OB-Set

egres

Hardwarepolitie
Lid sinds
16 februari 2011
Berichten
6.394
Locatie
Synthcity

Attachments

  • Oberheim Set-02.jpg
    Oberheim Set-02.jpg
    46 KB · Bekeken: 124
Een hele mooie set, maar als je niet echt op zoek bent naar de drummachine en sequencer wel aan de prijs.
The DX was a lighter version of the classic DMX drum machine and have only 18 drum sounds as the DMX has 24 :eureka:
Het kan dus wel degelijk, mint exemplaten van vintage synths vinden, ging iedereen maar zo zorgvuldig met z'n spullen om =(
 
Een DX heeft wel op de achterkant voor elke sound een tuning knop.
(Deze heeft de DMX niet (ik geloof dat ze intern wel aanwezig zijn maar dat weet ik niet zeker).

Er bestaat ook nog een DX-stretch.
Deze heeft 4 extra geluiden.
 
De Stretch versie is hetzelfde als de DX mrt een extra stuk eraan (google is your friend).
De DMX is technisch anders.
Ik meen dat de DMX losse voicecards en de DX (en DXstretch) niet.
Verdere verschillen ben ik niet van op de hoogte.
Ik heb zelf nooit een DMX gehad.
 
Ik heb ooit ook zo'n DSX gehad. Leuk als collectorsitem maar behoorlijk primitief.. misschien wel gezelliger ook samen met een DMX??

Zag eigenlijk na de verkoop dat er wel een leuke mod/app voor was. Mede door de 8 x CV+Gate out kan het interessant zijn.. maar dan moet je wel de mono-synthjes daarvoor hebben..
De mijne staat nu bij iemand die em meer liefde kon geven, en dat is ook wat waard. :)

 
de DMX heeft cards idd,ik heb een DX gehad en een DMX,wat betreft verschil in sound kan ik er niets van zeggen omdat de DX al van 20+ jaar terug is,DMX heb ik 2jaar geleden gehad. gesampelt en dan verkocht..mis hem helemaal niet met die SP-1200's die ik nu heb.
 
Ik ken de DMX alleen van platen en vind het een van de beste digitale drumdozen. Er zit een voor mijn gehoor natuurlijke groove in, maar dat kan ook liggen aan de gebruikers. Luister bijvoorbeeld naar Constellation van Klaus Doldinger. Ik kon er twee jaar geleden een kopen van een sympathiek forumlid, maar moest daar van afzien vanwege ruimtegebrek. De DSX heb ik wel gehad, maar daar kon ik zonder een Oberheim synthesizer toen niets mee. Gelukkig kon ik hem snel en zonder verlies verkopen.
 
Ik heb ooit ook zo'n DSX gehad. Leuk als collectorsitem maar behoorlijk primitief.. misschien wel gezelliger ook samen met een DMX??

Zag eigenlijk na de verkoop dat er wel een leuke mod/app voor was. Mede door de 8 x CV+Gate out kan het interessant zijn.. maar dan moet je wel de mono-synthjes daarvoor hebben..
De mijne staat nu bij iemand die em meer liefde kon geven, en dat is ook wat waard. :)

Oberheim DSX Hack Demonstration - YouTube

gaaf,wist ik niet 8)
 
Back
Top