Elektron serie + TR 505? werkt dit?

JackBerryF1

Ingeburgerd
Lid sinds
12 oktober 2015
Berichten
26
Hallo,

Had een vraag ben hier nog redelijk nieuw en weet ook niet echt waar ik het moest posten in welke categorie dus ik heb het hier maar gedaan.

Ik had een TR-505 gekocht paar dagen geleden en hij is eergisteren toegekomen probeerde hem gewoon simpel met MIDI IN naar mijn kenton thru bakje te gaan en drukte op play van mijn OT (octatrack) en normaal zou alles dan moeten beginnen spelen (Analog four, Analog Rytm, OT, volca series en x0xb0x of TT303. Mijn TR 505 staat er dan ook bij maar hij begint niet te spelen toch niet in sequence.... hij begint gewoon helemaal niet te spelen. Als ik op de pads druk hoor ik het geluid wel hoe het moet zijn. Ik dacht dat ik misschien mijn OT zou kunnen gebruiken als sequencer fzo hiervoor? vindt de geluiden uit de 505 echt cool en met wat processing zouden ze nog cooler kunnen klinken daarom dat ik hem graag in mijn setup zou willen gebruiken, hopelijk weet iemand hier een antwoordt op heb de MIDI MODE & OMNI MODE al op ON gezet..

Alvast bedankt :doei:
 
Heb je de handleiding van de TR505, daarin staat dat je die op midi-ext moet zetten.
Dan gaat er een kabel van de OT midi-out >naar> TR Midi-in. klaar

Dat is het probleem, gebruik de midi-out ingang van mijn OT al naar de RYTM & FOUR zodat alles op de beste manier mogelijk zou syncen. Heb de handleiding van TR 505 maar het werkt niet...... :(
 
En als je de midi out van de OT op de midi in van de 505 prikt, werkt het dan wel?
 
Welke midi out krijgt de 505 dan?

Ik steek de midi in van de 505 in de kenton thru 5 (zal je wel kennen wrss) en gebruik de midi in van kenton thru 5 naar de out van mijn OT zodat ik de OT als master kan gebruiken. Ik ben nu niet thuis maar kan straks na 16u een foto uploaden dan zal je het direct zien.
 
Je kan niet de midi-out ingang gebruiken, die bestaat namelijk niet, denk er maar even over na ;)

Dat dacht ik al, daarom dat ik van de midi in van mijn TR505 naar de thru van mijn kenton thru 5 ben gegaan maar het werkt ook niet...
 
Je kan niet de midi-out ingang gebruiken, die bestaat namelijk niet, denk er maar even over na ;)

En waarom heb je de OMNI Mode op ON gezet?

Had het eens geprobeerd, heb al paar dingen geprobeerd eens met midi on en omni of en omgekeerd.
 
En als je de midi out van de OT op de midi in van de 505 prikt, werkt het dan wel?

Dit kan ik proberen maar dan kan ik mijn andere elektron bakken er niet meer aanhangen toch niet op de manier waardoor alles mooi blijft syncen enz..
 
Ik ben hier weg voordat ik geen haar meer op mn hoofd heb. haha, sorry ik had gewoon helemaal niet moeten reageren.

surprised-man-pulled-his-hair-out-4962051.jpg
 
Dit kan ik proberen maar dan kan ik mijn andere elektron bakken er niet meer aanhangen toch niet op de manier waardoor alles mooi blijft syncen enz..

Dit doe je puur om te controleren of het wel of niet werkt.
Even terug naar de basis.
 
Dit doe je puur om te controleren of het wel of niet werkt.
Even terug naar de basis.

Ja en stel dat het zo werkt wat dan..........? ga zo niet spelen met enkel men OT en 505 hea
ik wil samen met elektron serie en 505 spelen.
 
hahahahahhahah

Je hebt toch gvd een midi thru doos, daar kan je 5 dingen aan hangen.

En zon xoxbox het toch ook een thru, wss die elektron ook...

Weet je wat thru betekend?

Verstand komt met de jaren
 
hahahahahhahah

Je hebt toch gvd een midi thru doos, daar kan je 5 dingen aan hangen.

En zon xoxbox het toch ook een thru, wss die elektron ook...

Weet je wat thru betekend?

Verstand komt met de jaren

jij begrijpt de vraag ook niet precies :p
 
hahahahahhahah

Je hebt toch gvd een midi thru doos, daar kan je 5 dingen aan hangen.

En zon xoxbox het toch ook een thru, wss die elektron ook...

Weet je wat thru betekend?

Verstand komt met de jaren

Verstand komt met de jaren hahaha hoop dat het ooit bij jou gaat komen dan :) heb het zelfs niet over die thru wat ga je die er bij betrekken HEB HET OVER HET FEIT DAN MEN TR 505 NIET SYNCT MET MEN ELEKTRON GEAR OF VERSTA JE DAT NIET WAAAW............... inderdaad verstand komt met de jaren :okdan:
 
hahahahahhahah

Je hebt toch gvd een midi thru doos, daar kan je 5 dingen aan hangen.

En zon xoxbox het toch ook een thru, wss die elektron ook...

Weet je wat thru betekend?

Verstand komt met de jaren

Zo een grote mond wat denk jij wel? Dat ik duizenden euro's ga uitgeven aan gear terwijl ik niet eens zou weten wat Midi Thru doet man man man................
 
doe es ff rustig

de mensen proberen je hier maar te helpen..
je volgt beter die suggestie van brz

man ik ben heeeeeel rustig echt waar maar er zijn al 2 mensen die domme commentaar geven zonder zelf mijn vraag een keer deftig te lezen, dit snap ik niet helemaal.. ik stel maar een doodnormale vraag en krijg hier direct stomme antwoorden ben hier nieuw wat een verwelkoming.. brz is de enigste die een normaal antwoordt geeft... vindt ik wel erg want dit ziet er mij echt een zeer zeer goed en interessant forum uit. Maar zeg ik ergens dat ik niet weet wat midi thru betekent? dacht het niet...
 
Als je eerst de simpele opzet doet weet je tenminste of je 505 gek doet of dat je probleem elders ligt.

OT midi out> 505 midi in.
Klok settings goed zetten op 505.
Loopt die dan mee dan is je 505 in orde.
 
Back
Top