Waarde van Virus TI

Groene ridder

Ouwe rot
Lid sinds
13 juli 2006
Berichten
1.099
Locatie
België
Hallo,

Ik vroeg me af wat ongeveer de prijs is voor een 2de hands Virus TI keyboard (5 octaven).
Dus niet het model 2, maar het eerste TI model.

Ik zag reeds een aanbieding op 2de hands van het desktop model voor 1000 euro.
Maar van de keyboard versie vind ik nauwelijks zoekertjes.

Voor 2dehands verkoop van de virus TI 2 vind je dan weer veel hogere prijzen.
Maar hoe zit het nu eigenlijk met de TI 1 keyboard?

Ik heb momenteel een mogelijke koper voor mijn Virus TI keyboard die 1000 euro biedt.
Is dat een prijs waarop je kan ingaan of toch beter wachten?

Mvg,
Pascal
 
Het is wat de gek ervoor geeft. Ik denk dat 1000 a 1100 een mooie prijs is.
De TI-desktop moet niet meer dan 800 opleveren denk ik, de TI2 desktop 900.

Maar goed, wel apart dat een nordrack3 ook nog steeds voor 800 a 900 gaat terwijl een virus B voor 300 a 350 gaat (ongeveer even oud). Zo zie je maar, het is dus wat de gek er voor geeft.
 
Het is wat de gek ervoor geeft. Ik denk dat 1000 a 1100 een mooie prijs is.
De TI-desktop moet niet meer dan 800 opleveren denk ik, de TI2 desktop 900.

Maar goed, wel apart dat een nordrack3 ook nog steeds voor 800 a 900 gaat terwijl een virus B voor 300 a 350 gaat (ongeveer even oud). Zo zie je maar, het is dus wat de gek er voor geeft.

Dat is meer omdat de virus synths elkaar in lijn op volgen. Elke nieuw uitgebrachte virus drukt de oudere meer beneden op de ladder. Wat gunstig is voor de kopers.

Bij de nords ligt dit toch wat anders, nl1 en nl2 oke, dan krijg je de nl3 welk een heel andere synth is. En dan nog een keer de nl wave, ook weer een opzichzelfstaande synth, evenals de Nordlead 4.
 
1000 - 1050 euro = TI2 Desktop normale prijs
TI1 desktop = +- 800euro

1000euro zou voor mij acceptabel zijn voor een KB versie van de TI1.

Maar ik ben jou niet hé
 
Dat is meer omdat de virus synths elkaar in lijn op volgen. Elke nieuw uitgebrachte virus drukt de oudere meer beneden op de ladder. Wat gunstig is voor de kopers.

Bij de nords ligt dit toch wat anders, nl1 en nl2 oke, dan krijg je de nl3 welk een heel andere synth is. En dan nog een keer de nl wave, ook weer een opzichzelfstaande synth, evenals de Nordlead 4.

Begrijp ik, maar de nordlead 4 is tweedehands ongeveer dezelfde prijs als de 3. Vermoedelijk omdat de 3 zeldzaam is. Verder vond ik de 3 juist een toffe opvolger van de 1 en 2. Bij de 4 had ik zoiets van, pff, geen rotarie-encoder-leds meer bleh en waar is de echte vernieuwing bij de 4 tov 3. (Afgezien van de betere/andere oscs, filters en effecten)

Maar goed, ontopic, als je 1100 voor je TI-keys kan krijgen denk ik dat je het heel goed doet.
 
Ps: Soms is het handiger je aanbieding nog een tijdje (langer) te laten staan dan ineens toe te happen. Een hogere bieder ligt altijd op de loer..
 
Back
Top