Oververhitte synths (jam)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.010
Locatie
-
Het is momenteel erg warm in mijn hokkie. Met een aantal synths aan loopt het lekker op tot een graadje of 30.. warmte zit ook nog in het huis denk ik..
Maar goed.. ik moest ff jammen vanavond en het ging allemaal best lekker.. :)
Synthje op wat fx.. lekkere verb erover.. nog wat fx ertussen... opnemen.. beatje maken.. etc..

Synths die gebruikt zijn:
Bas en pads: Yamaha CS70m
Leads: Roland Jupiter 4 en Korg PS700s

Verder nog een beetje percussie, gitaartje en Rhodes
En natuurlijk wat biertjes om het hoofd koel te houden.. :mega:

https://soundcloud.com/macgyvergear/lauwe-beats-en-oververhitte-synths/s-ezswI
 
Ojojojojoj!! Spijt dat ik deze een dag heb laten liggen. Lekker lekker lekker!!

Gekke vraag misschien, maar zou je voor mij een versie kunnen maken zonder die twee solosynths? Die moet ik gewoon hebben. Wat een heerlijke geluiden en wat een lekker gearrangeerd stukje. Het is een stukje nog. Ik zou hier een versie van 6 minuten van willen horen, geen solo synths, alleen die basis. Ik ga compleet uit m'n dak hier! :okdan:

Waar heb je dat gitaartje vandaan?

Ik hoor complete saxsolo's in m'n hoofd voorbij komen. Dit leent zich er in elk geval uitstekend voor.
 
Klinkt erg lekker inderdaad. Wist niet dat die Yamaha CS70m verantwoordelijk kon zijn voor zuke mooie pads.

Maar zwoel sfeertje. Jammie. :W
 
Ondertussen nog een paar keer geluisterd. Ik denk dat ik hem nog mooier zou vinden als je de claps die er op een gegeven inkomen de eerste 16 maten alleen op de derde tel laat spelen en vanaf 1:57 op de tweede en vierde tel. En als ik goed geteld heb, maak je een rondje van 8 maten met in de 8e maat een extra clap op 6/8. Ik zou die ene clap per rondje misschien 1/16 naar voren schuiven. Past denk ik net iets lekkerder in de flow van de beat.

Maar nogmaals, wat een lekkere track is dit zeg. En die bass... om te smullen :halleluja
 
Lekkere sjem sessie :)
Voelt een beetje als een intro.
Lijkt me lekker om op een zeker moment een ongefilterde zaagtand zonder decay er in de knallen die dat accoord speelt, tezamen met een dikkere beat 8~ Zo van peep peep peeeep. bam bam baaaap.

Ik stel me hier een zwoele vrouwenstem bij voor, misschien omdat het me onbewust aan een of andere tracks doet denk met.. euh ja een zwoele vrouwenstem dus.

Ik zou hier een versie van 6 minuten van willen horen, geen solo synths, alleen die basis.
Dat lijkt me erg saai worden?
 
Wow.. ben erg blij met jullie positieve reacties en dat het sfeertje zo goed valt bij jullie.. had er zelf ook erg van genoten :)

Het begon dus met jammen op de CS70m.. Toen ik de akkoordjes op de RS7000 inspeelde stond er een Behringer Space chorus achter (CC300) en nog een DEP5 met een van die ontzettend lekkere modulated reverbs.. Het geluid van de pad is dus wel redelijk verrijkt. Maar ik kan op de CS70m maar een register gebruiken aangezien hij momenteel nog niet goed werkt. Het is dus een single zaagje wat je hoort.. met best wel veel fx.
Over het basje zit nog een Dimension D plug-in van UAD maar wel is te horen hoe lekker het filter werkt in de resonance :)

Na het opnemen van de pads ben ik dus beetje gaan jammen met de Korg 700s en Jupiter 4.. die zijn wel redelijk puur op wat delay en reverb na die uit de Tascam DM24 komen..

Drummetjes zijn een beetje te verrijkt met fx.. Er staat nu een soort gated reverb en nog wat losse reverb op her en der.
Hi-hat is een verknipt loopje.. daarover heb ik een delay zitten en een beetje geblend erachter heb ik nog shakers zitten, links en rechts apart ingerammeld.

De toms zijn losse samples maar een beetje bij getuned. Alsmede de kicks.. geloof dat dat er 5 waren..

Gitaartje is mijn ouwe Yamaha RGX312 door een Behringer VP1 (erg lekker bakkie :okdan:) Daar ging het kleine stukkie Rhodes ook door trouwens.


Ga wat met de tips doen. Dacht zelf dat het ook wel iets langer kan nog.. misschien nog iets erbij..
De clap die om de 8 maten terugkomt vond ik zelf wel een lekkere discofeel hebben maar begrijp wat je bedoeld Bob. Ga er binnenkort es ff mee experimenteren :mega:
 
Vind 'm zo midden in de nacht ook heel goed te doen! :-)

Idd, misschien zang erbij?

:W
Scepticist
 
Back
Top