Nord electro rack

Status
Please reply by conversation.

patturik

Stamgast
Lid sinds
24 juni 2005
Berichten
197
Hey jongens,

Volgende ding : Ik ben op zoek naar een Nord electro rack 2. Ik weet niet of de eerste versie zo verschillend is, maar het liefst dus een 2!
Ik hoor het graag wie er eentje heeft :)

Ben ook wel geïnteresseerd in andere modules die echt goede pianos, rhodes, wurli, clavinet hebben :) Ik wilde eigenlijk de reface CP kopen van yamaha, maar daar zit dan geen piano bij... heel jammer!

Thanks!
 
verschil Electro 1 en 2 is alleen de software, die kan je zelf updaten. Akoustische piano uit de 2 is niet geweldig, zeker bij mono niet, stereo met een beetje galm gaat nog. De rest is goed te doen, maar je hoort wel heel duidelijk de velocity switch in de samples. Groot voordeel is de hands on bediening, voor alles een dedicated knop.
Zelf gebruik ik de Electro 73 keyboard versie, geupdate naar versie 2. Voor a.piano heb ik er een Muse receptor aanhangen met Komplete 5 erop. Persoonlijk vind ik ook de epiano's uit de receptor beter klinken, is alleen niet handson, je moet alles van tevoren programmeren in een preset. Snel wisselen live is dus wat dat betreft lastig ivm laadtijd. Tenzij je het voor elkaar krijgt om alles in 1 setup te zetten.
Wat de CP betreft, ik denk dat de electromagnetische sounds hier beter klinken dan uit de Electro. Er zit ook een a.piano in. Deze schijn je te voorschijn te kunnen toveren door de CP aan te zetten met de sound selector switch tussen twee presets in. Prima werkbaar voor in de studio lijkt mij, maar nogal onhandig voor op het podium....
Wat de Receptor betreft, er staat er eentje op marktplaats voor een redelijk bedrag. Mocht je deze kopen, wel gelijk de HD clonen. Muse bestaat defacto niet meer, dus geen support meer.
Hopelijk heb je zo wat meer info.
Succes met je zoektocht
 
Thx davince! Ik heb toch ook de reface gekocht. Klinkt echt zo goed! En je kunt heel snel effecten erop zetten. Inderdaad ik heb die verborgen piano gevonden... Ik blijf het bizar vinden, dat ze die toy piano erop hebben gezet in plaats van de acoustic piano die er blijkbaar TOCH ook op staat... Niet fantastisch, maar wel bruikbaar. Heel vreemd, hopelijk gaan ze dat fixen bij een software update.

Ik sta nog steeds open voor een nord electro rack hoor :) Maar ik probeer gewoon verschillende dingen.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top