Publison

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
ik zie deze 80's fx bakken (amper) voorbij komen hier, heeft wss alles te maken met de prijs :). Naast een erg mooi design zijn het echte high tech dingen begrijp ik.. Gave dingen.

De Infernal Machine schijnt door gretig gebruikt te zijn door hiphop artiesten en kan ook samplen..





 
Het zijn prachtmachines maar voor de prijs die ze tegenwoordig gaan vind ik ze wat weinig bieden.
Als het beestje stuk gaat vrees ik ook voor de onderdelen.
Voor hetzelfde geld (of minder) scoor je een Eventide H3000-H3500 met dezelfde en veel meer mogelijkheden 8~.

Cheers,
Exo. :mega:
 
Ik heb de fullmost gehad. Prachtig op akoestische gitaar hoor.... Die infernal machine schijnt fantastisch te zijn. Service kan een drama zijn heb ik gelezen. Mooi spul, ook qua looks.
 
De originele fabrikant in Frankrijk kan ze nog steeds repareren. Het kan alleen erg lang (maanden tot een jaar) duren wat ik heb gelezen.

De Infernal Machine schijnt door gretig gebruikt te zijn door hiphop artiesten
Hier zou ik wel wat meer over willen lezen.

Wat ik heb begrepen is dat je een speciaal soort 'randje' aan je track (of een part) kunt geven door deze door de IM 90 te sturen met een minimale time-stretch of pitch-change instelling. De AD/DA converters en het algoritme geven er dan blijkbaar een fijn smerig digitaal aliasing randje aan.
 
Hier zou ik wel wat meer over willen lezen.

Ah, ik kwam toevallig bij de Infernal Machine terecht bij het zoeken naar een realtime pitch shifter. Ik vond hem qua design erg vet. Na wat info te hebben gezocht las ik ergens:

https://www.gearslutz.com/board/1569800-post10.html

Used on '...all things Jive records.'
En dat label ken ik als een hiphop label: Kool Moe Dee, Schoolly D, Boogie Down Productions etc.

http://garynobleshow.blogspot.nl/2011/04/blast-from-past-publison-infernal.html

"it was a favorite machine of Ivan 'Doc' Rodriguez who worked on Boogie Down Productions, Grandmaster Flash, Spoonie G, T-LaRock, Biz Markie, Big Daddy Kane, Run DMC, LL Cool J and others" [including Eric B & Rakim's Paid In Full and records by EPMD].

En Ivan 'Doc' Rodriguez is DJ Doc van Boogie Down Productions...

Wat ik ook erg cool vind aan die Infernal Machine is dat hij een welkomst tekstje heeft voor zijn gebruiker:

'Hello I am the Infernal Machine 90
Thank you for working with me..'

:)
 
Heb je een andere ervaring dan ik. Die Infernal klinkt naar mijn smaak juist voller dan de wat dunnere 3000. Ik grijp altijd sneller naar de Publison, al gaat de H 3000 wat verder qua mogelijkheden natuurlijk. Bang for the buck staat voor mij in relatie tot hoe vaak ik iets goed kan gebruiken, niet de compexiteit en het aantal parameters voor weirde fx, al zijn die soms heel leuk bij de 3000 natuurlijk. :okdan:
 
Back
Top