Vk-8m

gdandelo

Nieuwkomer
Lid sinds
2 Maart 2003
Berichten
6
Locatie
Edegem
Hallo iedereen,

Heb mij net een VK-8M orgelmodule aangeschaft. Deze wordt gestuurd vannuit een korg X5D synth. Het probleem is dat ik mijn pitch bend niet kan gebruiken als ik de klanken van de module gebruik... er wordt nochthans wel een midi signaal uitgezonden als ik aan de pitch bend kom...

Als iemand hier ervaring heeft, alle hulp is welkom...

Gilles
 
Waarom zou je in godsnaam je orgel willen benden???

Maar goed: misschien dat de module de pitchbend gewoon negeert, waarschijnlijk kun je in de module instellen wat de pitchbend doet (bijv leslie slow<->fast). In mijn eigen Hammond module heb ik bijv. het modulatiewiel ingesteld om de overdrive te regelen.
 
Ryo Okumoto gebruikt wel zijn bender in hammond-sounds op zijn solo-album Coming Through.....klinkt fantastisch! Als een snelle tone-wheel brake! Hoe het bij deze module zou moeten, ik weet het niet, zou best kunnen dat bending niet geimplementeerd is (check de handleiding). Toewijzen aan de ringmodulator is misschien ook wel leuk :)

Rutger
 
!
In mijn eigen Hammond module heb ik bijv. het modulatiewiel ingesteld om de overdrive te regelen.

Nooit gedacht om mijn pitch wheel te linken aan één van de functies van de VK-8M. Meestal bedien ik mijn bakkie via het bakkie :) Maar dat speel niet zo vlot.. Bedankt voor de tip!
 
Back
Top