Welke usb hub?

LOGILINK_UA0148_01.png

USB 2.0 MTT :)


Nadat ik deze hub hier heb gezien heb ik er ook 2 besteld: waardeloze dingen.
Ik heb een 7x en een 4x model.. Met beide heb ik problemen..

De stroom aansluiting op die dingen gebeurt met een kwetsbare mini usb plug.. Als ik tegen de connector tik verbreek hij de stroom, erg fijn voor m'n externe harddisk, die heeft minutenlang nodig om weer te connecten ;{

De stroomtoevoer is gewoon slecht geregeld.. wordt contstant even onderbroken..
Daarnaast zijn die blauwe leds erg irritant, ze zijn super fel!

Ik ga ze terugsturen...hier heb ik niks aan..
 
aangezien ik zéer veel midi-controllers heb, raakte mijn hub overvol, heb ik de volgende hub gekocht, waarbij deze het voordeel heeft, dat je per poort, deze aan en uit kan zetten. zo kun je een midi-controller zonder aan/uit knop (en de helft bij mij heeft dat niet), uitzetten...

geen idee of ie MTT, of STT is (en maakt dat verschil, meningen lopen uiteen..), hij werkt iig perfekt, en is van een redelik tot goede bouwkwaliteit.

https://gembird.nl/item.aspx?id=8558
 
Nadat ik deze hub hier heb gezien heb ik er ook 2 besteld: waardeloze dingen.
Ik heb een 7x en een 4x model.. Met beide heb ik problemen..

De stroom aansluiting op die dingen gebeurt met een kwetsbare mini usb plug.. Als ik tegen de connector tik verbreek hij de stroom, erg fijn voor m'n externe harddisk, die heeft minutenlang nodig om weer te connecten ;{

De stroomtoevoer is gewoon slecht geregeld.. wordt contstant even onderbroken..
Daarnaast zijn die blauwe leds erg irritant, ze zijn super fel!

Ik ga ze terugsturen...hier heb ik niks aan..

Serieus? Ik heb dat ding bij aankoop onder mijn bureau geschroefd en nooit problemen gehad. Adapter bijgeleverd is met een normale plug. Data over mini USB en gelukkig niet micro usb. Heb je al eens een andere kabel geprobeerd? Je kan net dikke pech hebben natuurlijk en een maandag morgen exemplaar toegestuurd gekregen met een slechte USB socket of soldeer breukjes.
 
Nadat ik deze hub hier heb gezien heb ik er ook 2 besteld: waardeloze dingen.
Ik heb een 7x en een 4x model.. Met beide heb ik problemen..

De stroom aansluiting op die dingen gebeurt met een kwetsbare mini usb plug.. Als ik tegen de connector tik verbreek hij de stroom, erg fijn voor m'n externe harddisk, die heeft minutenlang nodig om weer te connecten ;{

De stroomtoevoer is gewoon slecht geregeld.. wordt contstant even onderbroken..
Daarnaast zijn die blauwe leds erg irritant, ze zijn super fel!

Ik ga ze terugsturen...hier heb ik niks aan..


Nou moet ik toegeven dat bij mij de connector niet erg goed klemt in de mini-usb-socket. Hij heeft wel gewoon goed contact en valt er niet zomaar uit ofzo.

Een USB type B connector geniet meer mijn voorkeur. Helaas zijn die langzaam uitstervende....

edit;
blauwe leds kan je afplakken of met stift donker maken.
 
Nou moet ik toegeven dat bij mij de connector niet erg goed klemt in de mini-usb-socket. Hij heeft wel gewoon goed contact en valt er niet zomaar uit ofzo.

Een USB type B connector geniet meer mijn voorkeur. Helaas zijn die langzaam uitstervende....

edit;
blauwe leds kan je afplakken of met stift donker maken.

Ik heb vandaag even een testje gedaan.. Mn laptop heeft een usb 2.0 aansluiting.. Via die Logilink 7x hub een mapje van 2,4gb naar een Sandisk usb stick gekopieerd: dit duurde 40 minuten!!
Later hetzelfde gedaan met een ander hubje: duurde maar 4 minuten..

Ik zal eens een video posten.. die wilde ik toch gaan maken om aan de verkoper te laten zien..
 
Dat is wel vreemd, dat lijkt inderdaad nergens op. Ik heb er geen opslag aan hangen maar ik kan het eens uit testen als ik er aan toe kom.
 
Ik heb vandaag even een testje gedaan.. Mn laptop heeft een usb 2.0 aansluiting.. Via die Logilink 7x hub een mapje van 2,4gb naar een Sandisk usb stick gekopieerd: dit duurde 40 minuten!!
Later hetzelfde gedaan met een ander hubje: duurde maar 4 minuten..

Ik zal eens een video posten.. die wilde ik toch gaan maken om aan de verkoper te laten zien..
Weet je zeker dat je laptop USB 2.0 en niet 3.0 is? Dit zou nl. het verschil tussen twee USB standaarden kunnen zijn. D.w.z.: de ene hub ondersteund 2.0 en de andere maarliefst 3.0. Aan de andere kant: ik heb zelf dit soort rariteiten mee gemaakt met het opladen van apparaten via USB. De ene kabel deed het goed, de andere slecht. Kun je trouwens testen met dit eenvoudige goedkope apparaatje van DealExtreme:

sku_388436_1_small.jpg
 
Ik heb vandaag even een testje gedaan.. Mn laptop heeft een usb 2.0 aansluiting.. Via die Logilink 7x hub een mapje van 2,4gb naar een Sandisk usb stick gekopieerd: dit duurde 40 minuten!!
Later hetzelfde gedaan met een ander hubje: duurde maar 4 minuten..

Ik zal eens een video posten.. die wilde ik toch gaan maken om aan de verkoper te laten zien..

Aangezien ik een 2e hub hier heb liggen die ongebruikt is heb ik deze even getest en beoordeeld.

Ik ervaar soortgelijke klachten met deze (linux).
De bouwkwaliteit is beduidend minder; De behuizing is scheef gemonteerd en licht gebogen. Bij demontage blijken 2 schroeven dol te zijn en 1 van de 4 op de pcb ontbreekt. De thru-hole solderingen zijn op het oog matig. (heb veel slechtere gezien)
Het blauwe usb led zou constant moeten branden, maar deze wil soms blijven knipperen en dan leest ie inderdaad een dikke factor 10 trager.

Als de blauwe led constant brand leest de usb2-drive evensnel als zonder hub in de laptop. (benchmarked)

Als je hier de connector iets te ver naar de zijkant beweegt of minimaal naar voren trekt verliest ie contact.

Wat een verschil met de 1ste. Nu begrijp ik waarom je het waardeloze dingen vindt.
 
Oké dus ik heb erg veel geluk gehad met mijn doosje! Hebben ze nog wel de zelfde mtt chip er in? Je leest nog wel eens dat meer onderdelen met revisie's worden vervangen voor goedkoper.

Waar heb je ze besteld Furious5?
 
Ik heb even filmpjes gemaakt:

https://tinyurl.com/ycf5879f

De problemen die ik heb met de 4x en de 7x Logilink:
- Audio interface is aangesloten maar wordt niet gezien.. te weinig stroom?
- beide hubs zijn extreem traag
- mini usb connector is onbetrouwbaar.. 1 tik en hij onderbreekt de stroom

Ik heb ze een week geleden bestelt bij www.reichelt.nl
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb ze tegelijk aangeschaft.

chip opdruk;
FE2.1
USB 2.0 HUB
LD31750A3306

ID;
Bus 003 Device 069: ID 1a40:0201 Terminus Technology Inc. FE 2.1 7-port Hub
 
Ik weet niet of ie al geroepen is in deze draad, maar ik gebruik een TP Link USB3 hub.
Hangt aan een Macbook pro en heeft een goede voeding.
Had in het verleden goedkopere powered hubs maar die bijgeleverde voedingen begonnen te piepen bij belasting.

De hub stuurt bij mij 2 beatsteps aan, een minibrute en nog wat spul.
Ik kan hem alleen maar aanraden.
 
Ik weet niet of ie al geroepen is in deze draad, maar ik gebruik een TP Link USB3 hub.
Hangt aan een Macbook pro en heeft een goede voeding.
Had in het verleden goedkopere powered hubs maar die bijgeleverde voedingen begonnen te piepen bij belasting.

De hub stuurt bij mij 2 beatsteps aan, een minibrute en nog wat spul.
Ik kan hem alleen maar aanraden.

Ah dat ziet er al beter uit qua stroom connector... geen fragiele mini usb die er maar slapjes in hangt..
 
Laatst gewijzigd:
Op een USB 3.0 hub met een multi-TT chipset mag je volgens mij apparaten met verschillende USB versies (1.0, 1.1, 2.0 en 3.0) aansluiten zonder dat er vertraging van data transfer ontstaat. Bij een USB 3.0 hub met single-TT chipset is dat anders, dan kun je beter geen apparaten met verschillende USB versies door elkaar gebruiken. Dit is niet helemaal waar want een single-TT chipset zoals de VIA VL812 ondersteunt max. 4 poorten, zodat een 7-poorts hub twee single-TT chipsets zal hebben.

[TT = Transaction Translator]

De UH700 USB 3.0 hub (van TP-Link) heeft een VIA VL812 chipset en dat is volgens mij een single-TT controller. Dus in principe is de UH700 niet geschikt om daar apparaten met verschillende USB versies op aan te sluiten. Van TP-Link is er ook nog de UH720 die als extra 2 oplaadaansluitingen heeft.

Ik heb zelf 2x een UH700. :) Mijn gevoel zei me dat ik niet de UH720 moest nemen. ;)
Apparaten met verschillende USB versies kun je wel aansluiten op bijv. de Overhub (van Elektron) die wel de Multi-TT chipset heeft. Daar heb ik er ook een van. :) Helaas levert Elektron er geen power supply adapter bij. En ik geef de hub het liefst stroom vanuit een adapter. En probeer dan maar eens 5V DC 3A adapter met een goed passende connector in de webshops te vinden. :halleluja

Maar je hebt natuurlijk ook nog USB 3.1. :)
 
Het is inmiddels 2021 en deze issue blijft ondoorzichtig.

De overhub is de enige die ermee te koop loopt, maar daar wordt de power cable niet meegeleverd, zit een veels te kort usb kabeltje bij, en de chipset levert bij veel mensen problemen op (wordt niet herkend via usb3.0 poorten).

Mijn samenvatting: usb 3 is echt niet belang, want voor muziek blijft 2.0 de koning. MTT wel, maar geen enkele hub producent loopt ermee te koop.

Die Logilink metalen 7 poorts 2.0 hub is betaalbaar, heeft als nadeel dat de powerconnector een beetje iel is.

Ik heb inmiddels eentje gevonden die usb 3 is, komt in 7, 10 en 13 poorten en in principe MTT zou moeten hebben, want hij heeft de RTS5411 chipset:


Ik heb Delock support erover gemaild. Hun eerste antwoord was : What do you mean by the term 'MTT'?, dus dat is nog niet een superhoopvol begin, maar we wachten af...
 
Het is inmiddels 2021 en deze issue blijft ondoorzichtig.

De overhub is de enige die ermee te koop loopt, maar daar wordt de power cable niet meegeleverd, zit een veels te kort usb kabeltje bij, en de chipset levert bij veel mensen problemen op (wordt niet herkend via usb3.0 poorten).

Mijn samenvatting: usb 3 is echt niet belang, want voor muziek blijft 2.0 de koning. MTT wel, maar geen enkele hub producent loopt ermee te koop.

Die Logilink metalen 7 poorts 2.0 hub is betaalbaar, heeft als nadeel dat de powerconnector een beetje iel is.

Ik heb inmiddels eentje gevonden die usb 3 is, komt in 7, 10 en 13 poorten en in principe MTT zou moeten hebben, want hij heeft de RTS5411 chipset:


Ik heb Delock support erover gemaild. Hun eerste antwoord was : What do you mean by the term 'MTT'?, dus dat is nog niet een superhoopvol begin, maar we wachten af...
Update van Delock:

The Multi Transaction Translator is a USB 1.x to USB 2 feature.

There is no support for the Multi Transaction Translator on a USB 3.0 port.

The Multi Transaction Translator was not included in the USB 3.0 standard.

For these reasons, the MTT support on the USB 3.0 ports of the 63976 cannot be confirmed.
 
Update van Delock:

The Multi Transaction Translator is a USB 1.x to USB 2 feature.

There is no support for the Multi Transaction Translator on a USB 3.0 port.

The Multi Transaction Translator was not included in the USB 3.0 standard.

For these reasons, the MTT support on the USB 3.0 ports of the 63976 cannot be confirmed.
Update:


Na flink spitten heb ik de volgende hubs gevonden die MTT hebben. Ik ben overigens specifiek naar iets op zoek dat meer dan 7 poorten heeft:
Startech ST1030USBM: Industrial 10-port USB 3.0 hub: momenteel in de aanbieding bij Azerty voor 109e.
USB Gear USBG-12U3ML en USBG-12U2ML: 12 poorten industriële hub verkrijgbaar via Digikey (USB2, USB3)
2 Logilinks 7-poorts hubs ;-) die dingen kosten echt geen drol bij Reichelt
Ik wacht nog op antwoord van Plugable Support of deze ook MTT ondersteunt. In elk geval redelijk betaalbaar
 
Back
Top