Maxime - Sjips

Met de melodielijn kun je wel wat. Is niet echt verkeerd maar...
als je al deze de hele track lang hoort dan wordt het wat veel van het goede. Dat ben ik eigenlijk wel eens met Gloomer. Je zou de monotonie van de melodielijn doorbreken door b.v.

* het wisselen van instrumenten bij de breaks. Er valt tegenwoordig (in tegenstelling tot vroeger) best veel te kiezen. Gewoon proberen... soms hoor je zelfs per toeval iets dat supermooi past. Enne.. je maakt echt niets kapot
* Daarnaast zou je nog kunnen werken met volume, panning,filters en Eq om wat meer spanning te creƫren.
* Wat ook mooi is om na een break een andere toonhoogte kiezen. Dan kun je weer even verder met je melodielijn zonder dat het verveeld.

Belangrijkste is echter dat je er plezier in hebt en dat is ongetwijfeld het geval zijn anders had je je track hier niet gepost. So have fun :)
 
Zo, ik lees net dat je 15 jaar bent. Dat betekent volgens mij dat je nog geen 20 jaar ervaring in produceren kunt hebben (als ik goed geteld heb). Evenmin zul je nog geen 20 jaar ervaring hebben met het luisteren naar muziek. Als ik dat gegeven even meeneem, vind ik dit eerlijk gezegd helemaal geen slechte track.

Natuurlijk zijn er voldoende vereterpunten te verzinnen. Ik denk dat DigitalArt als een mooie voorzet heeft gegeven wat dat betreft. Wat ik je ook zou kunnen adviseren om een track die jij zelf goed vindt, proberen na te bouwen. Je weet hoe je DAW werkt. Met nabouwen kun je veel leren over de opbouw van een track. Je gaat dingen snappen als opbouw, gebruikte "instrumenten", drumsectie, progressies, etc. Mixing komt later wel.

Heel veel doen, wordt het vanzelf steeds beter.
 
Stoor mij het meest aan dezelfde filter modulatie op de lead en bass. En alle noise is ook vervelend maar voornamelijk hoor ik een zee van reverb waar de te hard staande lead overheen danst.
Qua sounds is het niet slecht maar mixtechnisch doet het wel pijn wat het meest met eq beslissingen en volume te maken heeft.
 
Back
Top