M'n ur22 geluidkaart - 'niets' openemen = toch geluid

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Ik heb sinds een paar dagen een UR22 in huis, ik hb hem hoofdzakelijk voor Maschine gekocht.
Mijn onboard geluidskaart van m'n Macbook vond ik klinken alsof al het geluid door een rietje moest.. ik weet niet, rare dynamiek.

Met de UR22 heb ik nog problemen qua geluid. Af en toe een heel kort en hoog tikje.. Ook valt er in een opname in Maschine ff geluid weg. Een seconde ofzo..

Om het probleem te tackelen heb ik eens met Audacity een opame gemaakt van 'niets'. Gewoon geen bron aan de soundinput, en daarna heb ik het geprobeerd met helemaal niks in de inputs. Dus alleen UR22 via usb aangesloten en thats it.

Als ik 3 minuten opneem zie ik af en toe de microfoon input in Audacity oplichten: er komt dus geluid binnen.. maar hoe kan dat??

Anyway.. als ik de opname vervolgens normalize zie ik een terugkerend patroon van geluid. Een soort microfoon geluid..wat onmogelijk is aangezien er niks in de input zit.
Hi-Z staat uit voor de inputs en fantoom staat uit.

Verder:
- wifi uit
- adapter van de laptop er af
- geen apps over
- geen virusscanner aanwezig
- Maschine controller ontkoppelt
- Aangesloten op aparte groep, niet op de keukengroep

Bestaat helemaal stil niet?
Ligt midi active sensing dwars (?)
Is er een probleem met die UR22?
Word ik langzaam gek?
..
Help!
 

Attachments

  • Screen Shot 2015-08-24 at 15.51.50.jpg
    Screen Shot 2015-08-24 at 15.51.50.jpg
    55,8 KB · Bekeken: 134
  • 08_audacity_3m_stilte-geen headphone-geeninputjacks-geenadapter-geenmaschine-norm.mp3
    7,1 MB · Bekeken: 124
De Preamps staan altijd enigsinds aan bij een UR 22 het level is nooit helemaal dicht, en let vooral op dat je in een USB 2
poort zit en niet met een USB poort dat kan voor problemen zorgen
 
De Preamps staan altijd enigsinds aan bij een UR 22 het level is nooit helemaal dicht, en let vooral op dat je in een USB 2
poort zit en niet met een USB poort dat kan voor problemen zorgen

..ik zit in een usb 2.0 poort..

Ah, dat terugkerende geluid is dus normaal. Ik heb hem ook wel genormalized he.. dus in het origineel hoor je het niet.
Maar het als ik naar die waveform kijk is een terugkerend patroon.. alsof die geluidskaart om de zoveel tijd even checkt of er iets is aangesloten..

Maar ik ben dus zoek naar die korte tikjes.. en het ff wegvallen van geluid. Ik wil eigenlijk als ik die Maschine op sample zet dat ik 5 mins zonder 1 probleem kan opnemen.. Dat zou mooi zijn.. :)
 
tikjes zouden eigenlijk niet mogen ik gebruik er 2 live en heb daar eigenlijk nooit last van, heb je geen virus scanner meelopen of kijk ff als je je wifi uitzet dat dat uitmaakt.
 
Het is een heel regelmatig signaal; precies iedere 6 seconde een piekje. Is er iets anders in je computer/setup dat iedere 6 seconde iets doet? Misschien kun je het daar naar herleiden?
 
Bedankt voor het meedenken guys..

ja het is idd erg regelmatig.ik zou niet zn snel weten waarwan het komt.. virusscanner heb ik er af gehaald. Wifi staat uit.

Maar dit is wel ge-normalized he, oorspronkelijk is het stil. Alleen dat de input steeds ff wat aangeeft in Audaciry is raar aangezien er niks is ingeplugd. En ik link dit aan m'n korte tikjes probleem.. ik zal daar eens een opname van maken..
 
Laatst gewijzigd:
Op mijn huidige systeem heb ik last van soortgelijke problemen: iedere x aantal seconden hapert het geluid in VLC media player, en bij het gebruik van een DAW start/stopt de audio engine en krijg ik een pop/klik geluid. Heb er een heel topic aan gewijd op de Cakewalk Sonar forums bij Steam: http://steamcommunity.com/app/293140/discussions/0/617328415070070806/. Dit lijkt op jouw probleem en helaas heb ik dit nooit kunnen oplossen in ruim zes jaar tijd. Alles geprobeerd, van drivers tot register tweaks. Het maakt tevens niet uit welke Windows versie aanwezig is (7, 8, 8.1 of 10).

Alhoewel de problemen overeenkomsten vertonen kan ik wel gewoon zonder rare fratsen opnemen via de line input. Maar een DAW daar waag ik me gewoon niet meer aan.
 
Op mijn huidige systeem heb ik last van soortgelijke problemen: iedere x aantal seconden hapert het geluid in VLC media player, en bij het gebruik van een DAW start/stopt de audio engine en krijg ik een pop/klik geluid. Heb er een heel topic aan gewijd op de Cakewalk Sonar forums bij Steam: http://steamcommunity.com/app/293140/discussions/0/617328415070070806/. Dit lijkt op jouw probleem en helaas heb ik dit nooit kunnen oplossen in ruim zes jaar tijd. Alles geprobeerd, van drivers tot register tweaks. Het maakt tevens niet uit welke Windows versie aanwezig is (7, 8, 8.1 of 10).

Alhoewel de problemen overeenkomsten vertonen kan ik wel gewoon zonder rare fratsen opnemen via de line input. Maar een DAW daar waag ik me gewoon niet meer aan.

ja, gezeik met computers hou je altijd. als ik wat mee centen voor dedicated harware had dan wist ik het wel :D
 
Heb je een andere computer waar je de geluidskaart op kan proberen? Als je kan aantonen/uitsluiten dat het aan de interface ligt, dan wordt het zoeken al iets makkelijker.
 
Heb je een andere computer waar je de geluidskaart op kan proberen? Als je kan aantonen/uitsluiten dat het aan de interface ligt, dan wordt het zoeken al iets makkelijker.

hey da's een goeie :)

dat ga ik even doen.. ik heb nog wel een pc staan..
 
..op de PC heb ik dit ook.. ik zie steeds eventjes de input in Audacity oplichten.. en zie dat dus ook terug in de wavefom..
Ik heb het ook nogmaals op mn Mac geprobeerd..

Zouden jullie ook eens 'niets' op kunnen nemen met jullie UR22 en dan normalizen?
 

Attachments

  • pc_audacity_directsound_1minuut_2.jpg
    pc_audacity_directsound_1minuut_2.jpg
    66,1 KB · Bekeken: 117
  • pc_audacity_mme_1minuut_2.jpg
    pc_audacity_mme_1minuut_2.jpg
    65,4 KB · Bekeken: 128
  • Screen Shot 2015-08-26 at 13.09.58.jpg
    Screen Shot 2015-08-26 at 13.09.58.jpg
    45,4 KB · Bekeken: 115
  • Screen Shot 2015-08-26 at 13.15.20.jpg
    Screen Shot 2015-08-26 at 13.15.20.jpg
    46,8 KB · Bekeken: 114
Dit zou voor mij redden genoeg zijn om 'm terug te sturen naar de winkel. Als je 'm nieuw gekocht hebt.
 
ik heb hem nieuw gekocht bij Bax..

ja, ik zal even contact met ze opnemen hierover en kijken of ze me een ander kunnen sturen..
 
Dat je een bepaalde noise floor hebt is normaal. Alleen die klikjes tussendoor zijn dat zeker niet. Als je hem nieuw hebt gekocht zou ik het ding gewoon terugsturen en ruilen voor een ander.
 
Ik vind het ruiken naar interactie met OSX power saving, die 6s interval. Kijk eens of je al die eco-vriendelijke meuk uit kan zetten in je System Preferences.
 
Back
Top