Welke usb hub?

Oké, bij mij heeft het pakketje een iets langere levertijd vanwege de hub gek genoeg. Verwacht het morgen of overmorgen. Voeding zit er ook bij hé?
 
Op de doos staat dat ie MAC OS 8.6x en hoger ondersteund.
 
confirmed; USB-HUB is MTT :halleluja

Nu blijkt mijn oude cheapo D-tech 4port usb in verschrikkelijk goedkoop ogende behuizing ook MTT te zijn :dubbel:, geen wonder dat ik daar nooit problemen mee heb gehad. Die had ik dus nooit moeten vervangen.:geslaagd:

De D-tech lijkt op deze;

T-HUB-4052-4__JB-109.jpg


edit; de hub op de foto heeft duidelijk een andere pcb dan mijn dtech, alleen de behuizing is identiek!
 
Ik heb mijn Google skills er ook maar even op los gelaten en kom hier op uit als je maar vier poorten nodig hebt;
https://www.transcend-info.com/Support/No-402

Getest door iemand op Elektronauts en heeft de Genesys Logic GL3520.

:mega:
M' n onboard 3.0hub is STT, denk dat die 4poorts 3.0 ook ga aanschaffen.




Bedankt SynnyS!
In Windows 8.1 werkt de usb2 hub goed. Ik ben blij dat het usb probleem hier met de hub is opgelost. :)
 
Logilink 7x usb hub werkt hier ook prima op macbook, geen apparaten meer die ik weer even uit en in moet pluggen om weer te werken.
 
Logilink 7x usb hub werkt hier ook prima op macbook, geen apparaten meer die ik weer even uit en in moet pluggen om weer te werken.

:okdan: (proficiat met je 4000ste post, anoniempje :kroon: )
 
Mooiste is een usb3 hub ja maar ik vind die prijzen nergens over gaan. Ik heb me een keer gewaagt aan een usb 3 hub van 80 euro en die was door domme pech binnen een week kapot, tot de tijd dat usb 3 hubs goedkoper zijn wacht ik het lekker af.

Ik heb trouwens op die logilink usb 2 hub het volgende lopen, een apogee duet 2, push, maschine, novation remote, ilok en een iPad als 2de monitor via de duet app.

Moet er wel bij zeggen de iPad met de duet app loopt de ene keer vlekkeloos met realtime vu meters in de ableton mixer en de andere keer zijn de vu meters een snelle slideshow op de ableton mixer. Dit ligt trouwens niet aan de nieuwe usb hub want dit heb ik ook met de iPad rechtstreeks aan de MacBook. Mocht iemand daar een oplossing voor hebben, graag.
 
Ik heb recentelijk aan 2 mensen een Sitecom USB 3.0 hub met voeding geadviseerd en dat werkt perfect. Het model dat ik had geadviseerd heeft 7 poorten en dus een externe voeding. Doet gewoon wat het moet doen. Prijstechnisch zit je dan ergens rond de € 45.

Natuurlijk omdat ik ook mijn eigen netwerk- en andere componenten van Sitecom heb, wat me prima bevalt. Ik heb ze zelf al jaren en blijven het probleemsloos doen. Ik heb een router, netwerkswitch en USB hub van ze. Enige kapotte devices die ik had was door blikseminslag, maar daar is zonder extra beveiliging niets tegen opgewassen.

Advies is wel om altijd je USB interfaces rechtstreeks op je computer aan te sluiten. Synths, E-drums, eLicensers, controllers etc. kun je gewoon probleemloos op een gevoede hub aansluiten.
 
Laatst gewijzigd:
Voor dat geld wouden we allemaal wel een usb 3 hub met mtt, maar dat is waarschijnlijk dus een usb 3 stt hub gezien de prijs die je noemt.

Zoek eens op google op "mtt vs stt" Juist voor ons met midi en audio doet het verschil tussen mtt en stt er best wel toe.
 
Voor dat geld wouden we allemaal wel een usb 3 hub met mtt, maar dat is waarschijnlijk dus een usb 3 stt hub gezien de prijs die je noemt.

Zoek eens op google op "mtt vs stt" Juist voor ons met midi en audio doet het verschil tussen mtt en stt er best wel toe.

Maar een interface moet je als het even kan ook nooit achter een hub hangen. Ik gebruik mijn USB hub voor onbelangrijkere dingen als remote controllers en eLicensers enzo.

Dat wordt alleen lastig als je heel veel synths hebt met MIDI via USB. Wat ik lees is vooral de bottleneck voor het omzetten van USB 1.1 naar 2.0. Maar voor synths zou ik dan misschien toch kiezen voor een grote 8-poort MIDI interface met DIN. Dan weet je altijd dat je goed zit. En dan de interface rechtstreeks op een USB op de computer en dus niet via een hub. Voor je USB audio interface geldt dat al helemaal. Belangrijke dingen rechtstreeks op de USB poorten van je computer en de rest op de hub.
 
Op een laptop heb je meestal geen keus om wel een hub te gebruiken.


maar even samenvattend. Heeft iemand al een goedkopere usb 3 mtt hub gevonden onder 57 euro?
Want zoveel kost een Overhub tegenwoordig. En ook niet eentje die na 1 keer gebruik uit elkaar valt.
 
Bij mijn volgende MacPro doe ik er deze bij, kan je even vooruit :D

Maar eh deze die vind ik wel een mooie denk ik als volgende Hub:
[off topic]Heb jij ervaring met die Distrilec webshop? Ik had er nog nooit van gehoord en dan ben ik altijd huiverig om er wat te bestellen...
 
[off topic]Heb jij ervaring met die Distrilec webshop? Ik had er nog nooit van gehoord en dan ben ik altijd huiverig om er wat te bestellen...

Beetje late reactie: maar Distrilec is een hele grote speler op elektronicagebied, en hebben mij (en het bedrijf waar ik werk) altijd perfect en snel geleverd.
 
Back
Top