Akai AX60, S612+ MD280, ME10D

Fabian Murillo

Nieuwkomer
Lid sinds
6 januari 2010
Berichten
17
Locatie
Genk (Belgisch Limburg)
Ik ben van plan om mijn AKAI AX60, S612 + MD280 (tiental diskettes) en ME10D te verkopen.

De Akai AX 60 is nog in zeer goede staat, zowel technisch als optisch (amper een kras op de bovenzijde en alle knoppen en schuivers zijn aanwezig)

De AKAi S612 sampler is volledig in orde en werkt (behalve dat er 3 gekleurde nopjes ontbreken op de draaiknoppen) + MD280 (met diskettes) en de originele kabel om de sampler met de AKAI AX60 aan te sluiten.

Verder heb ik nog een werkende AKAI ME10D digital delay.

Kan iemand mij vertellen hoeveel dit samen waard is zonder dat ik super hoge prijzen vraag maar ook niet te weinig?

Zowel de set samen als apart.

Dank
 
Je kan 2 dingen doen… ofwel kleef je er een prijs op… ofwel laat je de mensen de prijs bepalen. Bijvoorbeeld door m wat duur te zetten en bieders af te wachten.
Er staat hier op sf al n half jaar een ax60 te koop, dacht ik.
Ik kocht de s612 met kapotte md voor 550 op reverb 2 jaar geleden. Dat was duur toen. Ocsidance heeft er een voor dik 1000 euro te koop al n jaar. Laat dat een idee geven.
 
Je kan 2 dingen doen… ofwel kleef je er een prijs op… ofwel laat je de mensen de prijs bepalen. Bijvoorbeeld door m wat duur te zetten en bieders af te wachten.
Er staat hier op sf al n half jaar een ax60 te koop, dacht ik.
Ik kocht de s612 met kapotte md voor 550 op reverb 2 jaar geleden. Dat was duur toen. Ocsidance heeft er een voor dik 1000 euro te koop al n jaar. Laat dat een idee geven.
Persoonlijk vind ik de prijzen van Reverb er wat over. Heb al jaren niets meer verkocht of aangekocht en heb dus niet meer echt een idee wat het allemaal waard is. Eens wat meer verdiepen.
 
Mijn AX 60 staat al een tijdje op SF te koop voor 1000 euro. Er hapt tot op heden niemand op Synthforum. Marktplaats heb ik nog niet geprobeerd. Verkoop liever aan een forumlid.
Als ik kijk naar de prijzen die voor bijvoorbeeld een juno 106 worden betaald dan is 1000 euro voor een ax60 niet te veel. Mocht niemand hem kopen voor deze prijs dan blijft die van mij gewoon staan. Ik heb ook de 19 inch sequencer uit die serie, maar die hou ik.

De set die jij aanbied zou ik niet onder de 1750 euro zetten. Als je er echt van af wil dan zou ik wel breed adverteren en niet alleen op SF. SF Leden bieden nooit de hoofdprijs (EN TERECHT!!!)
 
De verzamelaarwaarde van 'vintage' spul staat al heel lang niet meer in verhouding tot de muzikale waarde, gezien de gouden (synth) tijden waarin we leven. De AX60 is natuurlijk een fijne maar ook beperkte analoge synth, met misschien wat gebrek aan sex appeal qua hardware en looks. Mijn S612 was leuk, vooral het kunnen kruisen van start-/endpoints met de sliders, maar de Volca Sample voldoet voor mij meer dan prima als fun sampler en heeft veel meer realtime control. De waarde in >oud< spul zit dus precies daarin: de tijd. Hoe langer je het op zolder legt, hoe meer het waard wordt.

Mocht je snel cash willen hebben en rekening houdend met de waarde voor verzamelaars zou ik zeggen: max 800 euro voor de AX60 (ik zou het er niet voor over hebben), 400 voor de S612+MD280 vanwege de looks en ehm 75? euro voor de ME10D (een MIDI delay, cute).

Maar wat Keyser zegt, beter kijk je rond buiten SF. Sommigen hier hebben de neiging gear alleen maar te kopen als ze er daadwerkelijk muziek mee willen maken ; - )
 
Ik heb contact opgenomen met een handelaar in vintage gear en hij wil mij onmiddellijk 1400 euro betalen voor de hele set. Het is mss iets wat aan de lage kant maar ook niet overdreven weinig als ik bedenk dat er momenteel op MP al een hele poos een AKAI AX60 voor 1000 Euro staat die niet verkocht geraakt.
Stel dat ik de AKAI AX60 voor 800 euro te koop zet en de S612 voor 600 Euro kom ik aan dezelfde prijs uit die de handelaar mij momenteel biedt.

Ik ga erover een weekje over nadenken en beslis dan wat ik ga doen. Het is niet dat ik het geld nodig heb. Ben gewoon bang door het niet gebruiken dat de toestellen het vroeg of laat begeven.

Wat ik wel zie is dat ze niet alleen op Reverb maar ook op andere sites van vintage gear sellers rond de 1000 Euro en meer vragen voor alleen de S612. Is dit niet wat overdreven?
 
Je hebt een pm.
 
Laatst gewijzigd:
Ik zou alle vintage shit die je hebt vanwege de investering nu te verkopen voor een redelijke prijs voordat het gratis geld op is. Na de crash van 2008 stonden de 909's opeens voor 750 euro te koop, de helft van de gangbare prijs van het jaar er voor. Inflatie gaat omhoog, rente gaat omhoog, dus minder gratis geld.

Je kunt er ook muziek mee maken en het probleem van wat ze waard zijn over laten aan je kinderen.
 
Back
Top