Spirit Chasing (house/disco/boogie track)

funkaholic1972

Micro lid
Lid sinds
26 augustus 2008
Berichten
694
Locatie
Den Haag
Ik kwam op een oude harde schijf onlangs dit nummertje tegen. Ik heb het een paar jaar terug gemaakt, en vind hem eigenlijk nog steeds best wel leuk.

De track is geinspireerd door het Belgische duo Spirit Catcher, die house muziek met 80's boogie/disco invloeden maken. Ik wilde ook eens iets dergelijks proberen, en zo is deze track (en de bijbehorende titel...) tot stand gekomen.

Ik denk er nu over om een remake te doen met mijn nieuwe setup, maar voordat ik al mijn energie daarin ga steken ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden. Hoor het graag!

Link naar de track "Spirit Chasing":

www.myspace.com/gtprojectz
 
Basis klinkt lekker, al is er nog wel wat winst te behalen met mixen (lees remake). Hoor trouwens echt waarop het gebaseert is ;-)

Ik denk dat deze track nog wat meer verschillende chords nodig heeft, omhoog ermee.. overeenkomstig met de bass zou ik zeggen. En een vocaltje hier en daar misschien ??


Wat is er trouwens veranderd aan je setup wat je erin wil brengen ?
 
Ik heb het nummer oorspronkelijk in Reason gemaakt. En heb sindsdien dus mijn setup veranderd, en ben met de spullen in mijn gearlist gaan werken.

Ik ben nooit tevreden geweest over het geluid van de bas, maar met mijn ATC-X zou ik nu met gemak de juiste synthbas moeten kunnen maken. De strings vond ik eigenlijk altijd al goed klinken, maar met mijn analoge Cheetah zou ik deze minimaal moeten kunnen evenaren. Ook zijn de effecten in Reason niet van dezelfde kwaliteit als wat ik nu in huis heb. Dus daar valt ook nog wel wat winst te behalen.

De mix van de huidige versie is ook nog niet optimaal inderdaad, en klinkt als geheel ook nog eens te dof. Meer verschillende chords die meelopen met de baslijn is een goed idee, zal ik zeker meenemen als ik aan de remake begin. Vocals had ik ook al aan gedacht, heb al een zanglijntje in mijn hoofd voor het refrein. Moet lukken dus, zeker nu ik een AT4040 microfoon in huis heb gehaald! ;)
 
Ik vind de drums en de sweeppads het leuke aan deze track. Die klinken niet spectaculair maar gewoon functioneel. Goede basis.

De bass zou inderdaad een andere sound mogen worden. Hij zit ook wel erg 'bovenop' de mix. Zeker in het gedeelte waarin je wat gaat variƫren met de basslijn kun je daar nog meer uithalen. Ik ben benieuwd hoe hij zou klinken uit je ATC!

Verder mis wellicht een lead met een melodielijn of een themaatje.

Het luistert wel lekker weg. Een van de leukere tracks die ik onlangs heb beluisterd op het forum.
 
Back
Top