Roland Boutique D-05 Linear Synthesizer

Ik heb ook de patches van Legowelt in de D05 geladen.

deze zitten in bank 8, maar telkens als ik een nieuwe soundbank laad overschrijft deze bank 8.

Nu vraag ik me af hoe ik de patches in bank 8 eerst naar een andere bank kan overschrijven en om dan in bank 8 een nieuwe te laden.

Iemand een idee?

De patches staan in subdirectory PATCH/U8, dit kun je wijzigen in bijvoorbeeld PATCH/U7 of PATCH/U2
 
Als je bijvoorbeeld de patches van legowelt download van de Roland site en de zip uitpakt, dan zie je PATCH\U8\ en dan alle .PRN bestanden. Als je PATCH\U8 bijvoorbeeld wijzigt naar PATCH\U7 (op jouw computer dus) en je kopieert die naar PATCH op de D-05, dan komen ze in U7 op de D-05.
 
Als het goed zijn dit de patches in SYSEX format dus voor de D50/D550 als iemand dat even kan checken ;)

http://www.legowelt.org/Legowelt Roland D50&D05 Artist Patches.syx

Het is nu gelukt op de echte D50. Vette presets. Met de originele factoryset was ik niet zo blij met mijn D50, maar dit verandert mijn mening flink! Hartelijk dank voor dit dappere werk.

Ik weet niet of alles nodig is, maar ik heb het volgende zitten rommelen om de boel vanaf mac op D50 te krijgen:
  • Zet memory protect uit bij FUNCTION (waarom gaat die STEEDS WEER AAN :duivels:? )
  • Ik heb bij SysEx Librarian de snelheid op 70% gezet en interval op 200ms. Ik las deze tip nadat ik MIDI IO ERROR's kreeg.
  • Op de D50 moet je onder MIDI 2x naar rechts gaan (menu3) en EXCLU op OFF zetten
  • Druk op DATA TRANSFER, dan op BULK->INT, dan op ENTER (niet knopje onder enter in display!). Hoeft niet tegelijk. Zodra je WAITING ziet duw je in SysEx Librarian op play.
 
Heb er eentje 2e hands maar die valt uit als je nog maar naar de usb kabel kijkt. Lijkt op een afgebroken contact op de print. Had al even gegoogled of dat klassiek is maar nog niks gevonden. Stel dat garantie een bitch is wegens 2e hands gekocht, iemand dat al zelf opengevezen en hersteld? Anders wordt dit de 1e hier...

De seq loopt en dan hoor ik 'm, heb de driver installed (osx laatste os) maar ik krijg er geen reactie van als ik er midi naar stuur, zowel niet via ableton als maschine.
Heb 'm gereset, midi kanaal is gewoon 1 en niks. Of kan ie niet via usb luisteren naar midi en moet dat via de midi poort...

even later - via midi kabel doet ie 't wel...
 
dat dacht ik vd a-01 ook,, ik dacht ook eerst aan de usb stekker,
check zeker eerst met een andere adapter en cable,,
 
adapter: hij zit "gewoon" in de mac, dus mogelijk dan de kabel?
 
tja, die kabel zal wel goed zijn,

soit, ik blijf er maar over bezig,
bij mn twee a-01 was het de adapter, die niet direct, maar na enkele dagen haperde,
nu heb ik oa de echte roland usb cables, 4 port usb charger en een ipad adapter
 
Kabel vervangen door de CE gekeurde dingen die ik op ebay heb ontvangen en rock solid nu, tenminste aan de D-05 qua power (hangt aan de mac, adapter nog nt getest wegens kabeltje te kort haha). Heb begrepen dat die USB kabels in 2 soorten bestaan: power only en een die ook de audio kan doorsturen. Dat laatste heb ik nu toch niet van doen, maar de goed verstaander hier snapt al waar 't schoentje gaat wringen. Geen dank Roland om er zelfs geen USB kabel bij te leveren, gierigaards.
 
idd , tis erg met adapters en usb cables voor de boutiques,

soit, roland heeft nu toch al de echte usb cables,, bv bij key,
en hoplek komt roland vroeg of laat nog met de echte power adapters, vooraleer de boutiques mss kunnen opsmoren,,
 
[...] Heb begrepen dat die USB kabels in 2 soorten bestaan: power only en een die ook de audio kan doorsturen.
Yep, da's een van de meest irritante dingen die er is. Ik heb 1 zo'n kabeltje, maar daar staat het dan gelukkig wel netjes op. Verder heb ik gemerkt (lees: getest met m'n mobiele telefoon) dat het ook nog eens kan schelen van USB kabeltje tot kabeltje hoe veel vermogen 'ie doorlaat. Ik kan tegenwoordig niet meer zonder mijn stroom (Ampère) en potentiaal (Volt) metertje dat ik kocht op DealExtreme (€ 2). Zie plaatje onder. Enne, P = V * I (vermogen = voltage vermenigvuldigd met amperage).

HTB1dAbKRVXXXXcRXpXXq6xXFXXXz.jpg
 
P is volt maal I?
Ofwel is het P= U*I ofwel W= V*A hé ;)
 
P is volt maal I?
Ofwel is het P= U*I ofwel W= V*A hé ;)
Bij ons op school gebruikten we de letter "P" (power) voor vermogen en de letter V voor het voltage (zie wikipedia). De letter W (work) werd bij mij op school gebruikt voor energie. V is in Joule per Coulomb, I is in Coulomb per seconde en zodoende is P in Joule per seconde. Na een uur opladen van je telefoon met een vermogen van P is de geleverde arbeid W (= energie in Joule) gelijk aan P * 3600 seconden (W = P * t).

Op sommige scholen gebruikten ze misschien andere letters.

Toch? :)
 
Voltage is Spanning U en Stroomsterkte is I op school.
Ik schreef W(att)= V(olt)*A(mpere) omdat ik een grapje maakte, niemand schrijft dat denk ik behalve een leek. Maar die leek snapt 't zo vast wel.
Wet van Coulomb heb ik niet echt gebruikt, is wel voorbij gekomen, ik herinner me dat er één jaar een oude leerkracht over sprak. Maar was dat niet capactiteit? Is zo lang geleden... Ik gebruik enkel nog U I en W (of eventueel VA - voltampere, voor de kenner)
Was ook verveeld door de lessen, ik wou transistoren leren als versterkers, niet als schakelaar ens dat leerden we niet :D We leerden vermogen electriciteit en schakelingen, heb ik niks aan voor de hobby.
 
Voltage is Spanning U en Stroomsterkte is I op school.
Ik schreef W(att)= V(olt)*A(mpere) omdat ik een grapje maakte, niemand schrijft dat denk ik behalve een leek. Maar die leek snapt 't zo vast wel.
Wet van Coulomb heb ik niet echt gebruikt, is wel voorbij gekomen, ik herinner me dat er één jaar een oude leerkracht over sprak. Maar was dat niet capactiteit? Is zo lang geleden... Ik gebruik enkel nog U I en W (of eventueel VA - voltampere, voor de kenner)
Was ook verveeld door de lessen, ik wou transistoren leren als versterkers, niet als schakelaar ens dat leerden we niet :D We leerden vermogen electriciteit en schakelingen, heb ik niks aan voor de hobby.
Ha ha, op die manier. Hoe dan ook: zo'n klein V en A metertje voor USB kan ik iedereen van harte aanraden. Je vermenigvuldigt V en A en dat vergelijk je met V * A van een ander kabeltje en/of een andere adapter. Je zult zien dat de in huis aanwezige adapters en kabels fiks schelen in het vermogen dat ze je apparatuur leveren. Ik heb zo mijn favoriete USB kabels thuis. En de beste is degene die bij mijn mobiele telefoon geleverd werd...
 
Ik heb n probleem met de demo van iOS app patch base voor de D-05. Het draait op mijn ipad, ik kan de keyboard functie gebruiken, die triggert de D-05 maar kan nul dingen editten, geen reactie. Ik heb 3 gloednieuwe midi kabels gepoogd, niks.
Ik gebruik een alesis IO dock, het bluetooth doen uitbraken (vd ipad) naar mijn oude imac levert ook niks op dus kortom: die patch base praat niet tegen mijn d-05 en heb de fabrikant al gemaild vd app maar vrees dat 't aan de alesis IO ligt... Heb dat ding er speciaal voor gekocht :P
Beiden ook de laatste firmware er op, kortom, uren gepoogd voor niks bah

--even later --

https://data.dynareg.se/breadandbutter/D05.html

via chrome dan maar controllen met een website... Al even saai als 'n vst eigenlijk, met de muis
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb de eerste versie van de iO Dock en die kan niets met sysex.
Of dat in daaropvolgende versies wel kan weet ik niet, maar dat is misschien het uitzoeken waard.
 
Smackos:

Ik heb heb jouw D50 patches ingeladen (ik moest even uitzoeken en ontdekken dat er twee manieren van sysex dumpen zijn op de D550, handshake methode en one-way mode (pagina 62 manual))
Thanx!
Fijne patches zitten er tussen :)
 

Attachments

  • D50SysexDumpModes.jpg
    D50SysexDumpModes.jpg
    92,8 KB · Bekeken: 91
Back
Top