Behringer Deepmind 6 en Deepmind 12 desktop

Ik vind deze wel leuk, 12 voices op 1 part gebruik ik toch niet. Nog even wachten op leuke tweedehands prijzen.
dat dacht ik dus ook, maar toen ik wat lekkere akkoorden aan het opnemen was klonk het voor wat ik toevallig nodig had toch wel éxtra lekker met de '4-mono' instelling waarbij 4 stemmen per noot gebruikt worden :okdan:
 
De Deepmind 6 is hier net door UPS gebracht. Wat een schattig klein en toch zwaar ding zeg :D
Voelt zeer solide en klinkt dikke prima. Sliders voelen goed, alleen zien de caps er wel erg plastic uit.

Erg fijn, een poly in dit formaat!
 
Ik heb vorige week de Desktop versie (DM 12D) gekocht. Voor nu alvast even in het kort mijn eerste indrukken:

De effecten zijn top en bepalen in vele presets de sound. Wil niet zeggen dat hij zonder effecten niet lekker klinkt. Er zijn vele algoritmen waar je uit kan kiezen en ze zijn op allerlei manieren te routeren.
Hij heeft een zeker sound en kan erg sprankelend klinken. Doet ook goed in pads, textures en tapijtjes. Ik heb ooit een Juno 106 gehad, maar ik zou niet durven zeggen hoe dicht hij in de buurt komt. Zou meer op een Juno 60 moeten lijken. Maar al met al stelt hij niet teleur, zeker gezien de prijs. ik moet alleen wel wennen aan de OSC sectie en het gemis van een mixer. Die werkt toch even net iets anders.
De presets zijn leuk en er zijn er veeeel, 1024 om precies te zijn.
De software op de PC, MAC en IOS werkt erg fijn. Vooral de preset blender (morph) is bruikbaar. Kan je tussen vier presets morphen.
De bediening is best goed te doen. Ik was bang voor veel menu diving, maar dat valt best mee. Zo heeft de mod matrix een reeks shortcuts waarbij je de source en destination gewoon kan selecteren door een hotkey combi. Zie filmpje op youtube van Gaz.
Al met al best tevreden en ik denk dat er nog lang veel te ontdekken blijft, maar dan op een leuke manier. De meegeleverde software werkt goed samen en maakt de ervaring beter vind ik, al kan het ook prima zonder.
De display is echter niet meer van deze tijd en oogt erg goedkoop. De rest van de bouw is voldoende en stevig te noemen. Wat me wel opvalt is dat je heel snel vette vingers ziet. Niet echt fingerprint proof dus. Dan doen ze dat bij Brabantia toch beter.
De sliders voelen wat licht en wobbley, maar dat heb je al gauw met sliders. Zegt mijn inziens niet iets over de betrouwbaarheid, maar het blijft afwachten met Behringer. Sommige spullen zijn top, maar lang niet alles is van een geweldige kwaliteit.
De fans maken inderdaad geluid, maar als je de speed bij de instellingen onder de 40 zet, dan draait alleen de interne en dan hoor je het niet meer (ik niet iig).

Afijn, als je nog vragen hebt, stel ze maar. Dan zal ik kijken of ik ze kan beantwoorden.
 
1024 presets. Ik had ooit een Matrix 1000 met 1000 presets en na 50 presets hoorde ik amper nog verschil, alles klonk gewoon Matrix. Zitten er echt 1024 verschillende presets in of heb je 50 string patches die nauwelijks anders klinken?
 
1024 presets. Ik had ooit een Matrix 1000 met 1000 presets en na 50 presets hoorde ik amper nog verschil, alles klonk gewoon Matrix. Zitten er echt 1024 verschillende presets in of heb je 50 string patches die nauwelijks anders klinken?

Omdat je met 4 effecten met keuze uit meer dan 30 algo's in 9 verschillende routings enorm veel variatie kan creëren zijn het wel degelijk veel verschillende sounds. Neemt niet weg dat er veel "standaard' soundjes wel veel op elkaar zullen lijken.

Er zijn wel wat youtube filmpjes met presets (per bank), zodat je een beetje een indruk kan krijgen. Er zitten ook shortcuts om binnen een categorie te blijven, zodat je ze niet allemaal af hoeft te lopen voor een bepaalde sound.
 
De Deepmind 6 is hier net door UPS gebracht. Wat een schattig klein en toch zwaar ding zeg :D
Voelt zeer solide en klinkt dikke prima. Sliders voelen goed, alleen zien de caps er wel erg plastic uit.

Erg fijn, een poly in dit formaat!

Mooi!! Ben benieuwd naar je verdere ervaringen!
 
De Deepmind 6 is hier net door UPS gebracht. Wat een schattig klein en toch zwaar ding zeg :D
Voelt zeer solide en klinkt dikke prima. Sliders voelen goed, alleen zien de caps er wel erg plastic uit.

Erg fijn, een poly in dit formaat!

Ik ken je als een soundpurist. Kan dit je goedkeuring dan (zonder fx) ook dragen? Ben benieuwd. Hoe zijn de Keys?
 
qua "classic sounds"
 
Wat een hele fijne feature is is dat hij je laatste tweaks per patch onthoud. Als je terugkeert naar een vorige patch, dan hoor je eerst de originele, maar als je dan op compare drukt krijg je de laatste tweaks van de vorige keer terug. Ook na een powercycle. Erg handig als je eens per ongeluk een patch switched die je nog niet gesaved had. Zou elke synth moeten hebben.

Oja, je kan bij compare ook precies zien welke parameters er anders zijn ten opzichte van de opgeslagen versie.

Jaha, er zitten echt wel slimme ideetjes in die software. En als het goed is zijn ze nog lang niet klaar met de firmware.
 
Ik vroeg me af hoe je met deepmind 6 je tablet kan conecten ?
 
Deze thread weer even wat nieuw leven inblazen. Voor dit geld is de DeepMind6 echt een synth waar je niet zomaar omheen kunt lopen. Het enige minpunt aan deze synth vinden we de keys - die voelen wat goedkoop aan. Gelukkig kun je ze wel instellen qua velocity en aftertouch gevoeligheid/curves en sowieso is er verder zeer goed over nagedacht door de engineers uit Manchester (Midas) over deze synthesizer en het OS.

 
Back
Top