Extra beeldscherm?

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Zelf werk ik met Ableton 9.
Vaak vind ik het wel lastig als ik een plugin heb geopend om het overizcht te blijven houden (de plugin zit dan voor de sporen van Ableton oid).
Zou het wellicht nuttig zijn om een extra beeldscherm te gaan aanschaffen (voor beter overzicht etc)?
 
Ik werk al een hele tijd met twee beeldschermen, een van de laptop en een separaat lekker groot scherm. Werkt heerlijk. De VST's gaan het aptop scherm op en Cubase in vol ornaat op het grote scherm. Werkt bij mij heel prettig op 1 ding na. Het aansturen van het tweede scherm door de laptop vraagt wat rekencapaciteit. Nou is dat niet zo ergm die is namelijk in voldoende mate aanweizg. Maar het probleem(pje) zit hem in de temperatuur van de videokaart. Die wordt hoger en moet continu worden gekoeld. Dat betekent dat ik de fan van laptop altijd hoor als het tweede scherm aanstaat. Ik ben er inmiddels aan gewend, maar het zou wel kunnen verklaren waarom mijn mixen altijd zo dunnetjes worden gevonden :).
 
Ik heb vorige week een led tv van 82cm aan mijn pc gehangen. Ben hier momenteel nog met aan het experimenteren (en heb weinig tijd momenteel) maar de eerste testen bevielen me zeer goed.
Qua afstand zit ik 1,2 meter van het scherm af en is dat wel werkbaar.
 
Hier twee losse schermen (22" full HD) op een laptop. Ableton heeft een dualscreen functie waarbij je ook niet meer hoeft te switchen. En je hebt genoeg ruimte voor je plugins.

Een absolute aanrader. Helemaal met de prijzen van monitoren op dit moment.

Nog een tip; Bespaar niet op formaat. Een paar jaar geleden was 24" aanzienlijk duurder dan 22". Tegenwoordig is ook 24" spotgoedkoop.
 
Ook 2x 22" hier. Maar zelfs een 3de scherm is welkom. Ik kijk nu uit naar de Slate Mti 2. Scherm én controller!
 
Hier nieuwere scherpe 24" alle daw spullen, oude beetje doffe 22" zit de browser en social media.
Misschien heb ik makkelijk lullen want met Reason kan ik met F5, F6 en F7 zo switchen tussen sequencer, rack en mixer, al dan niet verdeeld over één scherm of per view.

Zelfs al doe ik alle daw dingen op één scherm ik vind twee wel erg handig om af en toe eist te parkeren aan de zijkant of voor het lezen van de manual/youtube tutorials terwijl m'n daw gewoon open zichtbaar blijft staan.
 
Ik werk met een 4k scherm van iiyama via TB op mijn MBP. Het 13" scherm van de MBP
gebruik ik zelfs niet en ik laat hem gewoon dichtgeklapt.

Ik kan mooi en ruim Cubase openen met nog plaats voor wat vst's op de zijkant.

Het scherm is prima en is niet zo duur als je zou verwachten (bij WarmRed.. }:| )
 
Ik gebruik voor mijn muziek PC 5 schermen..:bekdicht:

2x 27 inch die ik via een Matrox videokaart gebruik met een resolutie van 5120x1440
Waarop ik me hele project overzichtelijk op het scherm kan zien.

2x 24 inch waarvan op ieder beeldscherm me mixer + editor op gebruik

1x LG 29 ( 21:9 @ 2560x1080) waarop ik alle VST's pleur 8~
 
Als je in ableton twee schermen gebruikt is het dan mogelijk om in een scherm alleen arrangement te zien zonder de library navigator, instrumenten etc terwijl op het andere scherm je die juist wel ziet?
Onafhankelijke configuratie zich maar?
 
Live werkt heel goed op 2 schermen. Ene scherm voor de Arrangement view, andere voor de Session view. Je kunt die library navigator verbergen, maar volgens mij staat die altijd in je linker scherm. Je kunt het ook op 1 monitor testen. crtl+shift+w is een extra window.
 
is akoestiek dan geen probleem als je 5 schermen hebt? hoe doe je je opstelling dan precies?
 
is akoestiek dan geen probleem als je 5 schermen hebt? hoe doe je je opstelling dan precies?

Heb je een foto van die opstelling met 5 schermen.
Musicheaven zijn opmerking lijkt me terecht.

Dat zou zeker niet optimaal zijn bij mij de akoustiek.. 8~

Mijn planning is ook om deze zomer ook een studio ruimte te bouwen.

Maar het gaat mij nu meer om het plezier van muziek te maken :okdan:

(oudere foto wat ik nog heb )
6xc9HxFAgRgTP-K1wNNARmJW_ahvtZXkjKU48OdgkXs.jpg
 
Back
Top