Elektron knoppen ipv draaien

musicheaven

Ouwe rot
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
3.794
Weet iemand of het mogelijk is om bij de elektron bakken parameters, die je normaal met de draaiknoppen bedient, met drukknoppen te bedienen? lijkt me handig voor het geval je stap per stap iets wilt afstellen, zoals bv lfos of waveforms.
 
De draaiers hebben 2 standen, traag = normaal, snel = indrukken en draaien. Dus perfect stap per stapinte stellen
 
Zoals rvooh zei.
Weet je ook meteen waarom die brakke encoders het niet lang uithouden.
Elektron vermeldt zelf netjes hoe je knoppen moet indrukken om de lifespan te verlengen.
Op-1 is shift+ turn = Fast..zo gaan de encoders veel langer mee.

Shame on you elektron...pure arrogantie dat ze daar al jaren niks aan doen.

Rant over
 
Jij hebt jouw Elektron's al vaak terug moeten sturen naar Zweden? Hoe hebben ze dat afgehandeld? Heb je bij moeten betalen? En was het voor de oudere zilveren boxen of voor de analoge serie?
 
Hey, ik heb helemaal geen probleem met de knoppen en ik ben heel tevreden van elektron.

Ik weet dat je normaal kan draaien en met drukken sneller kan draaien. Op de monomachine kan je zelf twee snelheiden intellen in je global instellingen (weet niet of veel mensen dit weten) en op de nieuwere bakken kan je met function + draaien de drie hoofdstanden van een knop meteen bereiken.

De vraag was of je dus met drukknoppen (bv de pijltjes) parameter per parameter kan scrollen....
Juist omdat bij elektron alles zo goed is uitgedacht én er heel veel trucjes zijn is het niet onwaarschijnlijk dat dit kan.
 
Zoals rvooh zei.
Weet je ook meteen waarom die brakke encoders het niet lang uithouden.
Elektron vermeldt zelf netjes hoe je knoppen moet indrukken om de lifespan te verlengen.
Op-1 is shift+ turn = Fast..zo gaan de encoders veel langer mee.

Shame on you elektron...pure arrogantie dat ze daar al jaren niks aan doen.

Rant over

Function + encoder op de nieuwere units (vanaf de analog 4/keys) en op de oudere units via het menu zoals musicheaven al aangaf dus. Beetje overbodige "rant" dus?? :D
 
Dit is nog mild vergeleken bij de yamaha A5000 LFO bug rant van jaren terug :P

maar, ontopic: met drukknoppen bedienen, je bedoelt dat je een knop indrukt om door de waveforms van de lfo te cyclen bijvoorbeeld? Je zou dit kunnen met een externe midi controller waarbij je de drukknop instelt om steeds de waarde iets op te hogen, of te cyclen door een aantal waarden in te stellen. Zie ook de midi implementation chart achter in de manual van je elektron voor de CC#'s :)


-C-
 
c738, ja dat zou inderdaad kunnen dank voor de tip!!
is inderdaad voor dergelijke selecties, bv lfowaveform of lfodestination vind ik stap per stap gemakkelijker dan draaiknop. Voor de rest vind ik elektron menu's en knoppen eigenlijk juist zeer goed uitgedacht :)
 
Back
Top