Na een lange tijd weer eens iets geproduceerd

Dr. Rinkel

Dr. Rinkel
Lid sinds
27 Maart 2012
Berichten
326
Hallo allemaal,

Het is inmiddels lang geleden dat ik druk ben geweest met muziek maken.

Voorheen maakte ik al mijn muziek op de Ipad met Nanostudio. Aflopen week heb ik een nieuwe Ipad gekocht want die oude was wel echt aan vervanging toe. Ook heb ik direct Korg Gadget aangeschaft, wat een geweldig programma zeg :halleluja

Zojuist heb ik mijn eerste track met Korg Gadget afgerond en ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!



Korg Gadget heeft een flinke impuls teweeggebracht en ik verwacht dat ik de aankomende periode weer flink ga produceren. Daarmee zal ik ook weer wat actiever op het forum worden.
 
Yeah, Rinkel is back!

Het lijkt erop dat het weinig uitmaakt wat je gebruikt voor je producties. Het blijft gewoon altijd lekker om je muziek te beluisteren. Over deze track kan ik wel wat zeggen, maar het zijn details en zaken die vooral smaak gerelateerd zijn en ik heb geen idee of daarop zit te wachten :).

Dus voor nu gewoon een prima track! En welkomg terug.
 
Prima :okdan:
Mag je van mij beschouwen als een part1, plak er gerust nog wat delen achter
 
Mag je van mij beschouwen als een part1, plak er gerust nog wat delen achter

Met andere woorden, de track mag wel wat langer. Dat is iets waar ik altijd mee zit. Op de een of andere manier lukt het maar niet om dat voor elkaar te krijgen. Voor mijn idee zit er al genoeg variatie in het nummer en zou het een kwestie van oprekken worden. Hierdoor heb ik het idee dat het allemaal wat eentonig wordt of zie ik dat verkeerd?
 
Ja :)
Maak nog maar eens 10 nummers, de kans is groot dat er 1 of meer vergelijkbaar zijn met deze.
Probeer die twee met een brug aan elkaar te plakken en kijk of het resultaat je inspireert tot het verzinnen van een part 3
Dit soort muziek mag van mij namelijk rustig een kwartier duren :)
 
Chords en sfeer herinneren me aan 808State - Pacific 303. Heel leuk! Ik heb nog nooit gehoord van Korg Gadget, maar het klinkt redelijk professioneel! Veel succes in de volgende producties :)
 
Lekker relaxte muziek, rustig, terwijl er toch veel gebeurt, da's knap! Een mooie lome damesstem die wat in het Spaans zingt zou de track voor mij completeren. Maar ja, die kom je natuurlijk niet zomaar tegen. ;)
 
mooie piano
heel relaxed
fijne sounds
goede productie

maar soms wat weinig origineel (melodieen?) heb ik het gevoel
waardoor de track er voor mij niet uitspringt
zou in een chillout ambient cd gewoon langs kunnen komen, zonder er erg in te hebben
blijft dus wel een goede track
 
Je percussie mag van mij wel iets helderder en ietsje meer wegzakken in de mix. Het klinkt zo recht voor je; heel dicht op de speaker. Wat verder weg laten klinken geeft meer ruimtelijkheid en space.
 
leuk trackje.
is goed aan te horen.
enige wat mij opviel:
het off-beat piano stukje is wel heel erg off beat.
dat is opzich niet zo storend,
ware het niet dat het zelfde stukje vaak herhaald wordt met precies de zelfde off-beat.
waardoor het iets loopy-achtigs krijgt wat ik niet zo goed vind passen bij de stijl van de muziek.
het klinkt daardoor een beetje als een goedkoop knip-plak werkje
is makkelijk te verhelpen door het piano stukje wat meer variatie te geven.

desalniettemin.. klinkt lekker
..zeker voor iets dat met den iPad gemaakt is
 
Misschien is het een puur gevoelsmatige kwestie, maar het lijkt alsof de track nooit 'losbreekt'. Het kabbelt maar wat voort.
Op zich is dit muziekje niet verkeerd, maar ik krijg er ook geen rillingen van. Ik kan niet zeggen 'oh wat mooi'
Maar het stoort me ook niet en dus ja, waarom niet... ;-)
 
Lekker relaxte muziek, rustig, terwijl er toch veel gebeurt, da's knap! Een mooie lome damesstem die wat in het Spaans zingt zou de track voor mij completeren. Maar ja, die kom je natuurlijk niet zomaar tegen. ;)

Ja waar kom je die tegen idd? Dr. van Lansberg heeft mij een keer verwezen naar Looperman. Heb wel eens wat geprobeerd met de a capellas die daar opstaan maar het wil maar niet lukken. Misschien toch maar weer eens gaan grasduinen op die site.

Je percussie mag van mij wel iets helderder en ietsje meer wegzakken in de mix. Het klinkt zo recht voor je; heel dicht op de speaker. Wat verder weg laten klinken geeft meer ruimtelijkheid en space.

Bedankt voor je reactie en tip. Hier ga ik zeker iets mee doen.

waardoor het iets loopy-achtigs krijgt wat ik niet zo goed vind passen bij de stijl van de muziek.

Begrijp precies wat je bedoelt. Dit komt vooral door mijn manier van werken. Wat is doe is thuis met een midi-keyboard aan de iPad stukjes inspelen totdat ik 1 loop heb waar alles inzit. In de trein op weg naar werk maak ik er dan een nummer van. Het is dus inderdaad erg loopy allemaal. Ik ga maar eens hetzelfde stuk helemaal opnieuw inspelen zodat het wat organischer klinkt.

Misschien is het een puur gevoelsmatige kwestie, maar het lijkt alsof de track nooit 'losbreekt'. Het kabbelt maar wat voort.
Op zich is dit muziekje niet verkeerd, maar ik krijg er ook geen rillingen van. Ik kan niet zeggen 'oh wat mooi'
Maar het stoort me ook niet en dus ja, waarom niet... ;-)

Bedankt voor je reactie. Misschien met wat aanpassingen gaat die rilling nog komen?
 
Echt weer een Dr. Rinkel track. Vind deze wel minder mooi dan andere die ik van je ken. Iets in de sfeer. Gevoelsdingetje, doe je niks aan :)

Jammer dat deze je iets minder kan bekoren. Wellicht de volgende track waar ik al een flink eind mee ben.

Ik heb verder besloten om al jullie commentaar te bundelen en in een later stadium de track te updaten 8)
 
Back
Top