MacGyverGear - On My Own

Ja, top track! Ik was aangenaam verrast door wat je doet met je stem. De mix klinkt lekker luchtig en beetje 90's :)
Paar puntjes van kritiek: het intro vind ik zwak t.o.v. de rest van de track. De beat/drums klinkt door het nummer heen eentonig; als je meer dynamiek en afwisseling in de basis groove zou aanbrengen dan kun je het geheel nog veel meer laten leven denk ik.
Maar die refreins met de koortjes en dan die keys erachter aan... jemig wat vet! :okdan:
 
Bedankt voor de waardering en comments :mega:

@ SKeLeTvM Ik ben me ervan bewust dat de competitie weer heel groot is, we zien wel, blij dat het toch gewaardeerd wordt. :)

@ Dr. RiPsaw: Ik heb de drums wel wat subtiele breakjes gegeven maar vond het moeilijk af te wijken van de groove, daar is het juist op onstaan.
Ben het helemaal eens met het comment op het intro, dat had ik achteraf beter anders kunnen doen.. maar erg blij om te horen dat je em kan waarderen. :)
 
@ Dr. RiPsaw: Ik heb de drums wel wat subtiele breakjes gegeven maar vond het moeilijk af te wijken van de groove, daar is het juist op onstaan.
Ben het helemaal eens met het comment op het intro, dat had ik achteraf beter anders kunnen doen.. maar erg blij om te horen dat je em kan waarderen. :)
Verschil in dynamiek/energie in drums kun je ook al creëren door in een of meerdere refreins iets te veranderen in je drum sound; een live-drummer zou bijvoorbeeld in overgaan van hihat naar ride, en bij het couplet weer terug. In elektronische beats is zoiets ook heel goed te doen. Een toffe tamboerijn groove toevoegen, of een iets meer opvallende shaker, dun laagje percussie eronder ofzo. Het hoeft niet veel te zijn, het is de verandering die het doet en daarmee wat meer afbakening creëert tussen de verschillende stukken in een nummer.
 
Goed nummer! Eigenlijk vond ik de zang nog wat wat vlakjes, maar het feit dat je het zelf inzingt, vind ik dan wel weer superknap.
De sax maakt ook alles wel weer meer dan goed.
 
Thanx voor de reacties, het luisteren en de waardering mensen. :)::okdan:

@ Dr RipSaw: Ja,, je hebt zeker een punt wat dat betreft. Had ook een subtiele ride en wat meer bekkens aan het eind van de tweede chorus toegevoegd maar misschien had ik het hele tweede refrein er wat meer moeten laten uitspringen. kan ik alsnog doen natuurlijk :)
Ik was zelf ook wel blij met de open mix die het had, en kreeg hier ook positieve comments over.. maar thanx voor de ideën :mega:
 
Nog maar eens deze track geluisterd, toch wel toppertje nog steeds! :-)
 
@ idm: Dank voor je reactie en de waardering, en ja snap ook wel dat dit stijltje niet bij iedereen geliefd is, smaken verschillen nu eenmaal. :)

Wil ook tevens iedereen, die mijn inzending heeft gewaardeerd met een stem, nogmaals bedanken :mega: Het heeft een mooie plaats opgeleverd :)
 
Chocolade schoen dan maar? :D

schoeng.jpg
 
Back
Top