Presonus komt met de FaderPort 8

Iedereen zal de FaderPort kennen en nu komt Presonus binnenkort met de FaderPort 8: Een DAW controller met 8 gemotoriseerde 100 mm faders die bovendien aanslaggevoelig zijn.

Presonus Faderport 8.jpg

Overview:
http://www.presonus.com/products/FaderPort-8

Features:
http://www.presonus.com/products/FaderPort-8/features

Tech Specs:
http://www.presonus.com/products/FaderPort-8/tech-specs

Nog geen exacte prijs bekend, maar waarschijnlijk zal deze 500-600 € zijn.
 
Aanslaggevoelige faders! Ik denk dat je aanraakgevoelig bedoeld.
Ja, ''aanraakgevoelig" is het juiste woord :)

Zouden er 2 FP 8's aan elkaar te koppelen zijn, zodat je 16 faders ter beschikking hebt?
 
Leuk hoor, ik heb ook een Mackie Control gehad met 8 faders.

Tegenwoordig ben ik ge-upgrade naar iets wat nog veel makkelijker werkt; toetsenbord en muis
=)
 
Ja, ''aanraakgevoelig" is het juiste woord :)

Zouden er 2 FP 8's aan elkaar te koppelen zijn, zodat je 16 faders ter beschikking hebt?

Dat wordt veels te breed in praktijk door die dubbele set transportknoppen enzo.

Kan je beter voor een setje AVID Artist mixers gaan, of als je nog wat preamps nodig hebt een Avid S3.
 
Leuk hoor, ik heb ook een Mackie Control gehad met 8 faders.

Tegenwoordig ben ik ge-upgrade naar iets wat nog veel makkelijker werkt; toetsenbord en muis
=)

Mackie control heb ik ook gehad,werkte prima maar het was wel een heel groot en lomp ding, zeker als je bijna alleen maar de faders gebruikt. Nu kijk ik een beetje rond naar dit soort controllers, want toetsenbord en muis zijn niet de handigste middelen om op gevoel automation te schrijven. Ik werk weleens met een SSL Nucleus, maar voor dat geld ga ik er zelf geen kopen. Binnenkort eens zien of er een paar te testen zijn: De behringer x-touch, Icon en deze presonus.
 
Mackie control heb ik ook gehad,werkte prima maar het was wel een heel groot en lomp ding, zeker als je bijna alleen maar de faders gebruikt. Nu kijk ik een beetje rond naar dit soort controllers, want toetsenbord en muis zijn niet de handigste middelen om op gevoel automation te schrijven. Ik werk weleens met een SSL Nucleus, maar voor dat geld ga ik er zelf geen kopen. Binnenkort eens zien of er een paar te testen zijn: De behringer x-touch, Icon en deze presonus.

De Nucleus is er bijna.. Alleen nog ffies een ander display (die ouwe basic gelimiteerde displays kan echt niet meer), betere encoders (niet die mini knopjes), skip de audio interface en preamps, voeg wat extra encoders en controls toe, maak het ding de helft platter.. en we hebben een winnaar. Wie weet Nucleus MKIII maar verwacht het niet. De Nucleus is iig stil, dat viel van die mackie controllers etc erg tegen.

De Nucleus heeft ook niet echt zijn waarde kunnen behouden, binnen een jaar tijd stond het ding voor de helft van de prijs al tweedehands te koop. Ben benieuwd of Nektar ooit iets soortgelijks weet te maken ipv de glimmende plastic doos die ze nu hebben. En tegen een leuke prijs.
 
Er is een Nucleus2 trouwens inmiddels....
 
De Presonus FaderPort 8 is een controller waar velen al lang opgewacht hebben, nl. een controller met 8 faders die nog betaalbaar is. In de zelfde prijsklasse heb je nog de Icon QCon. De Behringer X-Touch is een stukje duurder.

Dat wordt veels te breed in praktijk door die dubbele set transportknoppen enzo.

Kan je beter voor een setje AVID Artist mixers gaan, of als je nog wat preamps nodig hebt een Avid S3.
2 FP 8's naast elkaar wordt inderdaad te breed, en het ziet er ook niet uit. De Avid Artist Mix wil ik graag een keer zien/voelen. Niet iedereen vind ze mooi, maar ik vind een strak design in een studio wel mooi. En ik zie ze liever dan de Mackie's die op mij toch wat gedateerd overkomen. Euphonix = Avid...maar ik weet (nog) niet of de Artist Mix ook een Euphonix is. 2 Artist Mixers naast elkaar zijn 85 cm breed...ook niet weinig.

want toetsenbord en muis zijn niet de handigste middelen om op gevoel automation te schrijven.
Mee eens, en dat kan al met een controller die slechts 1 fader heeft. Dan moet je alleen (steeds) switchen van track.

Er is een Nucleus2 trouwens inmiddels....
Oh, dat wist ik nog niet...Ziet er mooi uit!:
http://www2.solidstatelogic.com/studio/nucleus#&panel1-1

een Nucleus lite zou wel kek zijn trouwens, zonder preamps /audio meuk en met iets lichtere faders en knoppen. Solid State Lite.
Ja, dat zou wat zijn (en dan voor 2 i.p.v. 5 ruggen). Ik zie het alleen voorlopig niet gebeuren...dit moet van SSL denk ik een top-of-the-line controller blijven.
 
[De afbeelding van de FP 8 die ik upgeload had aan het begin van dit topic is een miniatuur geworden (en ik had een grotere afbeelding verwacht). Hoe krijg ik een grotere afbeelding geplaatst? HELP ;-)]
 
Ik heb een mackie set gehad, 1 x MCU pro + 2 extenders, das erg groot hoor.
Daarna een Nucleus gehad, verkocht omdat hij kapot ging (daar wist de koper van uiteraard)
Toen 2 x avid artist mixers gekocht en dat is de helft in diepte tov van de Mackie set, wel bijna net zo breed (scheelt ong 20 cm dat de artist mixers smaller zijn met zijn 2en tov de Mackie set.)

Achteraf misschien beter de mackie set kunnen houden, maar ik gebruikte al die extra knoppen op de mackie niet echt. 24+1 faders is wel erg fijn.

Ooit nog een Tascam US2400 gehad, die was eigenlijk perfect voor mijn doeleinde. Verkocht omdat ie niet meer werkte na een Mac OSX update, totdat de koper kwam en ik in een andere usb poort stak om te laten zien dat ie powerde, maar ja afspraak is afspraak dus toch verkocht.

Daar zou eens een mk2 van moeten komen.
 
een Nucleus lite zou wel kek zijn trouwens, zonder preamps /audio meuk en met iets lichtere faders en knoppen. Solid State Lite.

Check eens die Tascam US2400, volgens mij werkt ie nog steeds op mac, op Windows niet meer sinds W7 dacht ik.
 
De Mackie MCU's zijn met 43 cm bijna 2x dieper dan de Avid Artist Mixers met 24 cm. Bij de Mackie's moet je (ver) de breedte in met de rest van je spullen, en met de Avid's kun je het denk ik beter allemaal binnen handbereik houden.

Ik heb geen interesse maar er stond een Tascam US-2400 (voor 500 €) te koop op dit forum:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=197835&highlight=Tascam+US2400
Inmiddels misschien verkocht??

Schandalig eigenlijk dat er voor Windows XP+ geen drivers voor zijn.
 
En die mackie clone dan op ipad? Geloof 5 euro met ondersteuning voor meerdere daws. Lijkt me en mooi alternatief voor die prijzige controllers mits je een ipad hebt.

Daw_Control.jpeg


Gebruik zelf ook geen hardware faders en ook weinig behoefte aan, heb.wel een vader controller gehad maar afstellen met de muis is toch sneller en praktischer voor mij, volume automation doe ik trouwens met Utility gain in ableton, zodat als ik volume van het hele kanaal naar beneden wil trekken met de schuif, volume automation ongeschonden blijft.
 
zo'n Euphonix / Avid mix lijkt me wel wat, maar zal wel moeten wennen aan de knoppen layout. Ik lees ook wel verhalen over de matige bouwkwaliteit, maar toch wil ik deze wel eens uitproberen.

Ondertussen heb ik ook een Digidesign 003 staan en het controller gedeelte is erg prettig met Pro Tools, alleen kun je deze niet in combinatie met een andere audio interface gebruiken, wat ik jammer vind. Bovendien is hij ongeveer net zo groot als een MCU maar werkt wel veel fijner. Als ze deze een maatje kleiner zouden maken als losse controller en een USB / netwerkaansluiting zou dat helemaal top zijn.
 
Back
Top