waldorf Q

flyweight

Respect the instrument and connect
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.351
Locatie
outerspace
Hi vraagje:

wat is een gangbare prijs voor een waldorf q keyboard in matige conditie?
Ik denk dat het om de gele versie gaat.

Cheers

Tim
 
Wat is matige staat?

Ik heb mijn Waldorf Q keys in goede staat een jaar of 5 geleden voor 650,- verkocht.
De Waldorf Q lijkt sindsdien in prijs gestegen te zijn, een goede zou nu ca 1000,- kunnen opbrengen, misschien zelfs iets meer of juist minder afhankelijk van de vraag op dat moment.
 
Hey Demian, :okdan:

Bedankt. idd zag of sequencer.de ook iets van 650 in 2011.
Vind 1000e wel te veel ga proberen om hem tussen de 650 - 800e mee te krijgen.
 
of je gaat voor de rack versie, ik heb de microQ phoenix (wees jaloers dit was het unieke geval van doos kwijt in magazijn is nu zo'n 6 maanden oud tellend vanaf dattie uit de doos werdt gehaald)
ook een heerlijk ding en monstrummedia gaat binnenkort (afhankelijk van wat factoren) een goeie editor ervoor maken
14113883_1245887915436058_1815887048_o.jpg
 
1000 euro gaat te weinig zijn.. Ze zijn inderdaad enorm in prijs gestegen 1200 - 1400euro is al gangbaar! Maar er zijn nog deals te vinden bij deze synth door onwetenden..

Ik vind trouwens 1000euro deze synth absoluut waard. Je moet de specs er maar even bijnemen..

Je kan inderdaad de rackversie op de kop tikken voor het iets goedkoper te laten uitkomen inderdaad. Maar ik raad je aan, koop 'm nuuu
 
Ik heb er vorig jaar eentje overgenomen van SF lid voor ruim minder dan 1000,- Ik denk dat de vraag ernaar niet zo groot is, onterecht want erg leuke veelzijdige bak met ton aan mogelijkheden maar daardoor moet prijs rond 800,- mijns inziens mogelijk zijn. Wel blijven zoeken.
 
Ik heb er vorig jaar eentje overgenomen van SF lid voor ruim minder dan 1000,- Ik denk dat de vraag ernaar niet zo groot is, onterecht want erg leuke veelzijdige bak met ton aan mogelijkheden maar daardoor moet prijs rond 800,- mijns inziens mogelijk zijn. Wel blijven zoeken.
Great (VA) synthesizer! De vraag naar een Waldorf Q is inderdaad (nog) - zeer onterecht - niet groot, maar er worden er ook niet veel aangeboden. Van de micro Q (rack) staan er wel genoeg te koop. Daar doe je ook geen verkeerde keuze mee! Sinds gisteren staat er op Marktplaats een Q rack te koop voor 650 € incl. 2 RAM cards. Een RAM card kost 29 € (en is nog - bijv. bij Thomann - te bestellen). 650 € is een redelijke prijs voor een Q rack (in goede conditie) met 2 RAM cards. Voor een Q keyboard zou ik het niet weten, maar ik denk (veel) meer dan 1000 €. Je ziet zelfs prijzen van 3000 USD langs komen...maar dat zou ik er (uiteraard) nooit voor willen betalen. Als ik een prijs zou moeten noemen...1100/1200 € voor een Q keyboard in (zeer) goede conditie. Met 1 jaar garantie meer.
 
Idd aftertouch mensen.. Ik wed dat sommigen hier op het forum hier voor een moord zouden begaan.. maar helaas ze weten niet dat de Q keyboard dit kan..

En dan zwijg ik nog over de Q+ in mijn ogen echt het paradepaardje van alle VA's ooit..
 
De Q+ biedt (veel) meer dan de Q, maar is dat ook het (aanzienlijke) prijsverschil waard?

Een belangrijk punt is de betrouwbaarheid. Over de Phoenix Edition (uit 2008/2009?) gaan bijv. geruchten op internet - misschien slechts gebaseerd op enkele gevallen - dat die minder betrouwbaar zou zijn dan de versie uit 1999. De Phoenix zou een hardware issue hebben. En is er wellicht een verschil in betrouwbaarheid tussen de Q en de Q+? Dat laatste is denk ik niet het geval, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Deze moet je echt even luisteren (vind ik)...alle sounds van de Q :)
 
Back
Top