Roland Boutique D-05 Linear Synthesizer

Als het goed zijn dit de patches in SYSEX format dus voor de D50/D550 als iemand dat even kan checken ;)

http://www.legowelt.org/Legowelt Roland D50&D05 Artist Patches.syx

Ik heb geen 'echte' D-50, maar met de D-05 werkt jouw sysex bestandje prima.
Uiteraard zou ik haast willen zeggen, maar ik vind het wat makkelijker werken dan de Roland methode.

Overigens, mijn complimenten voor de patches, er zitten echt veel mooie klanken tussen.
Bedankt. :okdan:
 
Mooie klanken! Nog steeds een beetje gas voor deze synth. Ik ben alleen bang dat het editen en tweaken on the fly lastig is met zo'n soort synth? Ik ben vooral analoge synths gewend en wellicht zal ik de knoppen missen. Ook geen zin om er altijd een iPad of editor op te moeten aansluiten. Maar misschien valt het toch mee?
 
Ik ben serieus aan het twijfelen tussen deze of de originele. Het geluid (van wat ik tot nu toe in verschillende demo's gehoord heb) van de d-05 is echt enorm goed, dus dat is voor mij geen punt. Enige is eigenlijk dat je een d-05 zo geleverd krijgt en een D50 moet je ergens tweedehands uit trekken natuurlijk. Is de D50 met zijn toetsenbord enzo het waard om die tweedehands uit te halen? Qua hoofd keyboard gebruik ik nu een SY-77 met volgens mij een zelfde soort keyboard...
 
Ik ben serieus aan het twijfelen tussen deze of de originele. Het geluid (van wat ik tot nu toe in verschillende demo's gehoord heb) van de d-05 is echt enorm goed, dus dat is voor mij geen punt. Enige is eigenlijk dat je een d-05 zo geleverd krijgt en een D50 moet je ergens tweedehands uit trekken natuurlijk. Is de D50 met zijn toetsenbord enzo het waard om die tweedehands uit te halen? Qua hoofd keyboard gebruik ik nu een SY-77 met volgens mij een zelfde soort keyboard...

Dat heb ik nu dus ook. Ik heb in het verleden een D50 gehad en was altijd onder de indruk van het mooie diepe laag. Ben erg benieuwd hoe dat in de D05 is? Iemand hier ervaring mee?
 
Legowelt patches D-05's

Legowelt patches D-05's

Beste forumleden,

Misschien doe ik wat fout, ik probeer de Legowelt patches te laden in de D-05. Ik sla ze op als bestand "PATCH" in de folder restore en klik op enter op de D-05 om ze op te slaan en zet de D-05 uit. Bij het aan zetten van de D-05 kom ik de patches niet tegen onder de knop F8 de patchs die ik tegen kom is de Zenigma pad. ook als ik de d-05 koppel aan de computer is de restore folder leeg.

Alvast bedankt!
Remco
 
Ik heb zelf de Legowelt patches met het sysexbestand binnengehaald, en dat werkt in ieder geval prima.

Of jij iets verkeerd doet weet ik niiet, maar de,patches zouden in userbank 8 moeten staan.
 
Het is gelukt om de patches te laden. Zo wat klinken die vett! Vooral in combinatie met de Strymon Big Sky.
 
Keybed D50 hoef je het niet voor te doen. Hij voelt best lekker, maar de aanslaggevoeligheid is niet veel soeps. Bijna net zo aan/uit als een Juno. Ik hang m aan de M1, die maakt weliswaar meer herrie, maar reageert zeer goed op aanslag.
 
D-05 + Arpeggiator + A49 + D-Beam Assign (aftertouch) + Legowelt patches = Absolute verslaving! :-)
 
Ze hadden er op z'n minst een kabeltje moeten bijleveren voor de power.:?
 
De enige Boutique waarbij ze dat doen is de SE-02 omdat die niet op batterijen of USB power draait.
 
Ik ben serieus aan het twijfelen tussen deze of de originele. Het geluid (van wat ik tot nu toe in verschillende demo's gehoord heb) van de d-05 is echt enorm goed, dus dat is voor mij geen punt. Enige is eigenlijk dat je een d-05 zo geleverd krijgt en een D50 moet je ergens tweedehands uit trekken natuurlijk. Is de D50 met zijn toetsenbord enzo het waard om die tweedehands uit te halen? Qua hoofd keyboard gebruik ik nu een SY-77 met volgens mij een zelfde soort keyboard...

Het is een D-05 geworden. En hij klinkt gewoon echt verrekte goed... Da's echt een prachtdingetje.
 
Ik heb ook de patches van Legowelt in de D05 geladen.

deze zitten in bank 8, maar telkens als ik een nieuwe soundbank laad overschrijft deze bank 8.

Nu vraag ik me af hoe ik de patches in bank 8 eerst naar een andere bank kan overschrijven en om dan in bank 8 een nieuwe te laden.

Iemand een idee?
 
Back
Top