Qualopy [melodic electro]

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Ik gooi mezelf maar weer is voor de leeuwen.. :)
Dit keer wat meer electro achtig, vrij melodie rijk.

Gooi het eruit, het lucht op! ;)

 
Dank u wel.

Leuk om te horen dat het doel gelukt is: bass met melodie..

Is het niet te druk?
 
Dank mannen.
Ik zie ook dat deze track meer "likes" krijgt dan de anderen. Misschien een beetje doorborduren in deze stijl..
 
Prettige track, Arv. Ik heb er een paar keer aandachtig naar geluisterd.
Ik hoop dat ik niet te streng overkom, ik probeer opbouwende kritiek te geven waar je voor dit of een volgend stuk misschien iets mee bent.

1) Wat mij betreft mag die lead sound wat meer vooraan in de mix zitten.
2) Je zou kunnen kijken hoe de lead en bas gaan interageren als je ze transponeert. Je hoeft ze niet noodzakelijk beide te transponeren, ook als je er slechts een transponeert (wel beetje zoeken) kan je interessante resultaten bekomen. Zeker dergelijke melodieƫn laten dat toe.
3) Ik vind de track zeker niet te druk, wat mij betreft mag de lead sound na enkele minuten zelfs gecontrapunteerd worden met een andere stem.
4) Kan je niet nog meer doen met die filtersweeps? Die kunnen nog verder worden uitgewerkt.
5) Wat zou er gebeuren mocht je op die lead een tikje delay zet?
6) Rond 2'10 zou je kunnen proberen je melodische boog wat langer te maken.

Dat zijn zo de eerste dingetjes die me te binnen schieten :)

veel succes!
 
Dank voor de reactie, een kritisch oor is altijd goed.

1) klopt wel ja.
2) interessant idee..
3) gewat? :D Ja, ook goed idee. Keep it coming.
4) Er zit eerlijk gezegt niet veel filter in, behalve dan de cutoff/ress dingen op de TT-303. Misschien kan ik wel iets erbij verzinnen ja..
5) Delay is your friend inderdaad. Goed plan.
6) hmm, lets see.

Dank dus!
 
2) Zal wel wat zoeken zijn, maar misschien vind je wel wat.
3) Moeilijk woord om te zeggen dat je een 'tegenmelodie' schrijft :)
4) Ik heb het op die dingetjes zoals rond 0'9'' sec, zijn dat filtersweeps met wat lfo op of zo? Klinken leuk, maar zit nog meer potentieel in. De sweeps op de bass zou ik dan weer strategischer gaan gebruiken.

Succes!
 
Die filter sweeps zijn in feite de resonance en freq enz op de TT-303. Ook zijn er soms wat nootjes legato en dan krijg je automatisch een glide. Dus, ik stuurde de midi naar de TT-303 zonder de sequencer van de TT te gebruiken.

Tegenmelodieen zijn altijd goed vind ik. Het lukt me niet altijd jammergenoeg. Moet dan een soort flow hebben dat alles mee zit..

Dank voor de tips nogmaals!
 
Dank je ook SB-SIX!
Die break is misschien qua drums iets te heftig? Het is een beetje een overgang van laid back electro naar meer up tempo gebeuren ja. :)
 
'80's electro all over. Bij de eerste noten van de bassline moest ik onwillekeurig even aan Peppi en Koki denken. Sorry daarvoor :). Ik vraag me wel af of je verder moet gaan met dit soort tracks juist omdat je meer likes krijgt. Belangrijkste voor mij is altijd of iets leuk vind om te maken. Maar dat zal bij jou sowieso wel goed zitten denk ik zo.

Verder gewoon een leuke, vlotte track.
 
Back
Top