Advies voor studio geluidsisolatie

D-synth

Nieuwkomer
Lid sinds
17 november 2013
Berichten
17
Goedenavond allen,
Ik heb een huis gekocht en heb een kleine kamertje ter beschikking voor me muziek.
Maar ik probeer mensen te zoeken die bij mij langs kunnen komen die advies kunnen geven,
over wat ik moet doen om me studio goed te isoleren.

Nu is mijn vraag weet iemand een persoon die een datumpje wil prikken om advies te geven
voor een kleine betaling


Mvg
Dillon
 
Me dunkt (:D) dat je beter een wat grotere kamer kan gaan betrekken als je het goed en serieus wilt aanpakken.
Voor een goede isolatie ben je al snel een kleine 20cm kwijt (10cm per muur) kwijt.

Er zijn wel vage varianten die weinig ruimte innemen zoals Phonestar, maar of het echt werkt in de praktijk ben ik zelf ook wel benieuwd naar.
http://www.eco-logisch.nl/Phonestar-PhoneStar_geluidsisolatie-3871

Volgens mij zijn er wel mensen die je hier willen adviseren, en zo steken anderen er ook nog wat van op. :)
 
Laatst gewijzigd:
Me dunkt (:D) dat je beter een wat grotere kamer kan gaan betrekken als je het goed en serieus wilt aanpakken.
Voor een goede isolatie ben je al snel een kleine 20cm kwijt (10cm per muur) kwijt.

Er zijn wel vage varianten die weinig ruimte innemen zoals Phonestar, maar of het echt werkt in de praktijk ben ik zelf ook wel benieuwd naar.
http://www.eco-logisch.nl/Phonestar-PhoneStar_geluidsisolatie-3871

Volgens mij zijn er wel mensen die je hier willen adviseren, en zo steken anderen er ook nog wat van op. :)
Ziet er inderdaad interresant uit
Zat eerst te denken om met steenvezel inplaats van glasvezel te werken en afwerken met gipsplaten.
Daarom vroeg ik me af of iemand een persoon weet die kan kijken naar me kamer zodat ik zeker weet wat er moet gebeuren.
 
Ziet er inderdaad interresant uit
Zat eerst te denken om met steenvezel inplaats van glasvezel te werken en afwerken met gipsplaten.
Daarom vroeg ik me af of iemand een persoon weet die kan kijken naar me kamer zodat ik zeker weet wat er moet gebeuren.

Dat Phonestar is dus een beetje dubieus qua de resultaten die worden gegeven. 36db reductie met 15mm is te mooi om waar te zijn.
Als je voor steenwol kiest, liefst een hoge dichtheid.

Als je de tijd hebt en er zelf iets meer over wilt weten kun je ook even zoeken op geluidsforum.nl, daar staat zoveel waardevolle info. :mega:
Zoek maar eens op 'ontkoppelen', 'contact geluid'. 'massa veer massa', of zelfs als je 'studio' intikt kom je ook wel soortgelijke situaties tegen waar jij in zit.
http://www.geluidforum.nl/search.php?sid=cb7ecd6f136ed0632e3d2e162c7dcd39
 
Ziet er inderdaad interresant uit
Zat eerst te denken om met steenvezel inplaats van glasvezel te werken en afwerken met gipsplaten.
Daarom vroeg ik me af of iemand een persoon weet die kan kijken naar me kamer zodat ik zeker weet wat er moet gebeuren.

Er zijn inmiddels al heel heel heeel veel topics over te vinden.
Bottom line is, als je het goed wil, neem dan een doos-in-doos constructie.
Dat kost je klauwen met geld, maar dan is het wel netjes geluids geisoleerd.
En dan volgt natuurlijk het volgende probleem: de akoestiek. :)


Anyway er is erg veel te vinden, maar als je enkel dingen tegen de muren wil plakken voor isolatie,
heeft weinig tot geen zin, vooral niet als je veel lage frequenties genereert..
 
Goedenavond allen,
Ik heb een huis gekocht en heb een kleine kamertje ter beschikking voor me muziek.
Maar ik probeer mensen te zoeken die bij mij langs kunnen komen die advies kunnen geven,
over wat ik moet doen om me studio goed te isoleren.

Nu is mijn vraag weet iemand een persoon die een datumpje wil prikken om advies te geven
voor een kleine betaling


Mvg
Dillon

Ik zie nergens de maten van je 'kamertje.' Of heb ik ergens overheen gelezen?
 
Back
Top