Sold my synths, here's what I kept

Ik ben altijd wel een voorstander van spullen wegdoen als je het niet of niet vaak gebruikt, of als je op een andere manier dezelfde vibe kunt pakken. Lekker zo minimaal mogelijk zonder afleidingen. Weg ermee!

Wel vind ik zijn keuzes interessant in welke hij heeft weg gedaan en wat hij heeft gehouden. Denk dat als ik hem zo hoor praten hij wel een aantal dingen terug haalt in zn leven ghehe
 
Ik zou 'm weleens zien / horen spelen...of niet :D
Hij kan denk ik het beste alleen dat Yamaha keyboard houden. Die is best wel redelijk ok. Die Nord heeft geen fijne toetsen, dus daar moet je zeker geen piano op leren spelen.

Iemand die zijn Moog verkoopt moet zich schamen.
Ik ben geen fan van FM, maar zelfde geldt voor zijn DX7. Als er 2 synths zijn die moet houden zijn het de DX7 en een Moog.

Een verzamelaar van vintage synths zal deze twee synths graag in de verzameling willen hebben, maar dan kan er er nog wel een 'paar' bedenken. Ik heb mijn Minimoog verkocht. Het is een grote grove bak in je studio en heeft voor mij niet de sound - hoewel ik deze wel mooi vind - die ik zeer bruikbaar vind voor mijn muziek. Dan kun je 'm beter verkopen en voor dat geld een (of meerdere) muziekinstrument(en) kopen waar je meer (plezier) aan hebt. Ik koop graag gear / software dat iets nieuws / bruikbaars toevoegt aan wat ik al heb.

Als een Minimoog de ultieme synth voor je is, maar daar niet voldoende geld voor hebt, dan zal het misschien moeilijk te begrijpen zijn dat een ander zijn/haar Moog verkoopt.
 
Nou, dat heb ik niet zo ... Dingen die ik niet of weinig gebruik of waar ik op uitgekeken ben gaan er bij mij uit en dan komt er wat nieuws voor terug. Ik heb mijn setup inmiddels al talloze keren omgegooid en eigenlijk nooit spijt gehad van verkochte artikelen (of dan alsnog weer teruggekocht als het echt begon te kriebelen maar dat is ook op de vingers van 1 hand te tellen). Ik hou van focus, een hok vol speelgoed is op zich leuk maar leidt voor mij gewoonweg teveel af.

Ik heb n paar plekkies in huis waar ik afentoe wat opstel.. en idd, dat werkt best goed.
Wat ik tijdelijk niet gebruik gaat in de opslag.. Het idee dat ik het nog heb geeft gewoon een fijn gevoel. en bepaalde dingen die ik tof vind koop ik vaak ook nog dubbel. Heb ooit nogeens jouw FS1r gekocht.. en kort daarna n tweede.. ;)
Heb wel wat grotere dingen die ik dubbel had weggedaan en n paar dingen die echt tegenvielen, maar dat is op 1 hand te tellen.. :)
 
0;Ik denk dat je de FS1r dan aan mij moet verkopen ;) Want anders gaat jouw vrouw misschien een echtscheiding aanvragen :P
 
:D Mijn vriendin is soort van uitwonend.. maar hebben het verder prima samen.. :)
De FS1r is een tof ding idd.. waar je er minstens 1 van moet hebben :mega:
 
Mensen mogen best roepen dat ze hun ongebruikte synths weg doen .. hulde voor ze dat ze zo gemakkelijk denken. MAAR als ze een 5 jaar later gaan roepen waarom die ene synth die ze nou net hebben weg gedaan drie keer over de kop zijn gegaan. En dat ze dat schandalig vinden. Die hebben bij mij weinig credits.vice-versa ook.
 
De FS1r is een tof ding idd.. waar je er minstens 1 van moet hebben :mega:
Daar zou Yamaha eigenlijk een re-make van moeten maken, maar dan een 6U met veel draaiknoppen / push-buttons meer hands-on. :)
Er staan er genoeg te koop voor 750-800 euro... erg overprijsd vind ik. :(
Voor een aanmerkelijk lager bedrag koop je ook een TX802 of een TX81Z, waarbij de TX81Z de 'geheime' tip is en de TX802 de DX7mk2 als module klassieker. :)

waarom die ene synth die ze nou net hebben weg gedaan drie keer over de kop zijn gegaan.
Wat bedoel je precies DRe?
 
Daar zou Yamaha eigenlijk een re-make van moeten maken, maar dan een 6U met veel draaiknoppen / push-buttons meer hands-on. :)
Er staan er genoeg te koop voor 750-800 euro... erg overprijsd vind ik. :(
Voor een aanmerkelijk lager bedrag koop je ook een TX802 of een TX81Z, waarbij de TX81Z de 'geheime' tip is en de TX802 de DX7mk2 als module klassieker. :)

De FS1r is wel de echte powerhouse onder de FM synths met meer operatoren en algoritmes en daarnaast die formant shaping synthesis. Voor zover ik weet ook uniek in zijn soort.

Het is jammer dat het zo'n verschrikking is om te bedienen waardoor je eigenlijk nooit veel verder komt dan presets surfen/aanpassen. Met de beschikbare editors is het al wat beter, maar zelfs dan is het nog onoverzichtelijk en de editors waren ook geen van allen prettig in het gebruik (voor zover ze al werken op computers van minder dan 15 jaar oud). Ik vind het ook wel jammer dat Yamaha er nooit echt op door is gegaan, zou een mooie toevoeging geweest zijn voor de Montage bijvoorbeeld, die heeft tenminste lekker veel knoppen en een touchscreen.
 
  1. Iemand die zijn Moog verkoopt moet zich schamen.

Ach , iedereen maakt wel eens in een fout in z'n leven :-)
Verder past bij dit verhaal vooral medelijden
Neem aan dat hij ook nooit achter een bierfles aangerend is in een woest landschap om te eindigen met een vers gebarbequede t- bone steak tussen z'n tanden ..?

Er zou een stichting en opvangmogelijkheden voor dit soort mannen moeten komen !
Ps zo'n snor kriebelt toch ??
 
Daar zou Yamaha eigenlijk een re-make van moeten maken, maar dan een 6U met veel draaiknoppen / push-buttons meer hands-on. :)
Er staan er genoeg te koop voor 750-800 euro... erg overprijsd vind ik. :(
Voor een aanmerkelijk lager bedrag koop je ook een TX802 of een TX81Z, waarbij de TX81Z de 'geheime' tip is en de TX802 de DX7mk2 als module klassieker. :)

De TX81z is ook nu ook niet echt handig te noemen qua bediening.
Volgens mij is de TG77 een mooier alternatief dan. 6 operators.. meer golfvormen per operator en 3 vrij te programmeren feedback lussen. Overzichtelijk display (vervaagd wel met de tijd maar is te vervangen). dubbele FX en mocht je toch nog meer keuze in de mix willen; 16 losse uitgangen!!

Ik heb er zelf ooit 150 voor betaald en volgens mij doen ze nu iets van 250 hooguit..
Moet trouwens wel eerlijk zeggen dat ik door deze aankoop ooit mijn SY77 heb weggedaan.. niet verkocht overigens. :)
 
Alles doen voor de vrouwen, zo ben ik ook.



Ik ook, maar daar moet dan wel iets tegenover staan ;)
Voor niets gaat de zon op :engel:


Beetje triest figuur. Wie kan het schelen dat deze amateur, die totaal geen verstand heeft van synths, zijn synth collectie weg doet .


Hij brengt het wel leuk, lijkt me een spontane kerel.
Vind het wel sneu voor hem dat zijn "synth collectie" nou niet echt uitblonk van de zeldzame en gewilde exemplaren.
 
Ik heb de afgelopen tijd een microbrute verkocht en een DX 27 weggegeven omdat die al jaren op zolder stond en ik echt niets met fm synthese heb.
De brute stond me qua karakter niet aan dus die ging weg en nu wacht ik op die se-02 want ik wilde wel iets analoogs terug.
Ik zou niet gauw iets wegdoen wat een tijdje stil ligt.
Bijv m'n blofeld doe ik momenteel niet veel mee maar heeft wel een karakter wat ik vroeger of later weer wil gebruiken en dan bewaar ik 'm liever dan dat ik 250 euri ontvang want wat moet ik daar dan mee?
Het wordt natuurlijk anders als je met geld tekort zit, dan moet je wat.
Kan me ook voorstellen dat er bepaalde synths zijn die je eigenlijk nooit wegdoet omdat je het gewoon fijn vindt dat je die hebt.
Wordt natuurlijk een ander verhaal als je zoals sommigen wel 20 synths hebt staan, dan moet je keuzes maken.
 
Ik denk dat ik het uitpluizen van iets nieuws (hardware en/of software) ook leuker vind dan het verzamelaspect, want daar heb ik dan weer niets mee. Dat verklaart waarschijnlijk ook wel waarom de meeste apparaten het bij min niet veel langer dan 2-3 jaar volhouden tenzij ze echt onmisbaar zijn om een of andere reden.
 
Ik ben recent weer begonnen na een tijd niet veel plek te hebben gehad om veel met muziek en synths te doen. Ik had gelukkig nog een paar oude bakken staan, mn Nord Modular G2 gaat echt de deur niet uit.

Nu is het dus af en toe iets nieuws kopen, evalueren hoe het qua geluid en bediening past bij wat ik doe en af en toe wat spullen verkopen waar ik niets mee heb. Ik ben ook niet echt een verzamelaar dus. Ik vind het fijn dat er een mooie 2ehands markt in synths is. Zo kost het me haast niets om spullen uit te proberen. Zo lang ik er een beetje voorzichtig mee ben koop en verkoop ik spullen voor bijna dezelfde prijs.

Ik maak me verder geen zorgen over of synthesizers die ik verkocht heb misschien ineens veel meer geld waard worden of dat wat ik nu koop ineens veel minder waard wordt. Dan ben je meer aan het beleggen in synthesizers. Kan ook maar dat is niet mijn ding.
 
De FS1r is wel de echte powerhouse onder de FM synths met meer operatoren en algoritmes en daarnaast die formant shaping synthesis. Voor zover ik weet ook uniek in zijn soort.

Het is jammer dat het zo'n verschrikking is om te bedienen waardoor je eigenlijk nooit veel verder komt dan presets surfen/aanpassen. Met de beschikbare editors is het al wat beter, maar zelfs dan is het nog onoverzichtelijk en de editors waren ook geen van allen prettig in het gebruik (voor zover ze al werken op computers van minder dan 15 jaar oud). Ik vind het ook wel jammer dat Yamaha er nooit echt op door is gegaan, zou een mooie toevoeging geweest zijn voor de Montage bijvoorbeeld, die heeft tenminste lekker veel knoppen en een touchscreen.
De FS1r is idd de echte powerhouse onder de FM synths, maar eigenlijk ook weer niet als je nooit veel verder komt dan presets surfen/aanpassen. En dat is denk ik toch wat er meestal gebeurd met de FS1R en dan is het veel geld als je er 750-800 euro voor betaald hebt. Ik heb eenmaal 600 euro op een FS1r geboden. Dat was mijn max., maar daar wilde die persoon 'm niet voor verkopen. En toen heb ik een TX802 gekocht - als ik me het goed herinner voor 250 euro. En dat is denk ik een koopje...
 
Ik begrijp ook niet wat hier interessant aan is; iemand die vertelt over de - over het algemeen vrij matige - synths die hij niet meer heeft.
 
Back
Top