EMU5000 JAM (It Doesn't Matter....)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.010
Locatie
-
Had vorige week een EMU 5000 ultra gekocht. Super blij mee. :)

De afgelopen dagen lekker bezit geweest te ontdekken hoe alles werkt en wat geluiden uit analoge synths gesampeld.
Nu in het weekend een beetje met mijn kleine library gejammed en ik vond het wel de moeite om 'm te posten. :okdan: ps..

Alle synths die je hoort komen dus uit de EMU.. alles in een take via de sequencer dus..
Heb de FX routing nog niet helemaal door maar via de losse outs heb ik wat dingen kunnen verdelen qua fx en EQ.
Drums even simpel gehouden.. komt ook Maschine.. einde, en de stuctuur is tijdelijk..

Daarnaast nog wat percussie en een Rhodes gebruikt..
Verder zit er natuurlijk nog zang in maar let niet op de tekst.. de inspiratie is een beetje zoek ofzo :D

https://soundcloud.com/macgyvergear/emu5000-jam-it-doesnt-matter/s-LZcsr
 
Klinkt smooth.. je zang klinkt altijd erg gelikt..

Qua arrangement pakt het me nog niet echt..
Op 1:06 komt de track lekker op gang, het moment waar je op wacht na de inleiding.. dat basje doet het'em..

na het refreintje verwacht ik weer een lekker couplet, maar dan voller als het eerste..
Maar je zei al, de structuur moet nog komen..

Maar de sound is echt lekker.. very smooth..

[edit: dit gaat over versie 1]
 
Dank je F5 :)

Het 2e couplet moet ik nog maken.. ga ik doen..
Het stukje wat daar nu komt is idd wat onverwacht.. had het zelf ook een beetje toen ik het vanmorgen weer hoorde..

Kan natuurlijk nog wat versierinkjes in het stuk voor 1:06 stoppen.. het basje vind ik zelf ook erg lekker.. ben echt verrast over de mogelijkheden en de klank van deze sampler..
Kleuren doet hij niet echt natuurlijk maar het opent voor mij deuren qua arrangement aangezien ik op sommige synths geen midi heb en alles take voor take moet inspelen..

De eerste versie ik ook aangepast qua mix.. drums vooral de zang iets meer naar achteren in de mix geplaatst :)
 
Ik vind het stuk voor 1:06 goed zo.. je voelt als luisteraar dat er wat gaat komen..
Ik zou na het refrein direct doorgaan met couplet 2, de vaart er in houden..
 
Ik vind het mooi klinken, de vibe, maar de intro vind ik wat aan de droge kant en de stem mag iets breder in de mix. De koortjes zijn wel goed gemixt.

Dus iets meer reverb en delay her en der, toch wat drum-fills en rise fx, etc, etc zijn er nodig om meer body aan het nummer te geven, nu lijken alle onderdelen iets uit elkaar.

Ik ben benieuwd naar een vordering :)

Oja, en durf toch nog wat meer met je vocals, je hebt een gouden stem :)
 
Thanx Pablo :)

Heb iets aan de lead vocal gedaan.. maar voor het echte fx werk moet ik nog even voor gaan zitten..
2e couplet is dus net af :) Tijdelijke edit op de structure enzo heb ik ook gedaan.. alleen aandachtpuntjes qua echte breaks, fx dingetjes en drums komt nog.
Eerst even kijken of dit qua structuur werkt zo dan ga ik daarna alle midi los opnemen als audio. :mega:
 
Laatst gewijzigd:
Je intro vind ik wat aan de lange kant. De track begint voor mij op 1:07, maar dan issie meteen ook wel heel erg lekker. Wat een lekkere feel good progressies man! Je bent echt een ster met dit soort dingen. Altijd goed en spannend, nooit voorspelbaar, en toch altijd vertrouwd.

Het valt me wel op dat je in je tracks eigenlijk altijd hetzelfde soort sounds gebruikt (heel herkenbaar overigens, want dat doe ik zelf ook). Maar ik ben zo benieuwd wat er met je track gebeurt als je iets totaal anders kiest met dezelfde progressies zelfde basss en zelfde beat. Dus de backbone laten staan, en anders invullen.
 
Dankje dokter.. blij te horen dat de progressies goed vallen.. :)
Hij heeft wat tijd nodig idd om op gang te komen. Had al wel wat geëxperimenteerd met iets voor erbij in het begin maar heb ik nog niet geupload.

Het kan zijn dat je wat van de klanken herkend. Dit zijn mijn favo sounds uit analoge synths maar dan gesampeld in de EMU5000. :D
Veelal speel ik gewoon per partij in en dan audio opnemen en door naar de volgende laag/partij.
Natuurlijk is er met deze werkwijze geen mogelijkheid meer om je arrangement om te gooien/aan te passen.. maar middels deze tool kan ik nog alle kanten uit binnen de compositie... en zelfs andere klanken invullen. :)

Ben over een paar geluiden ook nog niet helemaal tevreden, misschien nog eens naar kijken over een tijdje.
Had al wel wat zang en sax opgenomen en het arrangement wat meer uitgebreid in deze versie.. (middels de geijkte songstructuur :D)
 
Back
Top