Waarde Multimoog

Ron70

Ingeburgerd
Lid sinds
26 januari 2010
Berichten
76
Locatie
Alkmaar
Wat is tegenwoordig de waarde van een Multimoog?
Ik gebruik hem niet echt veel en wil hem misschien verkopen.
Hij is in perfecte staat (aftertouch werkt ook perfect).
 
Ik zou zeggen tussen de 700 en 850. Ik check ook synthfind.com wel om te kijken wat ze de laatste tijd op eBay doen. De afgeslagen veilingen zijn soms ook een indicator, niet de vraagprijzen. Succes!

Mooie bak, overigens, die Multi!
 
1500
 
nooit gedacht dat ik nog eens gematigd in het midden zou zitten. 1000-1200.

Ja we worden ( gelukkig) ouder, scherpe randjes gaan er wat vanaf
Qua prijzen blijf je gelukkig aan de erg redelijke kant :-)
Ik trek er ook een 100tje vanaf , maar onder de 1350 zou ik toch wat langer proberen
Zeker als je ziet wat de vintagemarkt doet nu hij ondekt is door beleggers en witwassers
Zag vandaag een kapotte crumar voor 1000+, alles waar moog op staat krijgt een beetje herge achtige kantjes. Multimoog is vrij zeldzaam ( ca 1000 gebouwd) en dan ook nog volledig werkend, met goede ribbon en aftertouch...
 
Ik ging puur uit van de specs. 2vco-bak vind ik duur als er 800+ voor moet worden betaald, maar als de schaarste om de hoek komt dan switch ik, budget-technisch, liever naar een massaproduct.
 
Allemaal bedankt voor de reacties.
Ik ga er nog eens een keer op spelen en er goed over nadenken:-)
 
Wat zou een Prodigy doen, in jouw ogen?
 
Prodigy is de enige nep Moog. Dus trek daar maar 400 euro af van je er in je hoofd voor in gedachte had. ;) zelfs een MG-1 is nog meer Moog.
 
Prodigy is de enige nep Moog. Dus trek daar maar 400 euro af van je er in je hoofd voor in gedachte had. ;) zelfs een MG-1 is nog meer Moog.

?????????

Ehhhh....Prodigy klinkt super mooi!
 
Om even op de vraag van de TS terug te komen.
de marktplaats op het forum is meestal wel een goed referentiekader voor de prijzen.
Ik zie dat er multimoogs zijn weg gegaan voor 1350/1400 euro en dat is al weer anderhalf a twee jaar geleden.
gezien de huidige prijsstijgingen zou je hier nog iets boven kunnen zitten.

Je kunt hem natuurlijk ook gewoon op marktplaats zetten en kijken wat er gebeurt.
 
Om even op de vraag van de TS terug te komen.
de marktplaats op het forum is meestal wel een goed referentiekader voor de prijzen.
Ik zie dat er multimoogs zijn weg gegaan voor 1350/1400 euro en dat is al weer anderhalf a twee jaar geleden.
gezien de huidige prijsstijgingen zou je hier nog iets boven kunnen zitten.

Je kunt hem natuurlijk ook gewoon op marktplaats zetten en kijken wat er gebeurt.

de huidige prijsstijgingen zijn nogal selectief naar mijn idee. lang niet alles stijgt, veel middenklassers of minder zin juist goedkoper geworden. en dan hebben we het maar niet over de verkopers die hun vraagprijzen laten stijgen, wachtend op die ene sukkel, terwijl spullen ook redelijk eenvoudig goedkoper te vinden zijn.

multimoog is toch ook zo'n synth waarvan nu een moderne versie te koop is, dat weliswaar niet voor iedereen, maar toch wel voor een flink aantal potentiele kopers een prima alternatief is.
 
de marktplaats op het forum is meestal wel een goed referentiekader voor de prijzen.
Ik zie dat er multimoogs zijn weg gegaan voor 1350/1400 euro en dat is al weer anderhalf a twee jaar geleden.
gezien de huidige prijsstijgingen zou je hier nog iets boven kunnen zitten.
Ik ben bang dat jij geen 1150 voor je ms20 krijgt. Das zo'n twee jaar geleden toch een reeƫle prijs. Doe er wat bijop en dan zou volgens jouw theorie er in dit voorbeeld 1400 voor een ms20 anno 2016 betaald worden.

Je kunt hem natuurlijk ook gewoon op marktplaats zetten en kijken wat er gebeurt.

Ik zag gister twee ms20's op de 'externe' MP langskomen met vraagprijs 1000 en vrij bieden. No response.

Beetje kul theorie imo.
 
Laatst gewijzigd:
ms 20 is wel een slecht voorbeeld want korg heeft de markt overspoelt met spotgoedkope mini ms 20"s..
Maar neem een juno 6,60,106,jupiter 4,korg poly6 etc. die zijn belachelijk duur geworden.Ik heb in 2005 nog een juno 6 voor 150 verkocht ,zelfs voor een poly 61 wordt nu al 400 gevraagd.Dus ik denk dat tussen de 1200 en 1600 mogelijk moet zijn voor de multimoog..met wat geduld.
 
Of iets het bedrag ook daadwerkelijk waard is valt nog te bezien, er zijn gewoon gekken die het ervoor WILLEN betalen.
En zolang die er zijn zullen de prijzen blijven stijgen, tot de handel instort (net als met de huizenmarkt) en je er geen cent meer voor weer krijgt.
Heb je er als liefhebber wel van kunnen genieten nietwaar, diegene die het als investering hebben gekocht zullen hun inleg zien verdampen.
Het blijft koffiedik kijken, nobody knows what the future will bring :eureka:
 
Of iets het bedrag ook daadwerkelijk waard is valt nog te bezien, er zijn gewoon gekken die het ervoor WILLEN betalen.
En zolang die er zijn zullen de prijzen blijven stijgen, tot de handel instort (net als met de huizenmarkt) en je er geen cent meer voor weer krijgt.
Heb je er als liefhebber wel van kunnen genieten nietwaar, diegene die het als investering hebben gekocht zullen hun inleg zien verdampen.
Het blijft koffiedik kijken, nobody knows what the future will bring :eureka:

Mee eens, en als eerder gezegd, hobby kost geld.
 
Back
Top