Omdat het vrijdag is

Ja leuk. Brassjes met echo, altijd fijn. Goed gebruik van die 303. Ongeveer op 2:45 komt een beetje de climax, ik vind de drums vanaf dan perfect maar er voor ergerde ik me er een beetje aan. Zou je de drums niet wat doffer kunnen maken in het begin en dat het dan vanaf 2:45 wat meer open gaat?

Misschien ook wat korter en dat er na het hoogtepunt van 2:45 nog een extra piekje komt voordat het weer afsterft?
 
Intro vind ik erg tof. Zowel sounds als noten.
De kick valt een beetje rauw op mijn dak. iets minder transients en wat meer body als je het mij vraagt.
De hats: licht filteren met HPF denk ik. en ik zou ze of iets swing geven en/of een delaylijntje.
De acidbassline iets minder galm voor wat meer presentie en een opener totaalgeluid. ...Leg ipv zoveel galm op de bassline juist een mooie room of plate reverb op e snare en de hats. ik noem maar wat .

Wbt de bassline/reverbkwestie : Ik vind het wel mooi maar niet vanaf het begin, als je deze reverb zou gebruiken op het einde dat ie steeds meer aanzwelt zou ik het wel erg mooi vinden )

Voor de rest is dit wel een stijl die ik zeer waardeer, en ik vind ondanks de kritiek deze track best goed !
 
Vind de kicksound niet zo bij de rest passen. Erg vierkant en plat.

Intro-sounds zijn veelbelovend (beetje afx-ig) maar met de kick erop en dat 303-lijntje verlies ik mijn interesse een beetje. Misschien intro meer uitwerken?
 
Vind de kicksound niet zo bij de rest passen. Erg vierkant en plat.

Of is het meer dat de kick niet bij hete gekozen ritme past? Probeer eens met de kick alleen op de 1e en 3de tel i.p.v. op elke tel. Hoe klinkt het dan? Ik vind de kick ook storend worden op deze manier.

Over het geheel vind ik intro wel geslaagd. Alleen mis ik een 'verhaal', als je begrijpt wat ik bedoel. Het geheel is een beetje rafelig; dan wordt de ene track gemute voor een aantal maten, dan weer de ander. Bouw het op en bouw het naar het einde.
 
Back
Top