Waldorf Microwave

Er staat er ook eentje bij Turnlab, voor €2000, incl. programmer :doei:.

Er stond er ook 1 met programmer op MP te koop n maandje terug. In Den Helder (NL).
Stond net n dag met n paar biedingen. Verder niet meer gevolgd maar weet wel dat Turnlab iedereen op Marktplaats achtervolgt met dit soort spul :D
 
Analoge filter hoor je er echt wel aan af bij de MW1. Ik heb de mijne indertijd gekocht omdat ik een bak zocht die een beetje in het klankpallet hing van de PPG Wave. Als je de ruimte of het geld niet hebt voor een propere PPG dan zijn de Microwave en de Prophet VS de handige opties.
 
Klopt, zelfs op YouTube vergelijkingsfilmpjes hoor je het verschil goed tussen de MicroWave A/B en de XT. Is toch wel echt de sound van een andere era.
 
Als je de ruimte of het geld niet hebt voor een propere PPG dan zijn de Microwave en de Prophet VS de handige opties.

De eerste wel, de tweede niet echt exel.
Een VS is nou eenmaal niet bepaald goedkoop te noemen (ongeveer dezelfde prijsklasse als een PPG wave) en een rack VS scoren (voor als je geen ruimte hebt voor de keys versie) is al helemaal moeilijk, die zijn zeldzaam met een produktie oplage van 1000 stuks.
Ik zoek al meer dan een jaar een "MINT" rack/keys VS die ik zelf kan ophalen (dus uit één van de omringende landen) en sta nog steeds met lege handen.
Voor nood ook maar een MW1 3389 gekocht die weer mag gaan als er een VS komt.
Trouwens een VS klinkt toch wel iets (beter naar mijn smaak) @nders dan een MW1 of PPG wave.
 
Ik heb nog amper de oppervlakte aangeraakt van de MW1, maar al veel fun gehad met de PPG Wave 2.3 patches in te laden. Een RAM-kaart zou wel leuk zijn om interessante patches te verzamelen.
 
zowieso andere waves
digiloog citaatjuh ; [ff wennuh weer ;]]
e eerste wel, de tweede niet echt exel.
Een VS is nou eenmaal niet bepaald goedkoop te noemen (ongeveer dezelfde prijsklasse als een PPG wave) en een rack VS scoren (voor als je geen ruimte hebt voor de keys versie) is al helemaal moeilijk, die zijn zeldzaam met een produktie oplage van 1000 stuks.
Ik zoek al meer dan een jaar een "MINT" rack/keys VS die ik zelf kan ophalen (dus uit één van de omringende landen) en sta nog steeds met lege handen.
Voor nood ook maar een MW1 3389 gekocht die weer mag gaan als er een VS komt.
Trouwens een VS klinkt toch wel iets (beter naar mijn smaak) @nders dan een MW1 of PPG wave.

zowieso andere waves
 
Laatste keer dat ik quasi-geïnteresseerd was in een VS lag het prijsniveau rond de €2000. Is dat zo schokkend veranderd de afgelopen paar jaar? PPG Wave zit daar, voor zover je er een kan vinden, toch nog wel een ordegrootte boven.

Edit: er staat nu een VS op eBay met een 'buy it now' van €3500 (gok dat dat lager kan). Laatste PPG die ik zag was €5500.
 
Is dat prijsverschil (t.o.v. factor 9 met wat ik nu betaald heb) wel te rechtvaardigen? ...
Om te editen denk ik eraan een patch met mijn Nord Modular G2 in elkaar te zetten.
 
Back
Top