Refurbished macbook ervaringen?

Zeer nette Geekbench score:

attachment.php
 

Attachments

  • Screen Shot 2017-02-26 at 14.22.01.jpg
    Screen Shot 2017-02-26 at 14.22.01.jpg
    42,1 KB · Bekeken: 89
Die scores zeggen me niet veel, heb al jaren geen geekbench test meer gedaan dus ik weet niet wat nu veel of weinig is. Dat van dat geheugen wist ik niet, maar voorlopig heb ik weinig te klagen
(behalve de grafische kaart die wellicht een keer een upgrade mag krijgen)

Verder heb ik echt meer dan genoeg aan deze machine. Hij mag dan wel ruim 6 jaar oud zijn, hij bevalt prima.

Wellicht is het een goed plan om alvast naar een gebruikte macbook pro te gaan kijken, mijn 2008 model doet het nog redelijk goed maar zit soms aardig tegen de bovengrens aan tijdens een liveset.
Ik las ergens dat er een bepaald model is van een paar jaar terug dat niet helemaal goed werkte, iets uit 2012 ofzo? Een 2e hands/refurbished 2015 model lijkt me wel wat.
 
Zeer nette Geekbench score:

attachment.php


Ik heb niet veel verstand van, maar die single core socre is niet hoog. Ik had een Lenovo x220 die op het gare Windows 10 draait.. Dat is een i5 2,5 ghz laptopje met 4 gb geheugen. Die heeft een single core score van 3027...
 
Ik heb niet veel verstand van, maar die single core socre is niet hoog. Ik heb hier een Lenovo x220 die op het gare Windows 10 draait.. Is een i5 2,5 ghz laptopje. Met 4 gb geheugen. Die heeft een single core score van 3027...


Voor een Mac uit 2010 is het wel hoog.
Windows bakken zijn volgens mij meestal wel sneller dacht ik maar ik weet zeer weinig van Windows PC's.
i5 chips zijn ook nieuwer dan de chips in deze Mac.
Met muziekproductie als je zware plug-ins gebruikt gaat de multiscore ook tellen.

Voor 1000 euro vind je geen snellere Mac.
 
Laatst gewijzigd:
Mid 2015 met single core 4108 en multi core 13280....te veel zooi op de achtergrond?
 
Ah 8 core desktop vs 4 core laptop. Doe mij maar mijn single thread performance.
 
Ik had het in een ander draadje al getipt maar hier nog maar eens:

http://www.tweedehandsmac.nl/ads/?11/84698a979f4b8e0db2710f2e4995890f/6-CORE-3.33Ghz-MACPRO

Deze Mac Pro is een aanrader voor muziekproductie.
Ik heb er zo een van de zelfde verkoper.
SSD er in + USB 3.0 kaart en je hebt een monster van een Mac die kan wedijveren met de nieuwste modellen.
Mac OS Sierra ondersteund.

..oja.. en hij komt hem op verzoek thuis bij je brengen :)

Op mij iPhone laat ie deze advertentie niet zien maar kan aan mobile site liggen. Of ze zijn nu allemaal verkocht, kan ook.

Anyway is dit de laatste 'oude' mac pro? Dus voor die prullenbak? Die moet je hebben ;)
 
Ik heb niet veel verstand van, maar die single core socre is niet hoog. Ik had een Lenovo x220 die op het gare Windows 10 draait.. Dat is een i5 2,5 ghz laptopje met 4 gb geheugen. Die heeft een single core score van 3027...

Is een jaar nieuwer dan die macpro. Kan zijn dat de bussnelheid hoger ligt. Je ziet ook dat de cpu naar ram de totale single core score naar beneden trekt hier op dat plaatje.

Marginaal verschil bijna die 200 punten op 3k dus.
 
Is een jaar nieuwer dan die macpro. Kan zijn dat de bussnelheid hoger ligt. Je ziet ook dat de cpu naar ram de totale single core score naar beneden trekt hier op dat plaatje.

Marginaal verschil bijna die 200 punten op 3k dus.


Het grappige is dat die i5 x220 (4gb) slomer werkt dan m'n Core2Duo Macbook (8gb). Ableton performance op windows 10 is amper beter als die oudere Macbook.

Ik denk dat OSX smoother werkt.. en de performance omhoog krikt in vergelijking met Windows. Daarnaast is het ook veel consistenter qua UI dan Windows dat elke versie weer een tevergeefse poging doet om beter voor de dag te komen..
 
Ik heb zelf zo'n Mac Pro 5,1 en in Ableton maak ik soms zware projecten met veel tracks, verschillende softsynths met daaroverheen nog meerdere effect plug-ins en compressie met side-chain, limiting, EQ enz. En dan ook nog send-returns en bus kanalen. De CPU load is maar een klein streepje. Werkt echt super soepel zonder tracks te hoeven freezen.
 
Het grappige is dat die i5 x220 (4gb) slomer werkt dan m'n Core2Duo Macbook (8gb). Ableton performance op windows 10 is amper beter als die oudere Macbook.

Ik denk dat OSX smoother werkt.. en de performance omhoog krikt in vergelijking met Windows. Daarnaast is het ook veel consistenter qua UI dan Windows dat elke versie weer een tevergeefse poging doet om beter voor de dag te komen..

BSD jonguh!

Jobs was een visionair. Zonder hem zaten we nog met een dos prompt onze brieven in wordperfect te typen. :D
 
Dat heeft te maken met Apple's form-over-function filosofie. Compact is niet voldoende, het MOET nog platter...
Daarom is er dus minder plek voor de accu en dus maken ze die maar kleiner..wat betekent dat hij minder lang mee gaat qua gebruik...

De oplossing van Apple is vervolgens:
- geheugen beperken
- tijdsinschatting qua resterend accu gebruik uit OS slopen :stupid

Ik vind macOS echt te gek.. duidelijk, stabiel.. consistent.. En ook de apps, vst's zijn super. Ik gebruik niet graag Windows. Maar die jacht van ze naar naar steeds platter en platter.. En hun neiging om alles vast te lijmen en door gebruikers niet vervangbaar te maken irriteren me mateloos... Hun hardware zien ze als een grote cash cow, en overal willen ze de hoofdprijs voor..

Idd, Apple is gewoon schromelijk overgewaardeerd,
En dat os kun je ook gewoon op een , de helft goedkopere intel p.c 's draaien die zijn ook niet dichtgelijmd en zo en hebben voldoende ruimte voor adequate koeling. zodat je niet om de 2 jaar naar de appole shop hoeft voor iets nieuws
 
Vergeet niet dat Apple ook nog steeds de Mac Pro maakt voor zware toepassingen.
Voor Macbooks gelden andere prioriteiten.

Ik ben ook geen fan van Apple's drang naar gadgets en sieraden maar zoals MadR al zei, stel je voor dat Apple nooit groot geworden zou zijn dan zaten we met z'n allen nog in het stenen tijdperk. Dat hebben we wel te danken aan de gadgets manie.

Ik betaal graag iets meer voor iets dat goed is. Windows is nooit een optie voor mij geweest en gelukkig heb ik het tot op de dag van vandaag nooit hoeven te gebruiken :)


(oké, één keer ergens op een kantoor maar toen kreeg ik allemaal rare rode vlekken en bleek ik er gelukkig allergisch voor :D)
 
Windows is nooit een optie voor mij geweest en gelukkig heb ik het tot op de dag van vandaag nooit hoeven te gebruiken

Da's jammer dat hier op het forum door sommigen een wat vooringenomen mening over windows hebben zonder de ervaring.
Ben dit al een aantal keren tegen gekomen.
Nou wil ik niemand van windows overtuigen maar als ik de prijzen zie die voor appeltjes gevraagd worden dan kan je voor best wat minder geld heel goed een windows pc/laptop aanschaffen.
Het is ook maar net waar je aan gewend bent uiteindelijk, onbekend maakt onbemind waarschijnlijk.
 
Da's jammer dat hier op het forum door sommigen een wat vooringenomen mening over windows hebben zonder de ervaring.
Ben dit al een aantal keren tegen gekomen.
Nou wil ik niemand van windows overtuigen maar als ik de prijzen zie die voor appeltjes gevraagd worden dan kan je voor best wat minder geld heel goed een windows pc/laptop aanschaffen.
Het is ook maar net waar je aan gewend bent uiteindelijk, onbekend maakt onbemind waarschijnlijk.


Je hoeft niet eerst met inferieure troep te gaan werken om te weten dat dat zuigt.
Zeker niet als je beter gewend bent.
Hetzelfde dat je ook geen kots hoeft te proeven om vantevoren te weten dat dat niet lekker is.

Andersom denk ik dat er meer mensen zijn die nooit met Apple hebben gewerkt omdat ze denken dat het te duur is als varkens die hun hele leven uit een trog hebben gegeten denken dat dat het aller lekkerste is.
 
Het is ook maar net waar je aan gewend bent uiteindelijk, onbekend maakt onbemind waarschijnlijk.

Mensen betalen me om Windows en .Net software te schrijven. Wie weet ken ik het dan ook wel een beetje. Maar het is echt Parallels opstarten en Visual- en SQL Studio opstarten maar vooral niet veel meer.

Explorer is wel een stuk beter. En veel onderliggende techniek is ook gewoon beter in Windows.

Maar macOS is gebouwd met het idee de tijd van een gebruiker niet te verspillen.
 
Best check je hier voor de scores, is ook makkelijk om te checken waar je mac nou precies ingeschaald is kwa snelheid.

https://browser.primatelabs.com/mac-benchmarks

Hier staan alle macs aflopend in scores, en de hier vermelde scores zijn de gemiddelde van vele users die hun benchmark uploaden. Hoe fatclap aan die score komt met een 6 core is wel apart, zeker weten niet iets verkeerds gedaan? Die score komt overeen met een 12 core en zit zo'n beetje in de top 5 van alle mac's tot nu toe.
 
Back
Top