Voor mij (ook): Reaper.
Voor die prijs (USD 99 en momenteel zelf USD 60) en met ongelimiteerde Demo moeilijk te verslaan in functionaliteit.
http://www.reaper.fm/purchase.php (ik heb er geen belang bij hoor)
Voor mij (als non-pro) biedt Reaper in elk geval meer dan voldoende functionaliteit.
Ik moet nog ontdekken wat ik zou kunnen missen.
Zoals gezegd is Reaper desgewenst ook nog zeer ingrijpend te naar eigen smaak aan te passen.
Er is zelf een hele taal voor custom code FX (JSFX).
Gebruik ik echter allemaal niet.
Ik gebruik Reaper als (MIDI) sequencer voor VST's (win32 en x64). En dat gaat prima.
Dat, te samen met de mixer en de routing matrix, dekt eigenlijk al een fors deel af van wat ik van Reaper gebruik.
Voor de I/O met de buitenwereld hangt er dan nog DAC en een MIDI controller keyboard aan, maar dat is niet echt complexe of exclusieve functionaliteit voor een DAW of voor Reaper. Hoewel ook daarvoor een hoop opties in Reaper zitten.
Het is allemaal heel stabiel. Als er al wat crasht (en dat is zeer zelden) dan ligt de oorzaak steeds in een fout of gebrek in een specifieke (en vaak oudere en/of 32-bit) VST. Met mijn meest gebruikte VST's (ook 32-bit) gaat het eigenlijk nooit mis.
Eerder werd ook over hogere samplerates (384kHz) gesproken.
Afgezien van de vraag rond de toegevoegde waarde van steeds hogere resoluties en frequenties (> 24 bit/192 kHz of zelfs al > 24 bit/96 kHz) denk ik niet dat Reaper zelf snel de bottleneck zal worden.
Ik denk eerder dat mijn (gratis en vaak wat oudere) VST's het op een gegeven moment niet helemaal meer kunnen bijbenen.
Ik vermoed ook dat het tegelijkertijd gebruiken van 32 bit VST's (ja, vooral van die ouwe beestjes) en 64 bit VST's ook de nodige overhead veroorzaakt en zo een bottleneck zou kunnen worden.
Overigens is er nog een verschil tussen de operationele resolutie en frequentie (realtime) en de rendering resolutie en frequentie (kan non-realtime).
Bij renderen zou je kunnen kiezen voor resoluties (bit-depth) en frequenties (sample-rate) die hoger liggen dan je configuratie realtime aan kan. Renderen duurt dan alleen wat langer dan de tracktijd.
Eenmaal gerendert vanuit VST's (generators en/of effects) vraagt de resulterende audio track heel wat minder capaciteit van je configuratie dan daarvoor. Die herwonnen capaciteit kan zo nodig weer naar ander veeleisende taken....
Vooralsnog houdt Reaper het op mijn Win10/i7 het nog op zijn slofjes bij. Ook met tientallen VST's (generators en effects) actief.
Happy synthing