Spanish Holiday

Luister eigenlijk nooit naar Slam FM... Ik begrijp nu waarom! :-)

Klinkt goed.. Een beetje overcompressed, waardoor het volume wat terugzakt wanneer het harder wordt?
Maar ik kan me vergissen...
 
Ik ook niet. Ik heb deze opgebouwd precies zoals in het boekje staat, behalve de Spaanse peppers en de "melodie". De mastering is de pauper-mastering dus alles staat net te hard, inderdaad. Maar dat was min of meer de "bedoeling".

Bedankt voor het luisteren! :)
 
Ik weet niet of het de bedoeling is om hier inhoudelijk commentaar op te geven, maar goed, wat zou het ook: die luchtalarmsound lijkt me wat hard ten opzichte van bas en kick. En ik zou hett melodietje dat vanaf 0:52 start sterker vinden als je de laatste paar noten van het tweede sliertje weg zou laten. Dat deeltje klinkt nogal random.

Maar verder prima radiomateriaal. :)
 
Mijn voorkeur heeft dit genre niet, maar het komt zeker in de buurt van de Slam sound naar mijn mening. Er zouden denk ik nog meer breakjes, fills en andere productionele foefjes bij kunnen om de energie en het kermisgehalte nog wat verder op te schroeven. Verder klinkt het zeker wel goed qua mix en ik vind dat de luchtalarm sound niet echt duidelijk (veel) te hard staat.
 
Ik kan geen link of muziekje vinden op de iPad, kan je hem niet hier uploaden?
 
Ja, op de ipad is echt lastig om de track te kunnen afspelen vanuit hier. Hij staat ook op youtube:



Voor de rest, nuttige tips! Ik dacht dat het nummer genoeg fills had, gezien dat de structuur van zo'n track maar twee keer herhaald wordt, maar het zou niet zo'n gek idee zijn om inderdaad de aandacht te houden met meer fills en stops.

Maar dit is mijn stijl ook niet, dus *walk*
 
Achteraf gezien vind ik dit nummer zelf een mooi voorbeeld van een experiment waar een kat een hond probeert na te doen. Met andere woorden, wat je niet bent/wilt wezen, ben je niet :)

Let's continue...
 
Paabs jongen! Als dit je nieuwe richting is, mijn zegen heb je. Maar ik zal geen fan van je blijven :D.

Achteraf gezien vind ik dit nummer zelf een mooi voorbeeld van een experiment waar een kat een hond probeert na te doen. Met andere woorden, wat je niet bent/wilt wezen, ben je niet :)

Let's continue...

Dit dus... Maak geen zorgen :okdan:
 
Moest er ff aan wennen, en behalve dat de mix niet optimaal is, en het niet echt knalt ofzo, vind ik t ewl erg vet gedaan! NICE!
 
Net echt!! :mega:

Ik mis alleen nog een shitload aan bitcrushers.. en vocals hebben net iets teveel delay.. maar goed gedaan :okdan:
 
Mja, ik had zelf mijn eigen vocals moeten plaatsen met een kinky tekst. Had geen zin in...

Maar leuke tips! Of ik later nog zo'n experiment maak is maar de vraag want hier herken ik mezelf niet meer en er is al een overvloed van nummers in dit genre door pro's gemaakt. Ik scrijf tegenwoordig liever singer-songwriter stijl liedjes met een minimale setting erbij waar ik echt mezelf voel en een betekenis kan brengen dan bovenstaande :) Of 80s sound-a-like...
 
Mja, ik had zelf mijn eigen vocals moeten plaatsen met een kinky tekst. Had geen zin in...

Maar leuke tips! Of ik later nog zo'n experiment maak is maar de vraag want hier herken ik mezelf niet meer en er is al een overvloed van nummers in dit genre door pro's gemaakt. Ik scrijf tegenwoordig liever singer-songwriter stijl liedjes met een minimale setting erbij waar ik echt mezelf voel en een betekenis kan brengen dan bovenstaande :) Of 80s sound-a-like...

Dat is precies de reden dat ik me er niet eens aan waag. Plus inderdaad dat je dan ook nog eens muziek zit te maken die je zelf eigenlijk helemaal niet trekt. Op zich wil ik best wel een 'commercieel' nummer maken -in de zin dat het iets is wat makkelijk in het gehoor ligt en wat veel mensen leuk vinden- maar dan wel met mijn eigen draai eraan. Iets wat zowel voor de massa als ook voor de 'kenners' leuk (en interessant genoeg) is. Dat is al moeilijk genoeg, laat staan dat je ook nog eens tegen pro's moet gaan zitten concurreren die wél van takkemuziek houden!
 
Back
Top