BOSS (RV-6) gitaarpedaal volume

Wootson

Ouwe rot
Lid sinds
29 Maart 2011
Berichten
1.428
Momenteel gebruik ik i.v.m. het maken van muziek enkel nog de Korg DSN-12 en Korg M01D applicaties voor de Nintendo 3DS. Deze portable setup zou ik graag willen uitbreiden met een reverb gitaarpedaal, voor het maken van ambient muziek. Mijn oog was gevallen op de nieuwe BOSS RV-6. Deze heeft acht modes en voorziet eigenlijk in alles (reverb/delay combi, shimmer, dynamic, room, hall, plate, spring, en modulate).

Hierop zou ik dan rechtstreeks de Nintendo 3DS willen aansluiten (3DS mini stereo jack output > RV-6 dual mono jack input). Alsook rechtstreeks mijn hoofdtelefoon op willen aansluiten (RV-6 dual mono jack output > female stereo jack input > Sony MDR-7510 hoofdtelefoon). Het volume van de 3DS is beperkt, dus het is maar de vraag of deze setup mogelijk is.

Hoe zit het met het input/output volume van de RV-6?
Krijgt het inkomende signaal hierdoor een boost of zwakt deze nog verder af?
En is het eigenlijk wel mogelijk om de hoofdtelefoon rechtstreeks op de RV-6 aan te sluiten met zo'n kabel?

De BOSS RV-5 lijkt mij qua bouw hetzelfde, dus wellicht kunnen mensen met zo'n exemplaar ook antwoord geven op deze vragen.
 
Heb t even geprobeerd met een op-1. Aangesloten op de rv-5en op de rv -6 en met een Sony mxr cd 370 hoofdtelefoon
Volume is heel laag en maar aan een kant. Maar t werkt dus wel. Maar miet echt best misschien een hoofdtelefoon versterker er tussen van ehx klein kost bijna niets Misschien kan je je hoofdtelefoon kabel nog splitten naar twee keer mono. Als de rv6 op een versterker is aangesloten. Geeft ie een boost waar je U tegen zegt.
 
Het zou inderdaad de bedoeling zijn om de hoofdtelefoonkabel te splitten naar dual mono en deze in te steken op de outputs van het pedaal. Ik zag op de site van BOSS bij de specificaties staan dat de in- en outputs van de RV-6 -20dB levels hebben. Hierdoor zal zeker een dip ontstaan in het volume en daardoor zou ik dan weer het signaal moeten boosten. Die kleine versterkertjes van EHX zijn slechts mono, terwijl stereo benodigd is. Al met al kom ik dan op 200+ euro voor enkel een extra reverb.

Dit idee moet ik voorlopig maar eens even laten varen. Toch bedankt voor de hulp.
 
Back
Top