet en fijn weekend!


Klinkt mooi !!!
 
Dank voor het luisteren en de reacties!
Is ook weer lekker !

Zoals ik eerder al meldde, track mag iets gevarieerder. Nu is het een loop die continue doorloopt en eigenlijk niet zoveel in gebeurd. Simpel voorbeeld die break aan het einde ergens in het midden zetten. Loop stoppen, break, loop gaat verder. Dat soort simpele dingen maakt het net wat speelser.
Ik kan me zeker in je opmerking vinden en was aanvankelijk vastbesloten om er in het refrein een compleet andere beat in te gooien, zoiets als in het nummer fuck the radio van Ice Cube's Amerikkka's most wanted. Tot in de late uurtjes heb ik gezocht en geprobeerd maar niks werkte, waardoor ik maar besloot mij daar bij neer te leggen en te kiezen voor een simpele sax in het refrein.

De breaks die jij noemt heb ik eigenlijk niet aan gedacht, maar dat was inderdaad wel een goed idee geweest. In de jaren negentig hoorde je ze ook wel en dat klonk erg vet. Ik zou het nu nog kunnen doen maar in principe kom ik niet meer aan een nummer als ik 't online heb gezet.
Lekker doorgaan heren ! Goed bezig !
Gaan we zeker doen! :)
 
Best leuk, maar vind de stemmen nog teveel in de mix verstopt. Zou proberen wat te experimenteren met hoe je de vocals neerzet (compressie, eq, etc) om ze wat ruiger en karaktervoller te krijgen.

Verder eens dat snelle workflow veel leukere en verrassendere tracks op kan leveren dan weken mierenneuken, dat zou ik lekker vast houden.
 
De muziek is helemaal in mijn satraatje. Goed samplegebruik.
Vokalen kunnen denk ik gewoon iets harder.
Valt me op bij de laatste twee numers dat er een geen beat is.
Opzich vind ik dat wel lekker maar je zou ook kunnen kijken of dat nog iets toevoegt.. lijkt toch wel een beetje of dat nog ontbreekt
 
Dank voor het luisteren en de reacties!

Ik kan me zeker in je opmerking vinden en was aanvankelijk vastbesloten om er in het refrein een compleet andere beat in te gooien, zoiets als in het nummer fuck the radio van Ice Cube's Amerikkka's most wanted. Tot in de late uurtjes heb ik gezocht en geprobeerd maar niks werkte, waardoor ik maar besloot mij daar bij neer te leggen en te kiezen voor een simpele sax in het refrein.

Dat is het nadeel als je met gesamplede loops werkt. Het is moeilijk daar iets passend bij te vinden. Wat ik vaak deed was loops in stukken hakken en daar mee spelen. Op deze wijze kan je wat meer variatie in de nummers aanbrengen.

Toch zou ik ook eens kijken of je de loops met eigen beats kan aanvullen. Dat is ook puzzelen maar daarmee kan je het nummer ook wat gevarieerder maken.

Compleet andere beat ingooien vereist wat durf. Je probeert het toch altijd te laten matchen met wat je hebt en dat is precies wat je niet moet doen IMHO. Wat je wel kan doen is tijdens de andere beat iets laten terugkomen van je eerdere beat. Dan lijkt het erbij te passen.

Succes, het is een kwestie van veel proberen.

PS: krijg zelf ook weer zin om hiphop te maken......
 
Dank voor de reacties!

@ Chojin, ik heb zelf de gitaren ingespeeld afgezien van die op de een. Te veel variatie is gewoon niet mijn ding.
 
Funky track! Zou 'm zo laten, hoewel wat meer variatie wel een aandachtspunt voor de toekomst kan zijn (is het bij mij ook) ;)
 
De muziek is helemaal in mijn satraatje. Goed samplegebruik.
Vokalen kunnen denk ik gewoon iets harder.
Valt me op bij de laatste twee numers dat er een geen beat is.
Opzich vind ik dat wel lekker maar je zou ook kunnen kijken of dat nog iets toevoegt.. lijkt toch wel een beetje of dat nog ontbreekt
Er zit wel degelijk een beat in hoor, onder de main loop bevindt zich een drum en die heb ik verzwaard met een synthetische kick en snare. De afluistering is hier nog niet ideaal na de verhuizing, wellicht dat de beat verzuipt in de mix. Zal er later als ik eenmaal gesetteld ben nog naar kijken voordat we alle tracks in de vorm van een album releasen. De beat moet wel goed hoorbaar zijn.
 
Dankzij een maat heb ik vandaag kunnen achterhalen waar de brom vandaan kwam die zich tijdens het opnemen van scratches manifesteerde. Het bleek dat de teevee in de line in het probleem veroorzaakte.

Hoe dan ook, ik kan weer scratches opnemen en heb dat direct maar even gedaan zoals aanvankelijk ook de bedoeling was bij deze track. Tijdens het maken van deze beat 'hoorde' ik de betreffende cuts alreeds en ik ben iemand die graag gehoor geeft aan dergelijke signalen en ook heb ik de vocalen iets harder gezet.
 

Attachments

  • dj dilago en ranger - blauwe luchten.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 92
Laatst gewijzigd:
Ik was iets te vlug met uploaden, hierbij de definitieve versie.
 

Attachments

  • dj dilago en ranger - blauwe luchten.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 91
Laatst gewijzigd:
Back
Top