Dub tech met eurorack en elektron

Te gek Six! Dikke sounds man :) Zie ik een spook of staat daar de Octatrack zielig, digitaal en zonder stroom toe te kijken..?
 
Te gek......hele mooie sound.
Gebruik je de a4 in deze track alleen als sequencer?
 
Het is niet mijn soort muziek maar er komen inderdaad mooie sounds voorbij! Aardig modulair setje opgebouwd, en dat in combinatie met de sequencing capaciteiten van de A4, nice!
 
Het is niet mijn soort muziek maar er komen inderdaad mooie sounds voorbij! Aardig modulair setje opgebouwd, en dat in combinatie met de sequencing capaciteiten van de A4, nice!

Thanks! Ja het is aardig hard gegaan met de modules, maar heb wel het gevoel dat ik alles nu heb wat ik echt wilde. Ik ga denk ik geen nieuwe rij erbij doen meer, hooguit wat dingen vervangen hier en daar. Maar idd sequencen met de a4 is erg leuk.
 
Erg mooi.

Knap dat het een live ding is maar klinkt als een gefabriceerde productie met structuur. Meestal klinken live dingen eindeloos lang zonder verhaal.
Zonder filmpje zou je denken dat het een zorgvuldig afgewogen stuk is maar ogenschijnlijk komt er nog aardig wat improvisatie bij kijken.

..of is dat schijn en is het nummer al vooraf helemaal opgezet en draai je voor de schijn nog aan wat knopjes in het donker zodat toch niemand ziet wat je doet 8)
 
Haha ja het kost wel een paar takes. Dit soort dingen komen voort uit patches en patterns waar ik al langer mee bezig ben. Van tevoren denk ik ook na over de structuur als ik het ga opnemen.
Ik denk dat het meer werk is om te "playbacken" met de knoppen. Als je goed kijkt zie je ook de relatie met het geluid en de knop.
Het geheel is wel multitracked opgenomen en achteraf gemixed/gemasterd. Ik heb ergens in het midden een klein stukje van de claps/hats eruit geknipt omdat dat te repetatief was naar mn zin, rest is allemaal live.
 
Back
Top