Zonnig Nudisco/80's deuntje!

Ja heb ik wel aan zitten denken maar ik heb een soortgelijk nummer die al een dergelijke solo heeft.

Ik denk dus dat ik de dikke solo daarom dit keer maar oversla en dat ik het nummer misschien met zang ga invullen. Ik ben er namelijk pas achtergekomen dat mijn dochter van 15 echt heel goed en al volwassen klinkend kan zingen: een geschenk uit de hemel! :okdan:
 
Net voor deze track ging ik op de SF voorpagina luisteren naar wat fwiep fwiep gemodder met een ARP 2500 en vlak daarna kwam ik terecht bij deze track. Wat een verademing ! Muziek zoals muziek moet zijn : Een intro, melodie, een thema, variaties, fill'ins, arrangement.
En wat ik hier vernoem moet voor elke stijl wil je iets maken dat de aandacht trekt.
Ook voor techno heren knoppendraaiers !
Dus : well done deze track, maar als je dit kan maken, kan je nog beter. Dat is puur een kwestie van zeer aandachtig naar je eigen ding te luisteren en verder te experimenteren. Niet te snel tevreden zijn ! Zo vraagt de timing ook aandacht. Is soms wat luizig en net voor deze stijl moet het erg strak zijn ! (en dan bedoel ik niet alleen quantizen) Succes !
 
Laatst gewijzigd:
@sKeLeTvM: dank je wel, leuk om te horen!

Ik probeer zo weinig mogelijk te quantizen omdat je daarmee naar mijn mening het 'leven' uit de muziek trekt. Dus gewoon inspelen en opnemen, en achteraf de 'foutjes' nog een beetje handmatig corrigeren. Dit moet inderdaad op sommige plekken nog wel gebeuren, dat heb je goed gehoord (o.a. de akkoordjes en het sawtooth bliepje met delay erop).

Ook wil ik nog even kritisch kijken naar de hihats die nu wel erg metronomisch en een tikje gehaast in de beat zitten. Ook wil ik nog meer werken aan de overgangen, zoals doctor Lansberg al had aangegeven. En dan misschien nog zang erbij. Inderdaad dus nog niet tevreden achterover leunen, maar nog even die extra meters lopen om het écht helemaal goed en interessant te maken.
 
Ik vind deze leuk! Deze past heerlijk bij die game "Hotline Miami"! :D
 
Blijft een lekker trackje om te horen!
 
Back
Top