Revolution by Wave Alchemy

https://www.youtube.com/watch?v=9YsrfXI4Ep4&feature=youtu.be

Something VERY special is on it's way... A new drum machine plugin that not only promises to be the most authentic emulation of 14 of the world's most iconic vintage drum machines, but exceeds them in every possible way... 4 years of extensive research has led us to this day, and we can't wait for you to hear it!

Read on for more info and watch our video teaser below...
Coming Soon - The Most Authentic Virtual Drum Machine Ever Created!
Revolution

14 of the world’s most iconic, sought after drum machines - One powerful plugin...

Coming 22 December 2016.

Revolution Modules

Imagine the dream of owning a studio filled with the most influential Drum Machines of our time. Imagine having instant access to the TRUE authentic sound of the iconic TR-909, 808, 606, 707, CR-78, Linndrum, Drumtraks, Drumulator, OB-DX and many others. Imagine a world where this dream becomes reality…

Revolution is not a digital ‘emulation’, it is the REAL authentic sound of 14 of the world’s most iconic, sought-after drum machines.
 

Attachments

  • 6226a7ae-068d-423a-801e-38217a4e5f9c.jpg
    6226a7ae-068d-423a-801e-38217a4e5f9c.jpg
    104,2 KB · Bekeken: 146
  • 59e67c74-9d8c-4fe8-b230-c5a7f431f6d9.jpg
    59e67c74-9d8c-4fe8-b230-c5a7f431f6d9.jpg
    75,2 KB · Bekeken: 99
Ik heb het gisteravond gekocht.
Heb er nu al spijt van.
Ik vind het verwarrend, de integratie met maschine is totaal niet wat ik er van had verwacht.
Hoezo werkt top Fjoesz ? Zie ik iets over het hoofd of zo ?
Misschien doe ik iets verkeerd hoor.

Als je die maschine template inlaadt zitten alle sounds kriskras over de 16 pads. Geen logica in te bespeuren. Ik zou verwachten dat je op pad 1 de kick hebt op pad 2 kick 2 op pad 3 de snare etc. In de volgorde die de drums hebben op het virtuele instrument zeg maar. Maar ze zitten allemaal lukraak over de pads verdeeld. Onhandig, wel te verslepen natuurlijk maar ik vind het vervelend.
Dan zit de revolution zelf op pad 16 ( de interface vd plugin_) Die moet je pinnen ( vastzetten) Maar als je een pad aanraakt selecteer je dus niet die drum op revolution. Die blijft gewoon staan zoals ie staat, dus moet je alsnog met je muis op revolution de sound selecteren.
Van die NKS integratie zie ik ook helemaal niks terug. Ik had verwacht dat als ik een pad aanraak, dat ik dan controle zou hebben over de klankparameters, ook dat is niet zo.
Ik was er al bang voor toen de download uit 6 zipfiles bleek te bestaan, die je dan naar een speciale folder moet kopieren, etc :P ( waarom niet gewoon 1 file die je downloadt en installeert ipv dit omslachtige gedoe ?>)

Nogmaals, ik mis misschien iets of doe iets fout, maar vooralsnog heb ik het gevoel dat ik mijn 160 euro heb weggegooid, voelt echt een beetje shit en demotiverend.
Zoals ik het nu zie ga ik dit echt nooit gebruiken.
Ik hoop dat ik wat fout doe, en dat iemand weet wat.

Wat ik ook over het hoofd zie wellicht, is ...... * Opgelost* :)
 
Laatst gewijzigd:
Hmmm ik had ook wel interesse, voornamelijk door de maschine/push integratie maar als ik dit zo lees wacht ik nog heel even.

Ik ben erg geinteresseerd in je verdere bevindingen man-t! Laten we hopen dat het je nog beter gaat bevallen.
 
Hmmm ik had ook wel interesse, voornamelijk door de maschine/push integratie maar als ik dit zo lees wacht ik nog heel even.

Ik ben erg geinteresseerd in je verdere bevindingen man-t! Laten we hopen dat het je nog beter gaat bevallen.


Ja ik zeg er bij dat ik wel iemand ben die soms heel logische dingen in mijn daw over het hoofd ziet, dus er is een grote kans dat het aan mij ligt hoor.
Maar aangezien ik doorgaans alles zo aan de praat heb >..

Anyway, Ik heb contact met Dan van Wave alchemy ( 3 mails verstuurd, en altijd binnen een half uur antwoord !!! zowel vannacht om 01:30 als nu net...dat vinnik wel vet hoor. )

Zijn laatste respons, voor wat het waard is :



Hi Richard,

No problem at all, I totally understand!

Regarding Maschine compatibility, I would recommend watching this video here -

Does this clear up most of your concerns and questions?

A slightly different way of using it in Maschine can be seen here -

Regarding Ableton Live. if you own a Push or Push 2, it is certainly worth checking out the Ableton presets we've provided.

Navigate to the following folder within the main Revolution folder itself on your computer (not in Kontakt) to access the new adg files that work with Push 2 and automatically load the new Module versions with Push mappings:

Revolution / Extras / Ableton Live 9 / Revolution Module /

In this folder you will see folders for each instrument type (bass drum, snare drum, toms, etc etc), each with presets (adg files) for Ableton Live. You can simply drag any of these adg files onto a MIDI track in Live to load up the Module version with Push 2 mappings. Then from Push you should then be able to load Modules directly from the interface :)

If you'd like to load the main Revolution Drums instrument in Live. Simply go to the following folder above this level (Revolution / Extras / Ableton Live 9) and drag the 'Revolution (VST).adg' or Revolution (AU).adg' file (if on Mac) to a MIDI track in Ableton Live.

Please make sure you also have the very latest version of Ableton Live 9 installed.

Yes, you can still sell your license even after you have registered it. It will just mean an extra step at your end to de-authorize it :)

I hope this helps, and have a great weekend!

Dan

WA



Al met al zeer behulpzaam ! Plusje daarvoor :)
 
Ben je zo begonnen?



Er is ook een gemodificieerde versie hier: https://www.dropbox.com/s/7ipspgn7rr0psqs/RevolutionMIDI.mxgrp?dl=0

Jazeker. Alleen lijkt het nu dat je alleen vanaf de revolution interface de drums kan veranderen, want als ik het vanuit de maschinebrowser probeer is het niet duidelijk wat nou een groep of individuele klank is.. dat soort dingen../

We proberen rustig verder :) Als anderen er enthousiast over zijn zou er toch goed mee te werken moeten zijn lijkt me...


... thanks i k ga proberen
 
Ik lees alleen nog maar enthousiaste verhalen over Revolution, dus zal het uiteindelijk vast wel goed komen denk ik. En het was mij al opgevallen dat ze bij Wave alchemy heel behulpzaam zijn bij het oplossen van problemen. Ik wil Revolution ook hebben, maar ik moet het nog steeds kopen.

Succes! Ik ben erg benieuwd waar het probleem lag...
 
Ik had ook interesse, maar vroeg me af hoe goed die integratie met Maschine was. Die videos had ik toen al zelf gevonden en bekeken, maar daaruit bleek niet dat het werkte zoals ik hoopte.

Ik heb toen ook support gemaild met specifieke vragen. Heel snel komt er dan inderdaad een reply, maar inhoudelijk was die vrijwel nutteloos. Mijn vragen werden compleet genegeerd en in plaats daarvan: "kijk deze videos eens"... beetje zoals in het antwoord naar jou. Ik had er toen weinig vertrouwen in dat het nog lekker ging werken, en heb het erbij gelaten. Anyway aangezien jij er voor betaald hebt zou ik wel gewoon door blijven vragen.
 
Okee het wordt langzaam maar zeker wat beter, ik kom er nog op terug hoe en wat. Toch apart dat het allemaal ( voor mij) wat onduidelijk en vooral onlogisch lijkt.
Klank is niks op aan te merken iig. Dat zit wel goed.

Straks ook nog even checken hoe het met ableton en push gaat.

Voorbeeldje van wat er mis gaat : In die 2e video zie je hem de noten inspelen via maschine in de sequencer van revolution. Ik heb het nu al 10 keer bekeken oid maar ik krijg dat dus niet voor mekaar.
Net alsof dat ene essentiele stukje ontbreekt....
Alles staat net zo als in de video, dus hij moet wel iets ingesteld hebben wat niet in de video zit, maar WAT DAN !!! GRRR
 
Voorbeeldje van wat er mis gaat : In die 2e video zie je hem de noten inspelen via maschine in de sequencer van revolution. Ik heb het nu al 10 keer bekeken oid maar ik krijg dat dus niet voor mekaar.
Net alsof dat ene essentiele stukje ontbreekt....
Alles staat net zo als in de video, dus hij moet wel iets ingesteld hebben wat niet in de video zit, maar WAT DAN !!! GRRR

Ik heb Wave Revolution alleen in Reaper gebruikt maar ik wil dit weekend wel eens proberen of ik het aan de praat krijg in Maschine. Mocht je me voor zijn, laat zeker weten.
 
Als je Revolution Wave in Maschine gebruikt en je wil sequencen via Machine, hoef je alleen maar die file te laden. Het is een Maschineproject waarbij de miditoewijzing van de sounds naar de pads reeds gebeurd is. Je kan desounds nu spelen op de pads. Dit werkt onmiddelijk hier. Met destepfunctie kan je dan bv. sequencen. Je kan ook door de verschillende drumpresets skippen op deze manier en mute en solo werkt ook. Je kan best de steps van de interne Wave sequencer op 16 steps zetten omdat die standaard op 32 steps staat en indien je (met de hand) toch iets in deze laatste tekent, kan het verwarrend worden. De gemodificeerde versie van die projectfile heeft ook de transpose settings al.

Als je Maschine met de interne sequencer van Wave Revolution wil gebruiken ligt het net iets anders.
Ik heb het project uit de Maschine "extra" folder geladen. Open de Wave sequencer en met de 8ste encoder op je controller kan je van sound wisselen. Zet Wave op record en Maschine ook, wanneer je nu de pads speelt worden deze opgenomen in de interne sequencer, ongeacht welke sound geselecteerd werd. De noten verschijnen daar waar de sequence passeert. Steprecording werkt hier niet met de stepknop op de controller maar een beetje anders. Je selecteert je sound en drukt padmode+keyboard en nu kan je de steps intekenen en weer verwijderen indien nodig. Het enige nadeel is dat ze niet oplichten op je controller. Je moet ook de juiste octaaf selecteren want in de verkeerde skipt hij door de interne patterns van wave. Wat soms ook wel erg handig kan zijn.


Je VSTi pinnen op het scherm is ook wel handig :)
 
Laatst gewijzigd:
Edit>>> Het werkt ook als je de syncknop afzet en je de record en playknop aanzet in Wave. En dan op octaaf C0 gaan staan, Dan komen de steps perfect overéén.
Wat me niet lukt is de recordknop in Wave laten aan en uitspringen met de recordknop van Maschine maar op zich kan die in Wave altijd aanblijven.
Of je dan nog kan transponeren moet jezelf even proberen.
 
Laatst gewijzigd:
Yo Freddy bedankt voor de uitleg, ik was er net achter dat ik in de war raak(te) door die verschillende benaderingen.
Dus of met die files uit de 'extra' folder dan dus alle sounds individueel via een aparte output en alles idd toegewezen aan een eigen pad, en de andere methode , dus vanuit de maschine preset browser laden, waardoor dus de hele plugin op 1 pad zit.
Voor mij was dat erg verwarrend.

En dan kun je ook nog losse elementen per pad in Push/ maschine laden.... verwarrend tot je het overzicht krijgt. Voor mij dan...
Maar nu ik het aan de praat heb begin ik wel erg enthousiast te worden... kan me nu focussen op het instrument en alles , en dat is behoorlijk indrukwekkend.
Ik heb echt het gevoel die 14 drumcomputers in huis te hebben .. klinkt erg goed , en ook mooi hoe divers de klanken kunnen zijn als je met de instellingen en fx gaat klooien.

Nog steeds lichte verwarring, maar dan niet meer dan een gezonde dosis, en heb nu ook vertrouwen dat ik het allemaal wel ga begrijpen , enkele vraagtekens heb ik nog wel, maar dat is een kwestie van trial en error zoals gebruikelijk...
Hoe switch jij bijv. van sequence ( in revolution) ik neem aan dat dat gewoon kan worden geregeld bijv als je scene veranderd in maschine.
Omdat er voor een aantal dingen verschillende manieren zijn met deze plugin is de verwarring nog niet helemaal weg, maar kwestie van tijd.
Geen spijt meer van de aankoop, die spijt heeft plaatsgemaakt voor een zeer gezond enthousiasme dat steeds groter lijkt te worden naarmate ik het meer begrijp.
Bedankt voor het meedenken, en mochten er mensen twijfelen om dit te kopen aan de hand van mijn eerste reactie hier : niet meer twijfelen hoor, ik ben gewoon na al die jaren toch nog een beetje noob soms blijkt :)

Oh ja, ik vind dat het met RAM en CPU erg meevalt, ik had erger verwacht. Ik heb 8 gb ram en een i7 processor van 3e generatie.
 
Nee, twijfel had ik nog niet over Revolution. Maar je verhaal komt me heel bekend voor, dat is vaak met nieuwe software. Maar top, dat je het voor elkaar hebt nu en je enthousiasme aan het toenemen is.
 
Het blijft toch een beetje modderen... Als je de template inlaadt heb je geen controle over de parameters zodra je de pad aanraakt/selecteert.
Als je hem vanuit de maschinebrowser laadt, kan dat wel , het is leuk om de sequencer patterns te kunnen triggeren met noten, maar op maschine wel onoverzichtelijk.. het blijft gokken of je de goeie raakt. Dus wil je de pads een kleurtje geven maar dat gaat dan dus niet want je speelt nu met pad mode aan. De hele plugin is ingeladen op 1 pad ( zoals een normaal instrument, bv. Massive etc. ) Dus als je kleurtjes wil geven aan de pads moet je weer in die andere mode inladen, maar dan heb je dus weer geen directe controle over parameters. Maar wel elke klank zijn eigen pad. Nou ja je kunt de klanken wel selecteren met een draaiknop das niet zo erg, maar intuitiever zou zijn als je de pad aanraakt dat ie dan in Revolution gewoon die klank/module ook selecteert.
Ik heb moeite om een goede workflow te kiezen.
Als je zo'n Native Instruments keyboard hebt met die lampjes bij de toetsen helpt dat wel. Een gewoon keyboard is wel handig maar die kleurtjes van de NI keyboards maken het wel een stuk makkelijker. Omdat er een aantal functies aangestuurd kunnen worden via midi noten.
Bij maschine kun je dus de kleuren niet aanpassen dus is het overzicht er niet van welke functie waar zit.
Als iemand daar een oplossing voor weet ben ik je zeer dankbaar.

Ik zal wel weer dingen over het hoofd zien, maar goed ik blijf proberen.. een weekje nog of zo. Dan moet ik wel erg tevreden zijn over alles anders geef ik het op en mag ie toch in de verkoop hoe vet ie ook klinkt. Maar ik denk dat er nog een goede kans is dat het goed komt. Maar het gaat om de workflow, die moet vloeiend zijn anders is het zinloos, het gaat wel om muziek en jammen natuurlijk :)
 
het zou fijn zijn als je die solo modules gewoon als sounds in kon laden in maschine
 
het zou fijn zijn als je die solo modules gewoon als sounds in kon laden in maschine

Dat zou inderdaad mooi zijn, en je vraagt je af waarom dat niet kan. Misschien in een update.

Ik heb het in maschine nu wel door, dus ik ben nu bezig om het in Live met push2 aan de praat te krijgen.
Ik loop toch weer tegen vaagheden op.
Want als ik de template inlaadt kan ik nergens de controls vinden voor de parameters. Die van de module zelf zijn er wel ( Character, tone decay etc.. ) , maar de rest van de plugin kan ik weer nergens vinden . Als je een drumrack laadt en dan een losse module laadt in een cell, dan krijg je die controls dus weer wel. :P
Dus dat is dan een manier, maar handig vind ik het niet. Je wilt toch gewoon een plugin laden en dan knallen vind ik. Dit vergt nogal wat gedoe. Het beste is zelf een template maken, is niet erg, maar wel vaag dat het nodig is.
Ook valt me nu op dat je met die modules inladen de fx sectie weer niet hebt, alleen maar de drummodule. als het warrig wordt sorry maar ik zit te posten terwijl ik bezig ben.



Aan de positieve kant heb ik nog te melden dat ik de fx afdeling erg prettig en muzikaal vind.
Ook is het erg tof dat je de volgorde van de fx kunt veranderen zoals je wilt.


*edit* Ik laat het met ableton maar even zitten :)
 
Laatst gewijzigd:
Ik wil hem wel proberen, maar krijg de melding dat mijn kontakt (die voor de rest altijd goed werkt) verouderd is en moet worden geupdated.

PROBLEEM: ik kan niet vinden hoe ik zonder internetconnnectie mijn NI kontakt kan updaten? Kan dat tegenwoordig niet meer? vroeger downloadde de software op mijn internetcomputer, installeerde die op mijn nietinternet studio computer en haalde dan van het internet mijn code.
Maar hoe kan ik tegenwoordig in godsnaam nog updates van NI kontakt installeren zonder dat mijn studiopc op het net komt? Iemand een oplossing?

thanks!
 
Ik wil hem wel proberen, maar krijg de melding dat mijn kontakt (die voor de rest altijd goed werkt) verouderd is en moet worden geupdated.

PROBLEEM: ik kan niet vinden hoe ik zonder internetconnnectie mijn NI kontakt kan updaten? Kan dat tegenwoordig niet meer? vroeger downloadde de software op mijn internetcomputer, installeerde die op mijn nietinternet studio computer en haalde dan van het internet mijn code.
Maar hoe kan ik tegenwoordig in godsnaam nog updates van NI kontakt installeren zonder dat mijn studiopc op het net komt? Iemand een oplossing?

thanks!


Ik denk dat het toch het makkelijkst is om even je pc aan internet te hangen.
Beter advies heb ik helaas niet voor je.


Ik heb besloten dat het een supervette plugin is, maar wat ik er mee wil kan dus echt niet. Of iig is het omslachtig genoeg voor mij om mijn workflow te killen.
Ik zet hem te koop, helaas moet ik zeggen, want supertoffe sound, maar als het niet doet wat je wilt, wat moet je er dan nog mee.
Zie Marktplaats ;)
 
neen pc komt niet op internet. Ik doe dit al x aantal jaren zo en ook op het NI forum zijn er heel veel klachten van mensen die dit megairritant vinden.
vind dit echt belachelijk van NI.

normaal zijn er oplossingen voor te vinden, iemand?
 
neen pc komt niet op internet. Ik doe dit al x aantal jaren zo en ook op het NI forum zijn er heel veel klachten van mensen die dit megairritant vinden.
vind dit echt belachelijk van NI.

normaal zijn er oplossingen voor te vinden, iemand?

Bericht door een moderator:
Gaarne even eigen topic aanmaken voor dit probleem dan houden we dit topic over Wave Alchemy Revolution.
 
Back
Top