Refurbished macbook ervaringen?

Zeker interessant aangezien de eerste 6 core in die lijst (een Xeon nota bene) minder presteert dan mijn MacBook in multi core. En mijn MacBook scoort binnen 5% marge van de scores in deze lijst.

Niet dat ik wil zeggen dat een 2010 tower een slechte aankoop is. Zolang je nergens heen hoeft is het een pracht van een computer.
 
Idd, Apple is gewoon schromelijk overgewaardeerd,
En dat os kun je ook gewoon op een , de helft goedkopere intel p.c 's draaien die zijn ook niet dichtgelijmd en zo en hebben voldoende ruimte voor adequate koeling. zodat je niet om de 2 jaar naar de appole shop hoeft voor iets nieuws

Ik draai 2 hackintosh machines. Dichtgelijmde apples heb ik nog nooit gezien. En heb wel een paar apples gehad en nog een G5 en MacBook pro in gebruik. En ik begon met normale pc's.

Trek die oude mac pro's en G5 towers maar open. Is alsof je onder de motorkap van Ferarri kijkt. Til een Gemiddelde laptop maar op aan het scherm en doe dat erna met een MacBook pro. Het verschil tussen een lada en een Ferrari kwa degelijkheid.

Maar ik had er niet over moeten beginnen. Wist dat dit ging gebeuren. :D

Windows machines zijn best ok en als je er niet mee sleurt en zuinig doet kan je er zo 6 jaar mee doen.

Verder was Windows echt wel rommel in de server markt. Exchange servers die je gewoon moest harde herstarten omdat die na X dagen werk vast liepen.

Niet raar dat Linux nu marktleider is in de cloud en server markt. Maar dat terzijde. :D
 
Maar macOS is gebouwd met het idee de tijd van een gebruiker niet te verspillen.

Bikkel; schijnbaar heb je verstand van Windows zoals je schrijft maar m'n laptop start in 20 seconden op, zet Ableton of Studio one aan en klaar dus ik weet niet goed wat je in deze onder verspilling van tijd verstaat?
Maar goed, ik wil er verder niet een discussie van maken, dat was m'n bedoeling ook niet.
Het ging mij meer om mensen die klaar staan met antwoorden met een vooringenomen mening zonder enige ervaring dus voel je niet aangesproken.
 
Leuk hoe elk draadje met een vraag over Macs verzandt in een Mac vs Windows oorlog.
Ik geef toe dat ik me er ook schuldig aan gemaakt heb.

Dat komt omdat in mijn ogen elk advies voor een Windows PC een verkeerd advies is.
Gezien de vraag over Macs gaat vind ik het ook niet thuis horen.

De vraag van TS is overigens al lang beantwoordt en hij heeft zelfs al een Mac.

Dus lul maar lekker verder over Windows 8D
 
ik weet niet goed wat je in deze onder verspilling van tijd verstaat?

Het constant verstoppen van de meest basale zaken op nieuwe plekken, UI change over UI change maar nooit echt compleet doorzetten, vervangen of afronden zodat er een zootje van lagen van manieren om dingen te doen is ontstaan. Sommige applicaties hebben nog steeds dialoogvensters uit het jaar 1995.

Maar er knapte pas echt iets in me toen ik Google nodig had om de inhoud van mijn prullenbak te vinden onder Windows 10. Dat was echt het punt dat ik er echt compleet klaar mee was. Dat zijn gewoon de basics, dat moet toch gewoon te vinden zijn zonder in configuraties te duiken?

macOS gooit één keer in de 20-25 jaar álles om en daarna kun je gewoon weer 20 jaar verder met min of meer de zelfde interface. Iemand die de OS X betas uit 1999 gebruikt heeft kan zo in een klap door met Sierra want het is gewoon het zelfde principe wat een beetje bijgeschaafd is. Eerste Macintosh tot de laatste iOS9 machines het zelfde verhaal.

Het is net alsof er in Windows veel meer schermen en mogelijkheden zitten maar ik kan tegelijkertijd niks bedenken wat niet in macOS zit. Het is een beetje zoals die Gamma reclame: Windows heeft het, macOS heeft het niet nodig.

Windows Phone was best goed trouwens. Één visie van één persoon, alles werkte op de zelfde manier. Jammer dat dat gefaald is.
 
Leuk hoe elk draadje met een vraag over Macs verzandt in een Mac vs Windows oorlog.
Ik geef toe dat ik me er ook schuldig aan gemaakt heb.

Dat komt omdat in mijn ogen elk advies voor een Windows PC een verkeerd advies is.
Gezien de vraag over Macs gaat vind ik het ook niet thuis horen.

De vraag van TS is overigens al lang beantwoordt en hij heeft zelfs al een Mac.

Dus lul maar lekker verder over Windows 8D

Oorlog nog wel? Valt wel mee hoor. Gewoon wat oprispingen uit het verleden. Niets bijzonders, beetje plagen.

Die MS surface laptops zijn trouwens wel te gek! En die iPad achtige versie daarvan zeer goed te betalen.

En qua stabiliteit is MS wel beter geworden. Ken genoeg live acts die prima uit de voeten kunnen met windows laptop en ableton live.
 
Laatst gewijzigd:
Klopt, ik ben ook echt geen Microsoft hater. Maar Windows als daily driver daar ga ik over een paar jaar nog wel eens naar kijken als ze een tijdje weer een beetje consistent zijn.
 
Klopt, ik ben ook echt geen Microsoft hater. Maar Windows als daily driver daar ga ik over een paar jaar nog wel eens naar kijken als ze een tijdje weer een beetje consistent zijn.

Dat zijn ze al sinds w 7 hoor, je moet er wel even wat tijd in steken , maar dan loopt het ook als een zonnetje op extra doping +/'
8 en 8,1, zou ik dan wel ff laten liggen , dat dan weer wel
.
 
Back
Top