Cursus geluidstechniek (mixers / dynamics / effecten)

pistolenedje

Stamgast
Lid sinds
3 februari 2011
Berichten
313
Kan iemand mij er eentje aanraden? Een beetje mixers / compressors / dynamics / effecten voor dummies zegmaar.

Ik loop voortdurend tegen rare dingen aan (bijvoorbeeld feedbacks en volume perikelen met mn aux sends op mn mackie vlz 1604) waarbij ik het sterke vermoeden heb dat ik misschien dingen niet goed aansluit.

Nu kan ik wel alles via dit forum gaan uitzoeken (ben ik al tijden mee bezig) maar misschien is het handiger om eerst een soort van basis cursus te volgen als die al bestaat?

Ik heb niet echt veel geld en werk full time, dus het gaat echt om een simpele basis cursus *D

Kom maar op met de tips!
 
Das herkenbaar! Ik denk dat velen dit (deels) ook wel eens hebben. Zou handig zijn om eens in een soort workshop-setting met een groep geïnteresseerden een dag samen, onder leiding van een studio-technicus / audiotechnicus een basiscursus te organiseren. De nadruk zal denk ik dan moeten liggen op hardware (analoog / digitaal, synth, drummachine, orgel, sampler), effecten, mixer, recording (interface-input).

Suggesties, is hier draagvlak voor? Lijkt je dit iets, Edje?
 
Probeer studie boeken te pakken te krijgen die ze gebruiken op S.A.E. Bijvoorbeeld Practical Studio Techniques door Tom Misner.
 
Of gewoon 'domme' vragen stellen hier op het forum. Je hoeft je wat mij betreft nergens voor te schamen om om hulp te vragen met je setup.
 
Ik kan je wel een cursus geluidstechniek geven, beginnend op jouw eigen instapniveau en jouw persoonlijke situatie.

PM mij bij interesse, dan kunnen we zeker iets vinden dat past bij jouw wensen/verwachtingen en jouw financiële mogelijkheden. :)
 
Een workshop achtig dagje klooien met gelijkgestemden is altijd tof natuurlijk.. misschien met één echte studio pro erbij als een soort vraagbaak?

Een privé les is ook prima hoor (dat is natuurlijk weer veel gerichter)

:)
 
Zou geen verkeerd idee zijn idd, ik ben voor:okdan:
 
Back
Top