Een stukje 80's boogie/funk/post-disco...

Klinkt super zo.. :mega: Het baslijntje is ook veel speelser nu :)

Zelf ben ik altijd wel voor zang in dit soort muziek.. ik zag trouwens dat de tekst er al was :D :mega:
 
Ja de zang gaat er nog komen binnenkort, ik heb gisteren mijn microfoon opgehaald. Bedankt weer iedereen voor de feedback zover!
 
Lekker! De lead vind ik een tikkeltje te gemoduleerd. Misschien met wat reverb modulatie is het wat subtieler en past meer in de mix? Is een wilde gok. Wel heul tof verder!
 
Ik vind je stereo beeld al beter , maar nog niet leuk genoeg. Wat ik zou proberen te doen is: funkgitaar 80% links en de lead 80% Rechts en een stuk zachter. Ik verwacht dat je track dan een heel stuk interessanter en meer 80s gaat klinken. maar het is jouw track. ;)
 
Wat misschien nog mist is een break?

Ja ga ik zeker nog naar kijken, maar waarschijnlijk pas als ik de vocalen af heb. Ben ook van plan om zowel een kortere single versie te maken als een extended 12" mix.

Doet mij denken aan de jaren 1980 enz...
De basis van dit nummer is super, kan direct in de Chillout - funcky.
Is er zang nodig , voor mij niet maar een beetje afwisseling in de lead zou wel welkom zijn .
De mix is zeer goed en daar zou ik van af blijven , enfin zo denk ik erover .
mvg
Lebard Guan

De mix ben ik wel ongeveer mee klaar nu. Ik ga er vrijwel zeker vocalen bij doen en als die er zijn het arrangement daarop aanpassen. Nu staat de lead melodie nog veel aan om een beetje op te vullen, maar dat zal straks met vocalen erbij zeer waarschijnlijk niet meer het geval zijn.
 
Klinkt super zo.. :mega: Het baslijntje is ook veel speelser nu :)

Zelf ben ik altijd wel voor zang in dit soort muziek.. ik zag trouwens dat de tekst er al was :D :mega:

Dank je, ik ben zo langzamerhand ook wel heel tevreden met hoe het klinkt. En inderdaad, het baslijntje is nu veel speelser omdat hij een stuk gevarieerder is door het live inspelen dan de geplakte herhalende korte blokjes die ik in het begin had gebruikt. Fijn dat je dit opvalt!

De zang die gaat komen binnenkort!

Lekker! De lead vind ik een tikkeltje te gemoduleerd. Misschien met wat reverb modulatie is het wat subtieler en past meer in de mix? Is een wilde gok. Wel heul tof verder!

Je bedoelt waarschijnlijk dat ik de lfo soms te ver open draai met het mod wheel in het lead geluid? Ik vind dat zelf altijd erg gaaf, maar op sommige stukjes staat het mod wheel inderdaad misschien iets te ver open. Ik zal er nog eens kritisch naar kijken. Er zit nu overigens qua effecten alleen een klein delaytje en wat reverb op de lead.

Ik vind je stereo beeld al beter , maar nog niet leuk genoeg. Wat ik zou proberen te doen is: funkgitaar 80% links en de lead 80% Rechts en een stuk zachter. Ik verwacht dat je track dan een heel stuk interessanter en meer 80s gaat klinken. maar het is jouw track. ;)

Dank je, was inderdaad een goede tip van je om het stereobeeld wat verder op te rekken! Ik had alles eerst op maximaal 40% naar links of rechts gepand en n.a.v. jouw tip heb ik dit opgerekt tot maximaal 52%, en alles sowieso wat verder naar links en rechts opgeschoven. De funkgitaar staat nu op 34% links , tegenover de elektrische piano die op 32% rechts staat. De lead heb ik juist in het midden gezet omdat dit het centrale thema van het muziekstuk is wanneer deze aan staat.

Maar ik zal er vanavond eens mee experimenteren. Alhoewel ik het persoonlijk echt heel eng vind om geluiden zo extreem qua percentage te pannen, haha! Maar ben benieuwd...
 
Toch nog maar even in de weer gegaan met de panning. Eerst heb ik de aangeraden settings van DRe geprobeerd, maar dat pakte naar mijn smaak niet zo goed uit. Vervolgens toch de panning nog eens kritisch bekeken en beluisterd en her en der nog wat verschuivingen gedaan. De gitaar nog iets naar links, de piano wat meer naar rechts. De synth waar de hoorbare delay op zit wat meer naar rechts gezet. De open en closed hihats van elkaar afgepand. De toeters wat minder ver links van het midden gezet en de lead van 0 een stukje naar rechts gezet. En nog wat andere minimalere dingetjes. Nu is volgens mij het stereobeeld zowel weider als evenwichtiger geworden.

https://soundcloud.com/geoffrey_t/boogie-funk-hit-21
 
Tja, en dan ineens bekruipt je het gevoel dat er distortion/clipping gaande is in je track. En na controle kom je erachter dat je main out 1.2 dB in het rood staat. OK!!! :Z

Shame on me. Of shame on de kat, die regelmatig de behoefte heeft om over mijn toetsenbord te wandelen en daarbij vele shortcuts naar functies triggert. Hoe dan ook, ik het dus maar even gecorrigeerd, wat de volgende nieuwe versie oplevert:

https://soundcloud.com/geoffrey_t/boogie-funk-hit-22
 
Wat je nog zou kunnen doen is een leuke modulatie op het laatst, halve noot omhoog met lekker wat tritone substitution er in. Ik denk trouwens dat dit topic redelijk uniek is in het aantal iteraties dat er plaats heeft gevonden :P
 
Wat je nog zou kunnen doen is een leuke modulatie op het laatst, halve noot omhoog met lekker wat tritone substitution er in. Ik denk trouwens dat dit topic redelijk uniek is in het aantal iteraties dat er plaats heeft gevonden :P

Haha, het eerste deel volg ik nog wel en is zeker een toffe suggestie. Ga ik sowieso uitproberen. Maar daarna verlies je me. Tritone substitution (iets met extra tonen bij je akkoord voegen?) en iteraties (iets met herhalingen?) zijn begrippen die mij eerlijk gezegd niet echt bekend zijn. Mijn vraag is dus aan jou: wat bedoel je precies hiermee? :okdan:
 
Goeie ideeën.. ik was ook wel nieuwsgierig geworden en ging even kijken op YT.
Iteraties refereert misschien aan het aantal updates? :)


 
Laatst gewijzigd:
Dank je voor deze video's. Ik heb ze allebei bekeken maar dit is mij eerlijk gezegd veel te technisch. Ik ken al deze termen en technieken niet en speel zelf gewoon ongetraind op gehoor. Maar de modulatie van een halve noot gaat er zeker komen. Ik zal ook kijken of ik iets met de akkoorden kan doen wanneer ik de modulatie ga uitvoeren.
 
Tja, de updates zijn misschien wel wat veelvuldig, haha, sorry mensen! Als 'verweer' draag ik aan dat in mijn updates vrijwel altijd suggesties van forumleden zijn verwerkt, waarvan ik denk dat het leuk is als zij deze ook kunnen horen. :mega:
 
Kicken :D!
Erg goed geproduceerd dat wel, maar ik sluit mij aan bij iedereen die opmerkt dat het wat repetitief is en daarom wel wat variatie kan gebruiken in de vorm van breaks, stemmetjes of afwisseling in de lead.
 
Back
Top