Beste synth liefhebbers

Mr.Kabuki

Nieuwkomer
Lid sinds
27 september 2016
Berichten
2
Hallo allemaal.
Ik wil me graag even voorstellen. Ik ben Richard en heb de afgelopen 2 jaar gewerkt aan een album. Nou ja, nog steeds. Ik ben in het bezit van een Roland Juno, Clavia Nord 2x en een Moog sub 37. Ik speel naast synths ook gitaar en ben zanger. Ik heb jarenlang gespeeld in coverbands, maar daarnaast heb ik altijd muziek geschreven. Omdat ik nooit de middelen had serieus iets te produceren heeft het lang geduurd voordat ik mijn skills kon ontwikkelen. Niet dat ik mij enige illusies maak, maar toch heb ik in de afgelopen 2 jaar veel geleerd. Mijn eigen muziek heb ik sinds een week online staan en het was voor mij echt met de billen bloot gaan, omdat ik een hele andere kant van mezelf laat zien. Ik heb me lid gemaakt van dit forum, omdat ik blijf werken aan nieuwe muziek en ik graag wil discussieren over werkwijzen, technieken en mezelf wil verbeteren. Ik gebruik de moog voornamelijk voor het maken van bass sequences, maar ook voor soundscapes. De Nord gebruik ik voornamelijk voor leads, soundscapes en percussie. De Roland gebruik ik alleen voor piano en strijkers. Mijn muziek is geen pure synthmuziek. Het is een cross-over met rock, maar aangezien ik uren kan tweaken aan een bepaalde sound of effect, dacht ik dat ik voor dat stuk wel een klankbord kon gebruiken, maar wellicht hoort een crossover hier niet thuis als het in dit forum gaat om pure synthmuziek.
Als iemand oor heeft voor stijlen/genres, dan hoor ik graag je mening, want ik vind het lastig mijn muziek te labelen en zodoende ook een publiek te bereiken.
Ik hoop veel te leren hier en verheug me op jullie kennis, want ook al ben ik al 41, in dit forum ben ik eigenlijk maar een broekpoeper 8). Dus...be gentle

Dus als je zin hebt, check mijn soundcloud account waarop 2 van mijn nummers te horen zijn.
Dank voor jullie aandacht en tot later...

https://m.soundcloud.com/user-190068263
 
Zow! Ik hoor Kings of Leon meets Eddy Fedder, mixt Radiohead tips Muse! Als het subjectief mag zijn: I like this!! Volwassen, grotesk en muzikaal! Gaaf!

Enne; welkom, veel plezier!

Jeroen
 
Welkom !
 
Dit is leuk! Doet me denken aan Nine Inch Nails uit de Pretty Hate Machine tijd.
Mooie productie ook. Niet al te ingewikkelde muziek maar stiekem gebeurt er heel veel.

Keep it coming!
 
Dank voor jullie positieve reacties. Much appreciated!!
Ik zal mijn muziek hier zeker blijven posten om reacties en feedback van de mensen met verstand van het genre te ontvangen. Ik ga me eens verdiepen in de threads. Kijken of ik een originele vraag heb. Gezien mijn newbie status ben ik bang van niet ;)
:okdan:
 
Welkom Mr Kabuki.
Even soundcloud beluisterd en ik vind het qua produktie goed klinken.
Trouwens; je houdt wel van verschillende stijlen!
 
Ja, daar moet ik schuld bekennen. Dat is waar ik mezelf mee in de problemen breng, ben ik bang.
 
Altijd fijn als de basis gewoon erg goed is :halleluja

met name even naar Afraid to sleep geluisterd. Qua mix denk ik dat je daar zonder al teveel gekkigheid winst kan halen. Het eerste wat opvalt is dat je vocals echt meer naar voren moeten en wat extra aandacht qua eq'ing nodig hebben. De vocal tracks zelf zijn prima, dus laat ze ook je nummer dragen.

De balans en dynamiek in je tracks vind ik goed, maar ik mis wat strategisch gebruik van compressie, bv in de intro op de drums, maar ook (bus)compressie in het algemeen. De sound mag meer in your face zijn, en het stereobeeld wat meer gebruikt worden, volgens mij leent jou stijl zich daar goed voor. Volgens mij hou je wel van NIN, luister goed naar hoe Hesitation marks gemixt is.

Mijn tip zou zijn om als vingeroefening van Afraid een paar verschillende mixen te maken (gewoon op basis van de huidige multitracks), gewoon om eens te kijken wat qua mix goed bij je stijl werkt. Leer je hoe dan ook van.

Om met Barry te spreken: vwoowal doowghaan. :okdan::okdan:
 
Hey AdDM. Wat een super reactie! Dankjewel voor je eerlijke kritiek. Ik ben in de eerste plaats muzikant en het stuk productie is meer, omdat nou ja uitbesteden is ook zo'n kostbaar iets en ja ik vind het ook gewoon leuk om te doen. Compressie is op dit moment mijn grootste uitdaging. Ik vind het een lastig iets om onder de knie te krijgen, maar ik geef niet op. Ik ga met je tip aan de slag wat betreft het maken van verschillende mixen. Ennuh, hallo, tuurlijk heb ik naar Hesitation marks geluisterd, maar pfff, we hebben het over Trent Reznor en Atticus Ross, dan moet ik toch nog een paar jaartjes oefenen, wil ik op dat niveau kunnen produceren, ik heb net sinds een jaar Logic. Wat mis je in de eq van mijn vocals. Ik denk dat ik op dit moment doof ben door het vele luisteren en zal ze even moeten laten liggen voor ik er weer mee aan de slag ga. Super bedankt dat je de moeite hebt genomen te luisteren en te reageren.
 
Mr. Kabuki

Mr. Kabuki

Welkom, Cool pakte me gelijk en deed een beetje aan Linkin Park denken echt een nummer met hit potentie.:halleluja
Nu even bij de boven buren mijn excuses aanbieden, versterker staat niet vaak op 11. :walker:
 
Dit is leuk! Doet me denken aan Nine Inch Nails uit de Pretty Hate Machine tijd.
Mooie productie ook. Niet al te ingewikkelde muziek maar stiekem gebeurt er heel veel.

Keep it coming!

ik ben het met 4-tek eens, het doet me ook sterk denken aan pretty hate machine. wat positief is.. (de rest van NIN komt bij niet binnen, al zou men denken van wel, gezien.. nou ja. coil heeft een plaat gemaakt in de studio van trent reznor, pas veel later uitgekomen, veel later, zelfs posthuum? ow wat is dit een terzijde, sorry.)

van hoog nivo, wat je maakt.

welkom!
 
Back
Top