Na een (enorm) lange tijd weer op SF!

Bryan_

Nieuwkomer
Lid sinds
9 september 2021
Berichten
5
Locatie
Rotterdam
Goedemiddag mensen van het (hopelijk!) goede leven,

Zoals de titel al laat merken ben ik na een enorm lange periode de muziek weer wat actiever aan het oppakken. Ik schat dat mijn laatste bezoek zo rond mijn zeventiende/achttiende is geweest; ik heb recent de 31 jaar mogen aantikken. Behoorlijk lang geleden dus!

Ik ben hier voornamelijk om de kennis verder bij te spijkeren waar nodig dan tot nu toe het geval is geweest (iets met het woord 'autodidact' :)) en om gebruik te maken van het Marktplaats-gedeelte om de nodige gear te verkopen (en uiteraard weer te kijken om zaken aan te schaffen, eerlijk is eerlijk)

Mooi om te zien trouwens dat de site een likje verf heeft gekregen!

Bryan
 
Welkom (terug)
Ben benieuwd naar wat je in de verkoop gooit.
En ook naar wat je maakt / wilt maken. En hoe :)
Dank voor het warme welkom!

Op dit moment heb ik alvast een complete Roland SP-404A set in de verkoop gegooid hier. Eentje is overbodig geraakt.

Ik zie mezelf niet echt als iemand welke zich aan een genre wilt/gaat binden - ik houd wel van experimenteren namelijk. Maar als ik toch moet kiezen ga ik voor twee opties: (UK) pop en de hipperdiehopperty. UK pop in de zin van Atomic Kitten, Westlife, Sugababes en dergelijke.

Als antwoord op de vraag hoe ik mijn muziek maak: het liefst zo min mogelijk achter een computer/laptop/whatever. Ik heb een SP-404A, een smartphone met daarop de app Music Speed Changer (laat je niet misleiden door de naam, zie voor verdere info Music Speed Changer), een USB-C naar 3.5mm converter en de nodige kabels uiteraard om het aan elkaar te knopen.

Als het aankomt op keuze qua samples pak ik het momenteel als volgt aan: scheiding tussen FUN en BIZ. FUN is simpelweg gezegd alles pakken wat er maar te pakken valt, BIZ is specifieker zoeken naar spul op o.a. Soundsnap en Tracklib om in de toekomst te releasen zonder al teveel drama.

Ik hoop hiermee je vragen voldoende beantwoord te hebben voor nu! Mochten er meer zijn: let me know!
 
Back
Top