Niewe track : nog niet af : Commentaar A.U.B.

Sequences zijn mij te riedelig en kort.
Overgangen te rauw en onnodig veel in 1 keer.
 
Dit kan wel wat worden. Het is niet mijn smaak, maar een paar dingetjes die me opvallen:
- de tonale loopjes klinken niet helemaal lekker met de pad qua toonhoogte. Ze pakken met ook niet echt (ook omdat ze nogal kort zijn), maar dat kan best smaak zijn;
- de percussie is hier en daar een beetje offbeat of onverwachts, wat best tof is, maar voor een uptempo track haalt het de snelheid of trance er een beetje uit;
- ik mis een baslijn of -sound;
- qua mix zou je de sounds wat beter over het stereobeeld kunnen verdelen.
 
He, Stupide jij hebt een goed oor, die toonhoogte van 1 synth is vals, is een 2 osc synth met 1 osc naar beneden gedetuned.
Jij zou per geluidje pannen ?, en is die bassline niet hard genoeg, sja moeilijk met een mackie tafel...


1 riedeltje eruit gehaald, lengte is standart track, overgang moet nog beter dat klopt, te veel ?


Dit was het weer voor vandaag :

https://soundcloud.com/dj-designer/spiritual-being-testrec-2
 
Last edited by a moderator:
hey, leuke plaat maar enkele opmerkingen.. Ten eerste ga je regelmatig off-tune en ten twee vind ik het persoonlijk heel chaotisch, moeilijk om te mixen.. Dan mag je zorgen voor wat variatie in de melodielijn. Veel succes ermee !! :)
 
Ik vind het wel even leuk om te luisteren, maar het is allemaal zo 'random' zal ik maar zeggen...
Dit is niet echt voor mij weggelegd,
maar maak er iets van!

Groetjes
Y
 
Ja radnom, de hele tijd hetzelfde ongeveer maar wel heel random noten vind ik zo..
Zal straks eens fatsoenlijk luisteren ;)

Groetjs
Y
 
Wat doe ik verkeerd? Ik zie alleen een grijze SoundCloud logo.. maar de waveform blijft weg. Ik leef op Mac met Safari. Heb ook zelf een SoundCloud account..
 
mmmm kan het niet luisteren... krijg geen player te zien... jammer... heb je een link? Ben wel benieuwd :)
 
Hij werkt, even luisteren

Wat me direct opvalt is er resonantie in je baslijn zit en dit vreet "ruimte" in je mix op. Ik hoor later nog veel meer geluiden die elkaar behoorlijk in de weg zitten.

Ga in je baslijn eens op zoek naar die resonantie frequentie... verlaag die met max 3db. Moet je horen wat dat met je mix doen. En zo heb je veel meer frequenties en resonanties die elkaar in de weg zitten. Hierdoor klinkt je mix ook rommelig.

Het ruimte loopt wel lekker! Die klad bleep mag er meer uitkomen, erg op de achtergrond.

Als je in de mixdown werk van je laag maakt door ook meer side-chain compressie te gebruiken zal de mix opener gaan klinken. Geef elke geluid zijn eigen ruimte in het freq spectrum.

De basis is erg lekker! Lekkere groove met duistere sounds :).
 
He bedankt Digital Art en Steve Kenzo, reso op de K4 is erg hard, en op de acid wil ik geen reso missen vanwege herkenbaarheid, ik zal het even proberen als die nu volopen staat.
Is ongemasterd, dus 3 band compressie komt er nog over als die helemaal af is,
nog 1 dagje mee bezig binnenkort nog wat reverse samples proberen.
 
Back
Top