MindsEye - Tides

MindsEye_

Ingeburgerd
Lid sinds
2 april 2012
Berichten
95
Locatie
Utrecht
Omdat het zomer is (in NL tenminste, ik zit momenteel in aan de andere kant van de wereld in NZ), hier een tweede deel / uptempo versie van mijn track 'Waves'.
Ik twijfel nog of ik de vocal samples erin laat...

 
Mooi :okdan:
rond 3 minuten ben ik wel toe aan variatie
misschien al eerder stoppen met de kick?
 
Die eerste paar maten pakken me meteen. Die Rhodes is lekker hoor.

Grappig dat je met dezelfde vraag zit als ik, vocals er wel of niet in :). Maar ik heb geen vocals gehoord. Heb je die er al uitgesloopt?

Wat me mooi lijkt is om ergens rond de 2 minuten (ik heb niet precies meegeteld) over te gaan naar mineur. En dan de boel wat meer laten glijden, terug naar half tempo, strings erbij, drum weg laten vallen, percussie erin en dan vervolgens weer terug te komen met de rest van de track.
 
Heerlijk die rhodes, vind het ook zeker een leuk plaatje zo, als ik dan toch een beetje kritiek... Nou ja kritiek mag hebben (smaakdingetje) ik vind de kick (als zijnde housebeat 4 to the floor zeg maar) zo saai... De rest (melodie) verdient een beetje trippiër/loungebeat denk ik, beetje swing... Maarja,das inderdaad weer smaak...
 
Grappig dat je met dezelfde vraag zit als ik, vocals er wel of niet in . Maar ik heb geen vocals gehoord. Heb je die er al uitgesloopt?

@Dr.: De vocals zitten er nog wel gedeeltelijk in, maar op de achtergrond. Dat werkt wel goed naar mijn mening, dus ik laat ze er waarschijnlijk gewoon in op deze manier.

@Dr & Krek: Ik zal nog eens experimenteren met tempovariaties e.d. om wellicht wat meer variatie aan te brengen. Ik heb overigens ook een 'downtempo' versie van deze track, die wellicht nog meer chill en lounge-y is:
https://soundcloud.com/mindseye4/mindseye-waves
 
Zo, eindelijk de tijd genomen en eens goed te luisteren. Lekkere remix is het geworden. Vooral als de bass erin komt gaat hij lekker en is de energie goed. Paar kleine opmerkingen. De Rhodes zit voor mijn gevoel niet lekker op de maat en dan met name die toon op 30 sec. Lijkt net wat te laat te komen en dat moet normaal geen probleem zijn maar bij dit genre klinkt het mij niet lekker in de oren. Verder is de kick niet echt mijn kopje thee maar dat is uiteraard wéér een kwestie van smaak.
 
Beide tracks vind ik erg lekker klinken qua sounds en mix, zeer sfeervol, maar wat meer afwisseling zou geen kwaad kunnen. Ook (met name voor versie 1) zou een pakkende melodie niet misstaan. En ja die stompende bassdrum van versie 1 is mij te veel...
 
Laatst gewijzigd:
De eerste minuut vind ik wel leuk. Beetje Fleetwood mac achtig zelfs. Mooie lijn die verwachting schept voor de rest van de track. Daar verzwakt mijn aandacht merk ik dus ik zou hier gaan voor variatie, b.v. contra-melodie, wisseling van toonsoort of iets dergelijks
 
Back
Top