Advies gevraagd - Hardware sequencer voor live optreden

spdk

ech wel
Lid sinds
21 januari 2002
Berichten
3.285
Locatie
Utrecht
Hallo,

Ik ben gevraagd voor een live optreden. Nu is dat al ff geleden en ik heb geen hardware meer die daar in voorziet.

Zelf zat ik te denken aan het aanschaffen van een mpc, dan kan ik daar mijn geluiden in laden die ik fabriceer in Renoise. Verder heb ik nog een x0xb0x die ik aan wil sturen, de mpc heeft een midi out om de x0xb0x met midi te syncen en ik dacht dat er ook wel een input op zou zitten om de x0xb0x in ieder geval te mixen en misschien zelfs te processen met de onboard effecten van de mpc. Dan hoef ik ook geen mixer mee te nemen.

Nu zit bovenstaand verhaal vol met aannames en misschien zijn er wel betere/goedkopere oplossingen op de markt.

Kan iemand mij adviseren?

Alvast hartelijk bedankt voor je tijd en moeite!

Vriendelijk gegroet,

SPDK
 
Grappig account-plaatje op SoundCloud!

Ik heb geen (ervaring met een) MPC. Mijn eerste vraag is waarom je op voorhand kiest voor hardware? Zonder een waarde-oordeel te vellen overigens.
 
Thanks ;D

Op dat plaatje zie je op welke plekken het Hoefblad het meeste groeit. Tja, wat moet je er mee... :D

Als ik geen dedicated hardware sequencer kies, dan is de andere optie een MacBook Pro. Hier moet ik dan nog een (externe) geluidskaart bij kopen en een controller. Naast het kostenplaatje, lijkt mij een hardware sequencer veel stabieler op het podium, (hitte vocht etc).

Vandaar ... maar als ik het mis heb, hoor ik het graag uiteraard.

Bedankt!
 
Octatrack als je er aan uit geraakt... Meer fun en gaat waarschijnlijk langer mee dan je MacBook...!
 
Zo'n OctaTrack is wel machtig duur zeg. Maar het lijkt me wel een hele vette bak. Zo'n mpc2500 lijkt me ook wel wat, ik zag dat ik de input (x0xb0x) kan mixen met tracks in de MPC zelf, wel vet hoor.

Ik heb een MPC2000XL gehad en dat is toch wel een bak waar je op kunt bouwen, loopt nooit vast, doet altijd zijn werk, met beperkingen, maar wel goed.
 
Ik heb zelf een MPC2500. Hij loopt inderdaad nooit vast en ik vind de workflow prettig. De bouwkwaliteit had echter beter gekunt. Alle pads zijn bij mij enkele jaren geleden al vervangen en nu weigeren de drukknoppen soms als ik ze niet nadrukkelijk genoeg indruk.
 
Dan heb ik een paar vaagjes voor je als dat mag: :)

- Klopt het dat ik een x0xb0x op de input kan aansluiten en dat ik deze input dan kan processen met de ingebouwde effecten van de MCP2500?
- Heeft de MPC2500 ook een compressor met sidechain, zodat ik de input (x0xb0x) kan ducken?
 
Een mdx2200 heb je voor nog geen 5 tientjes op marktplaats. Zit Side chain input op e.d. Weet niet wat een mpc allemaal kan.
 
Dan heb ik een paar vaagjes voor je als dat mag: :)
Dat mag.

- Klopt het dat ik een x0xb0x op de input kan aansluiten en dat ik deze input dan kan processen met de ingebouwde effecten van de MCP2500?
Nee, life kun je alleen filters (Low Pass, Band, Hight Pass, Low Pass 2) over de input halen. Effecten zijn alleen op de samples te gebruiken. Je kunt de x0xb0x samplen en de effecten over die samples gebruiken.

- Heeft de MPC2500 ook een compressor met sidechain, zodat ik de input (x0xb0x) kan ducken?
Compressor is een effect. Kan dus alleen op samples worden gebruikt en heeft geen side chain.
 
Dusss ...

- Naast een MPC heb ik eigenlijk nog een compressor (mdx2200?) nodig op de output van de de x0x0bx, deze kan ik ducken met een rimshot uit de mpc.
- Verder heb ik nog een distortionpedaal of multiffect nodig, om de x0xb0x te oversturen, want dat gaat niet in de mpc.
- Ik kan wel het singaal van de mpc en de x0xb0x mixen én filtersweepen in de MPC, dat is wel vet natuurlijk!
- Daarna komt het hele boeltje naar buiten, zonder dat ik een mixer nodig heb.

Klinkt banish mannen, ik voel me echt super geholpen, bedankt voor de info!

:okdan:
 
Mooi moment om de Squarp Pyramid te pre-orderen.
Kost de helft van een octatrack en je patterns kunnen bestaan uit 64 tracks.
http://squarp.net/


Als je een cheap-ass compressor nodig hebt om te ducken (of meerdere), ik heb hier nog 2 Composer MDX 2100's liggen en een Citronic CL22 die je voor weinig kunt krijgen.
 
Mooi moment om de Squarp Pyramid te pre-orderen.
Kost de helft van een octatrack en je patterns kunnen bestaan uit 64 tracks.
http://squarp.net/

De Squarp Pyramid heeft een zeer uitgebreide sequencer en iedere maand komen er features bij maar heeft geen sampler aan boord... De workflow is ook anders dan een MPC...
 
Bedankt voor de tips, maar de Squarp is geen optie, ik heb juist de sampler hard nodig.

Ik heb inmiddels een supernette MPC2500 op de kop getikt, echt een bak om trots op te zijn.

Alles werkt zoals ik van jullie gehoord had, met 1 toevoeging, ik kan externe input (x0xb0x) wél door het effectenboard van de MPC halen en dat is echt supervet. Dat scheelt mij dus een dedicated distortion en delay voor mijn x0xb0x aanschaffen.

Het enige dat ik misschien nog nodig heb is die cheap ass ducking compressor ... misschien pb ik je nog ff LED, thanks.

Leuk hoor ...
 
Dat scheelt mij dus een dedicated distortion en delay voor mijn x0xb0x aanschaffen.
Het enige dat ik misschien nog nodig heb is die cheap ass ducking compressor ... misschien pb ik je nog ff LED, thanks.
DBX166, Alesis 363x, Behringer compressor, kosten geen drol en hebben een redelijke kwaliteit.
Misschien op termijn toch maar en naar een analoge distortion kijken? Ibanez TubeScreamer of MXR pedaaltje?
 
Ik heb naast de compressors eventueel ook nog wel een Mooer Black Secret distortion pedaal ter overname liggen, dat is een ProCo Rat distortion kloon.
 
Ik heb nog een vraagje over de MPC2500, als dat mag.

Track 1 heeft een kick drum met een highpassfilter erover heen.
Track 2 heeft een (verschrikkelijk stom) melodietje met een high pass filter erover heen.

Met mijn slider kan ik niet de filters op beide tracks tegelijk aansturen, alleen het filter van de geselecteerd track wordt aangepast.

Ik wil graag met mijn slider de hele song (alle tracks) wegfilteren, hoe krijg ik dat voor elkaar?

Uiteraard heb ik gegoogeld, maar die MPC geeft zoveel reclame hits op google, dat je er niets aan hebt.

Bedankt weer!
 
Back
Top